Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Handlade sent igår för att slippa handla idag.

Insåg nu att jag glömde packa upp trots att jag kommit på det när jag höll på att glömma igår men hade väl blivit distraherad/trött igen... Helvete. Det var ingen jättestor handling men jag vågar inte riskera något med att använda hälften av varorna :arghh: :arghh: :arghh: Varav en som jag behöver idag.

Jag stör mig på mitt högra öra. Har nyligen tagit hål i öronen, och det har reagerat med en nivå av dramatik som om det drabbats av en allvarlig krissituation – blod, ömhet, var och pulserande smärta.

Vänster öra däremot? Totalt oberörd.

Jag stör mig på mitt högra öra. Har nyligen tagit hål i öronen, och det har reagerat med en nivå av dramatik som om det drabbats av en allvarlig krissituation – blod, ömhet, var och pulserande smärta.

Vänster öra däremot? Totalt oberörd.

Alltså I feel you. Så mycket. För mig är det också höger öra (just nu), bara det att mina hål är 1,5 år gamla. Jag är så trött på skiten att jag snart ger upp.

(Ja, jag tog dem hos en seriös piercare med gott rykte och stor erfarenhet, har skött om dem helt enligt skolboken etc etc)

Och på samma störning. Skulle in och lägga ett ärende till HR på en gång tänkte jag. Kan jag göra det från min egen mobil/dator? Icke! Måste ha jobbdatorn och koppla upp på jobbets nätverk. GAAAAAAAAAAAH!!
Har god lust att bara dra iväg ett mail till chefen med andemeningen "lös det".
Jag har redan varit och försökt lösa det innan jag gick på ledighet, i juni. De hade lagt fel på semestern och föräldraledigheten (trots att jag lagt in och fått godkänt exakt de datum jag ville ha så lyckades HR fucka upp det).
Jag utgår från att om jag får ledighet beviljad så läggs den in korrekt i systemet. Men nej då, det gick tydligen inte.
Fortsätter på samma störning som i måndags:
Tydligen måste min chef och vår schemaadmin gå in och ändra. Trots att HR kan se min ansökta ledighet och att den är beviljad. De vet alltså att det är fel, men det ska godkännas av chefen, ändras av admin och sedan styrkas av HR. Inte alls omständligt och många extra moment för något som HR skulle kunna ändra direkt (det är ju de som gjort att det blev galet från första början).

Det är inte ens en svår begäran jag lagt in. Det är 100 % föräldraledighet i en månad. Jag jobbar 0730-1630 måndag-fredag. Plättlätt! Men nej då, det går att fucka upp och misslyckas med det med..

Både chef och admin har semester tills lönen körs. Vilket innebär att HR kommer få gå in och ändra i alla fall. Varför inte bara göra det på en gång?!

Att någon, på något sätt, lyckats få till så mitt splitternya snordyra badkar har fel bottenventil. Så antingen har leverantören skickat med fel (isåfall från ett helt annat märke än deras eget), eller så är det någon distributör som blandat ihop tillbehör, eller så är det VVS-killen som tagit fel men han installerade ju bara de saker som hade levererats hit.

Sen råkade VVS-killen vara ett gammalt one night stand från typ 15 år sedan så idealet vore kanske om eh, någon annan från firman kom hit och ändrade 😂😂

Alltså I feel you. Så mycket. För mig är det också höger öra (just nu), bara det att mina hål är 1,5 år gamla. Jag är så trött på skiten att jag snart ger upp.

(Ja, jag tog dem hos en seriös piercare med gott rykte och stor erfarenhet, har skött om dem helt enligt skolboken etc etc)
Ånej! Jag som hoppats att efter de här första 6-8 veckorna så blir allt bra. Sådana drama queens till öron vill man inte ha.

Så blev mitt öra när jag piercade mig, slutade med en att jag tog ur örhänget och åt en pencellinkur. Kul.
Så blev det för mig första gången jag försökte. Tänkte det skulle vara annorlunda nu när jag gick till piercare med gott omdöme. Men men…

Fortsätter på temat. Stör mig på att jag inte kan sova på sidan nu. Ryggläge är inte min grej.

Jag älskar livemusik och brukar leta upp spelningar på youtube för att ha som bakgrund när jag städar etc. Det har varit svårt att hitta de utan reklam, för det är något jag verkligen avskyr, men har nu minst ett tiotal utan som jag kört den senaste tiden. Men när jag går in på nyligen spelade så finns de inte med där, inte en enda av dem. Istället kommer de med reklam upp, även de som jag spelade för flera månader sedan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund