Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man laddat till tusen för att göra ett jobbigt telefonsamtal och så lyssnar inte ens personen på andra änden färdigt på vad man har att säga. Bara avbryter och avfärdar innan man hunnit berätta det av värde för myndigheten :banghead:
 
Chefen berättade att jag ska byta arbetstid förra veckan och jag fick då "rätt" skift för att kunna fortsätta gå på sykurs. Idag skrev han att han ändrat om för att fördelningen blev dålig så nu kommer jag jobba varenda tillfälle kursen är istället. Är så himla besviken, det är det enda roliga jag haft möjlighet att gå på kontinuerligt.
 
Ögoninflammation. :arghh:
VC ville inte ta emot mig utan sa åt mig att äta allergimedicin, vilket jag iofs redan gör, men det här kom i samband med en förkylning och känns inte som när jag har ögonbesvär av t ex pollen.
Jag har redan använt receptfri ögonsalva i flera dagar och det blir bara sämre. Sköterskan på 1177 tyckte att jag skulle ha solglasögon på mig på julafton, om jag "inte kände mig så vacker."
 
Ögoninflammation. :arghh:
VC ville inte ta emot mig utan sa åt mig att äta allergimedicin, vilket jag iofs redan gör, men det här kom i samband med en förkylning och känns inte som när jag har ögonbesvär av t ex pollen.
Jag har redan använt receptfri ögonsalva i flera dagar och det blir bara sämre. Sköterskan på 1177 tyckte att jag skulle ha solglasögon på mig på julafton, om jag "inte kände mig så vacker."
fy! Jag åkte på värsta ögoninflammationen i båda ögonen tidigare i höstas. Fick jobba med solglasögon :meh: Såg inte klok ut varken med eller utan liksom...
 
Ögoninflammation. :arghh:
VC ville inte ta emot mig utan sa åt mig att äta allergimedicin, vilket jag iofs redan gör, men det här kom i samband med en förkylning och känns inte som när jag har ögonbesvär av t ex pollen.
Jag har redan använt receptfri ögonsalva i flera dagar och det blir bara sämre. Sköterskan på 1177 tyckte att jag skulle ha solglasögon på mig på julafton, om jag "inte kände mig så vacker."
Sambon hade en lättare infektion i sommras och fick akuttid direkt...
 
Stör mig på att jag köpte en julröd tröja/tunika (som såldes som klänning, snacka om miniklänning i så fall!) som jag tänkte ha på jul. Nu hittade jag i garderoben en grön klänning med glittrigt mönster som också passar till jul.
Störningen är alltså att jag inte kan bestämma mig för vad jag ska ha på mig :cautious:
 
Stör mig på att jag köpte en julröd tröja/tunika (som såldes som klänning, snacka om miniklänning i så fall!) som jag tänkte ha på jul. Nu hittade jag i garderoben en grön klänning med glittrigt mönster som också passar till jul.
Störningen är alltså att jag inte kan bestämma mig för vad jag ska ha på mig :cautious:
Du får göra som en del kändisar och rikt folk, en dress för dagen och en för aftonen :D
 
Chefen berättade att jag ska byta arbetstid förra veckan och jag fick då "rätt" skift för att kunna fortsätta gå på sykurs. Idag skrev han att han ändrat om för att fördelningen blev dålig så nu kommer jag jobba varenda tillfälle kursen är istället. Är så himla besviken, det är det enda roliga jag haft möjlighet att gå på kontinuerligt.
Så tråkigt. Skiftarbete ställer till det. Kan ingen annan byta skift med dig?
 
En ung tjej satte sig bredvid mig på stationen och tände en cigarett så jag sa ju till henne. Hon såg rätt häpen ut. Jag tål inte cigarettrök, hostar galet av röken så jag har inga hämningar att flytta folk till rökområdet. Hennes ursäkt var att det inte finns några sittplatser i rökområdet. Det skiter jag fullständigt i. Ok, en man hade jag inte vågat säja till. Erkänner. Man får välja sina strider.
 
När man går på konsert/föreställning och det är någon i publiken som absolut tycker att de är så fantastiska och roliga att de bara måste hojta saker i tid och otid. Allra värst är när det händer på stand up, men det blev rätt jobbigt även under den konsert jag var på igår kväll. Jag fattar liksom inte vad det är som får folk att göra så? Vad får dem att tro att alla de andra hundratals besökarna, för att inte tala om artisten själv, vill höra vad de har att säga? Det är så otroligt oförskämt och pinsamt!
 
En ung tjej satte sig bredvid mig på stationen och tände en cigarett så jag sa ju till henne. Hon såg rätt häpen ut. Jag tål inte cigarettrök, hostar galet av röken så jag har inga hämningar att flytta folk till rökområdet. Hennes ursäkt var att det inte finns några sittplatser i rökområdet. Det skiter jag fullständigt i. Ok, en man hade jag inte vågat säja till. Erkänner. Man får välja sina strider.
I Sverige får man inte röka på många ställen längre. Tack och lov.
 
Stör mig att jag ska vara med i en informationsfilm och såg utkastet nu.
Hela mitt ansikte ser ut som en rund boll pga sviter av kortisonbehandling. Ser mer eller mindre ut som Kicki D när det gäller svullnad. Får mer eller mindre panik av att se mig själv.
 
Hela mitt ansikte ser ut som en rund boll pga sviter av kortisonbehandling. Ser mer eller mindre ut som Kicki D när det gäller svullnad. Får mer eller mindre panik av att se mig själv.
Relaterar starkt.

Läkaren ville ha bilder på hur fejset såg ut innan kortison = satt och letade i tfn efter nån sån och insåg när jag hittade den att ansiktet är typ en dubbelblobb nu jämfört med i mars i år 🤡

Blärgh 😑
 
Relaterar starkt.

Läkaren ville ha bilder på hur fejset såg ut innan kortison = satt och letade i tfn efter nån sån och insåg när jag hittade den att ansiktet är typ en dubbelblobb nu jämfört med i mars i år 🤡

Blärgh 😑

Alltså läkaren ifrågasatte att det ens var jag på ett foto jag visade 😅
Iofs vägde jag 47 kilo innan kortisonbehandling så det blir ju extremt då. Sen är det ju inte bara viktuppgång utan också hur fett och vätska lägger sig. För mig är det tyvärr värst i ansiktet, halsen och magen (iofs vanligt) och konstigt nog underbarmar (handlederna är som bollar typ 😅) Hade en helt annan kroppsform tidigare med getingmidja och har aldrig haft bukfett tidigare tex.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 332
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 251
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 325
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 625
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp