Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Kan du inte bara ta ner den och fräsa bort stubben? Kastanjer skjuter väl inte rotskott?

Jag har för övrigt motsatt problem, halva min kastanj har dött, vilket jag inte önskade. Den har haft kastanjebladmal några år och jag misstänker också kastanjeblödarsjuka. Så den behöver bort (vilket iofs blir nån annans problem för jag ska flytta).
Jag kan inte sköta en motorsåg och det kostar pengar att hyra in firma som fräser bort stubben. :) Stubbar har jag inga aversioner mot.

Nä, planen var att den skulle DÖÖÖ. och så lejer jag in farbror Bertil som tar ner den och det stendöda äppelträdet (som planterades för nära lönnar som till slut svälte ut det)
Ska be honom ta ner björken som ser ut att vara rutten men står på samfälld mark. Blåser den ner åt fel håll ryker min loge. Tror de i samfälligheten är gladare åt fälld björk än att behöva betala min loge. :D
 
Lite mystiskt att ha så specifika begränsningar, att man måste definiera vilka arter man äter. Och hur troligt är det att det på en bjudning skulle serveras just de arterna och enbart det? Lättstekt leverbiff med murklor är inte det jag oftast blivit bjuden på i varje fall.

Visst har jag några råvaror jag helst inte vill ha i min mat, men jag har aldrig kommit på tanken att då jag blivit inbjuden specifiera att jag sedan inte äter innälvsmat, inte skaldjur, men räkor kan gå an, heller inte bläckfisk eller annat mystiskt från havet, men vanlig fisk går bra, förutom inte östersjöfisk, sedan vill jag bara äta lök om den är välstekt och jag tycker inte om chilli. Svamp är jag heller inte överförtjust i.

Då jag blir bjuden äter jag det som finns, och har aldrig varit tvungen att gå hem hungrig.

Jag blir visserligen sur då mina föräldrar bjuder mig på mat, och det är skaldjur eftersom de mycket väl vet att jag inte under mina 40+ år klarat av att äta det och de gör det för att jävlas och "lära mig".

Men hade jag dykt upp på fest och det är skaldjursbuffe, ja då hade jag ätit bröd och nån räka och druckit lite mer vin i stället och varit glad :)
@Motacilla kanske ska just servera lättstekt leverbiff med murklor för skojs skull :D DET hade ju blivit något att minnas :D
 
Dag två utan fiber hemma, dvs ingen tv och kommer inte åt företagsgrejerna på datorn. (Den går inte att koppla upp mot telefonen av någon anledning… :cautious: )

Min misstänkte är att de som i flera veckor dikat om här ute nu har lyckats gräva av kabeln. De passerade nämligen mitt hus igår under dagen och när jag kom hem från jobbet var internet dött… såatte… ja. :wtf:
 
Jag kan inte sköta en motorsåg och det kostar pengar att hyra in firma som fräser bort stubben. :) Stubbar har jag inga aversioner mot.

Nä, planen var att den skulle DÖÖÖ. och så lejer jag in farbror Bertil som tar ner den och det stendöda äppelträdet (som planterades för nära lönnar som till slut svälte ut det)
Ska be honom ta ner björken som ser ut att vara rutten men står på samfälld mark. Blåser den ner åt fel håll ryker min loge. Tror de i samfälligheten är gladare åt fälld björk än att behöva betala min loge. :D
Kan inte farbror Bertil ta ner den levande? Varför måste den dö först?
 
Kan inte farbror Bertil ta ner den levande? Varför måste den dö först?
Jag hade hoppats att den inte skulle grönska i år. Så är det friare när den ska ner.
Men den rackaren envisas med både blad och blommor :meh: Det enda roliga just nu är att det surrar intensivt i den. Humlor och bin är glada i alla fall.

Nåja, vi har hela sommaren på oss
 
Jag hade hoppats att den inte skulle grönska i år. Så är det friare när den ska ner.
Men den rackaren envisas med både blad och blommor :meh: Det enda roliga just nu är att det surrar intensivt i den. Humlor och bin är glada i alla fall.

Nåja, vi har hela sommaren på oss
Hoppas det inte är fågelbon i den när ni tar ner den.
 
Stör mig på att det är två veckor sedan min bil bärgades till verkstad och de har ännu inte ens hunnit titta på bilen.

Stör mig också på att jag inte hittar en annan bil att köpa.
Kommer nog snart att blunda, bläddra på blocket, peka på en bil och åka och köpa den. :meh:
 
Stör mig på att ena hyresgästen tyckte att hens hästar kunde gå tillsammans i lösdriften över natten när de bara gått några timmar tillsammans på betet och de fortsatt jagar iväg varandra. Och sen åker iväg så att jag är helt själv ifall något händer eftersom hyresgäst d.ä. samt min sambo är bortrest 🙃
 
Att det alltid tar så lång tid på akuten. Förra gången vi kom in akut glömde de bort oss och när jag till sist sa ifrån då de vad jag kunde se kallade in de med mindre akuta problem hade vi redan väntat flera timmar.

Känns som vi är lite bortglömda nu med när hon ligger på eget rum. Tyvärr kommer jag inte kunna sitta hur länge som helst då jag har några mil att köra och ska upp strax efter 05 för att åka till jobbet. Vet att mamma blir jätteledsen om hon inte får följa med, men jag kan nog inte lämna henne själv hemma om hon är så här dålig.
 
Dom här jävlarna är tillbaka....
1000043890.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 427
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 225
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 643
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 497
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp