Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på vårdcentralen. Ringde för att boka tid men deras telefontider är slut för dagen (tidsbokningen öppnar 8:00, klockan är nu 8:04)
Dom säger på telefonen att man kan ta kontakt via 1177 men det finns ingen möjlighet att skicka meddelande till dom där
 
Jag stör mig på mig själv. Är ju ordinerad vila och att inte göra något överdrivet ansträngande mtp antydan till havandeskapsförgiftning och högt blodtryck. Gissa vem som vill göra ALLA SAKER utom typ tv-spel, målarböcker eller läsa... :meh: Kanske kan övertala mig själv att baka nått sen.
 
Jag vet men jag reagerar inte bra på att bli totalt nedringd (den biten mer ok) och mest av allt rätt respektlöst att ringa upp direkt när man klickat bort. Sist var det frågor som "inte satt bra med mig"... Hade tagit vilken annan undersökning som helst just nu ärligt talat.
Uppdatering: Kravlade mig upp, svarade, var en smula grinig först men blev bättre under samtalet. Fick en supergullig intervjuare som jag ett tag kunde svära att säkert fanns på buke:confused::laugh: Som gjord för sitt jobb!

Inte för att undersökningen i sig kändes bra men betydligt bättre än förra gången pga henne iaf:)
 
Vuxna jäkla människor som fortsätter posta kedjebrevs bullshit på fb, insta osv.

(och sedan gärna gnäller på "den yngre generationen" och att skolan inte lär dem källkritik)
Jag skrattade rätt högt åt tanten som nu och då postade sådana kedjebrevsgrejer, och en dag postade ett kedjebrev om hur farligt det är att skicka kedjebrev, för då kunde ens konto bli kapat och whatnot. ;)
 
Filmer/serier som ljussätts för mörkt. Ibland ser man bara en svart ruta. Why??
Nu har svtnyheter uppmärksammat detta :up:
https://svt.se/kultur/kritiserad-trend-filmer-och-tv-serier-ljussatts-morkt

Jag stör mig på en kvinna (som jobbar med sånt) de intervjuade om detta. Reportern frågar varför det är så mörkt och säger att många tittare irriterar sig på det. Då svarar hon: "Måste man se allt då?". Helt nonchalant och som om folk är idioter som vill se serien de tittar på.
 
Jag måste verkligen bli bättre på detta... Brukar normalt använda förälder, men har insett att många hellre vill att man använder vårdnadshavare, men jag jobbar på det!

Och jag tänker att jag är mitt barns mamma och tycker att vårdnadshavare låter så juridiskt och kallt. Föredrar att kallas för hennes mamma. Eller mitt namn. Jag är en människa. Inte en juridisk enhet.

Däremot stör jag mig på att skolor, förskolor, vård etc alltid ringer/kontaktar mamman i första hand och inte pappan!
 
Fick sms från jobbet igår. Alla bemanningsanställda måste byta inpasseringskort. Idag. Resan in till kontoret med buss+tåg och promenad tar en timme och kostar ca 50:- per sträcka. Jag hade andra planer för idag men det är ju bara att planera om och åka in. Personalansvariga sa lite ursäktande att man hade kanske kunnat skicka kortet...Det handlar om minst 20-30 personer så det hade väl varit schysst om personalaren hade åkt till oss istället och bytt korten.

Va? Även de som inte jobbar den dagen?? Låter helknasigt! Varför inte bara spärra alla korten på distans och så får de som inte kunde ta sig dit den dagen ringa någon som kan släppa in dem när de sen kommer till jobbet? Jag hoppas att du rapporterade den tiden och kostnaden på jobbet så du fick ersättning för det!
 
Va? Även de som inte jobbar den dagen?? Låter helknasigt! Varför inte bara spärra alla korten på distans och så får de som inte kunde ta sig dit den dagen ringa någon som kan släppa in dem när de sen kommer till jobbet? Jag hoppas att du rapporterade den tiden och kostnaden på jobbet så du fick ersättning för det!
Vettig framförhållning hade ju varit ett bättre alternativ.
 
Allt går så trögt!! Jag har verkligen inget driv kvar (på jobbet). Jag vet ju varför, börjar nytt jobb efter semestern och fick i veckan reda på att min tjänst inte kommer att ersättas, så istället för att förbereda en överlämning ska jag packa ihop 20+ års satsning, nätverk, resurser etc. Jag har jobbat här i 6 år och vi har gjort så himla mycket! Så många kontakter som knutits, så mycket som vi har producerat. Hej då med det. Det läggs ner. Fast först ska jag jobba 5 veckor till och producera bra grejer. Det kommer jag göra såklart, men det går jäkligt trögt eftersom jag vet att det inte kommer att leda vidare någonstans.
 
Min kropp. Vill inte trigga någon

Fläsket sitter kvar på magen och bröstkorgen, mina ben, rumpa och bröst finns inte längre. Benen är så smala att allting fladdrar, trots att jag beställt små storlekar. Kan inte beställa mindre pga magen.
Fick en tanke när jag läste det här. Cushings kan väl ge sån kroppsbyggnad på människor? Smala ben och kraftig överkropp. Men det är som sagt bara en tanke, vet inte om det stämmer.
 
Och jag tänker att jag är mitt barns mamma och tycker att vårdnadshavare låter så juridiskt och kallt. Föredrar att kallas för hennes mamma. Eller mitt namn. Jag är en människa. Inte en juridisk enhet.

Däremot stör jag mig på att skolor, förskolor, vård etc alltid ringer/kontaktar mamman i första hand och inte pappan!
Ja alltså hade ju aldrig fortsatt kalla någon för vårdnadshavare om den velat bli kallad mamma, men det är lite som att jag kan använda hen men inte fortsätter med det om den vill bli kallad han eller hon, typ.
 
När man är inloggad på t.ex. 1177 och gör nåt ärende, loggar ut och så kommer det inom ett par minuter ett sms om att man fått ett meddelande på 1177 ... :meh:

Jag har försökt flera gånger att fortsätta vara inloggad ifall att de svarar fort men nä, då gör de inte det! :meh:
 
Bilar som åker runt och smäller upp dörrar i andra bilar.... tydligen har min bil varit i Örebro i onsdags och smällt upp dörren i annan bil.... jag fick medelanden atg jag hade nånting på mina sidor. Gick in och tittade. Du skall komplettera uppgifter i skadeanmälan din bil har varit i kollision..... jag ringde och frågade jo en motpart har påstått att bilen varit i Örebro.... :rage: :rage: :rage: :rage: :rage:

Lämna rätt reg nr för fan
.
 
Försäkringskassan.

Stör nig förvånansvärt sällan på dem, men alltså....

Har uppdaterat min sgi efter årets lönehöjning, fyllt i att den gäller från 1/4 och de har skrivit att den gäller från 10/5.
Ringde och påtalade att det är fel, fick till svar att jag skulle skicka in en ny uppdatering av den. Gjorde det och noll hände = ringde igår och fick besked om att ringa lin handläggare.
Ringde henne idag och hon kan inget göra eftersom hon jobbar med sjukpenning och inte sgi.

Blev sedan uppringd av en dryg typ som menade att det var helt rätt datum, fastän jag skrivit 1/4 på frågan från när nya lönen gäller :cautious:
Argumenterade lite och efter många om och men så lyssnade han på vad jag faktiskt sa och meddelade då att jag låste begära en omprövning.

För att de satt fel jävla datum ska jag alltså behöva skicka in en begäran om omprövning 🤬🤯🤬

Kollegan som råkade ut för samma sak fick sitt datum ändrat direkt i samtalet (annan handläggare) så varför i hela hetaste helvetet måste jag begära en omprövning för exakt samma sak???
 
Uppdatering: Kravlade mig upp, svarade, var en smula grinig först men blev bättre under samtalet. Fick en supergullig intervjuare som jag ett tag kunde svära att säkert fanns på buke:confused::laugh: Som gjord för sitt jobb!

Inte för att undersökningen i sig kändes bra men betydligt bättre än förra gången pga henne iaf:)

Det var inte jag, även om det vid en tidpunkt i mitt liv kunde varit det ;) Jag vet att en del av frågorna känns ganska integritetskränkande men det är bara ren statistik som SCB använder, tex hur många i viss åldersgrupp studerar och hur många arbetar eller är öppet arbetslösa och hur länge de varit det. Hur påverkar familjen statistiken. Sedan kan det vara lite knepigt ibland. Säg någon som arbetar obetalt på ett lantbruk som på pappret ägs av föräldrarna. Hen är inte arbetslös men har inte heller ett lönejobb eller är företagare.

AF vill veta hur många fick jobb via dem och deras leverantörer och hur många fixade jobb på annat sätt. Eftersom det visar hur mycket resurser/pengar politikerna behöver bevilja AF.

Ett tag erbjöds deltagarna en trisslott för att locka fler att delta men det antar jag de slutat med?

Bravo att du ändå tog dig tiden!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 612
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 318
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 261
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 813
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp