Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jo jag vet att jag generaliserade lite men i 100 var nog det högsta antalet som jag hört i kö på en bok :D Lite chockad men sällan jag lånar böcker numera så det kanske är normalt antal på populär ej kursbok. Har full tilltro till att bibliotekarie ser om behovet kommer snart vara mättat eller om det behövs fler men så kul att böcker fortfarande kan göra att folk ställer sig i långa köer på bibblan :heart
Beror nog mycket på hur stort bibloteksnätverket är. Här är det inte så ovanligt att de kan vara upp till 200 i kö på nyutkomna populära böcker, men då finns det kanske 30-40 exemplar. Är många bibliotek som är sammanslutna, så det tar kanske mellan 1-3 månader och få boken. Vilket inte är så länge för en populär bok.
 
Att @dobbis och @tanten s prat om loppor får det att klia överallt på mig. Det känns som att det kryper äckliga små äckeldjur över hela kroppen! :cautious::wtf:;):rofl:
När jag läste till undersköterska nån gång på forntiden så var det så tydligt när de andra kom till kapitlet om löss och annan ohyra i medicinkursen för ALLA och då menar jag verkligen ALLA började tokklia sig överallt :rofl:
 
Det hade verkligen behövts. Här finns inget regn i sikte så långt prognosen skådar... Har kollat smhi, dmi, yr, klart.se - alla visar exakt samma... Sol, sol, sol.... :(
Det gjorde dom här med, men sen hipp happ så kom regnet o jag kollade vädret då hade dom lagt till 0,7mm o vi har fått mer än så, fördelen är att jag slipper vattna alla grönsaker,bär o blommorna jag snodde av min syster för någon vecka sedan
 
SCB. Vi förstår. Jag vet. Det hjälper inte 13 samtal senare som jag inte kunnat ta och att sista samtalen la jag på pga upptagen men ni ringde tillbaka direkt?! Nu ett sms om att de ringer imorgon när jag antagligen sover. Minsta positiva attityd mot en undersökning (samma som förra gången var jobbig för mig antar jag) är bortblåst:arghh:
 
SCB. Vi förstår. Jag vet. Det hjälper inte 13 samtal senare som jag inte kunnat ta och att sista samtalen la jag på pga upptagen men ni ringde tillbaka direkt?! Nu ett sms om att de ringer imorgon när jag antagligen sover. Minsta positiva attityd mot en undersökning (samma som förra gången var jobbig för mig antar jag) är bortblåst:arghh:

Jag vet att det är irriterande, men om det är någon undersökning man ska besvara är det SCB stora arbetskraftsundersökning. Den ligger till grund för arbetsmarknadspolitiken. Utan den är det omöjligt att få fram ett någorlunda korrekt material som arbetsmarknadspolitiken och åtgärder baseras på.
 
Jag vet att det är irriterande, men om det är någon undersökning man ska besvara är det SCB stora arbetskraftsundersökning. Den ligger till grund för arbetsmarknadspolitiken. Utan den är det omöjligt att få fram ett någorlunda korrekt material som arbetsmarknadspolitiken och åtgärder baseras på.
Jag vet men jag reagerar inte bra på att bli totalt nedringd (den biten mer ok) och mest av allt rätt respektlöst att ringa upp direkt när man klickat bort. Sist var det frågor som "inte satt bra med mig"... Hade tagit vilken annan undersökning som helst just nu ärligt talat.
 
Screenshot_20230601_221906_Chrome.jpg


:meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 558
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 316
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 248
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 792
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp