Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 473

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min balkong
IMG_20260203_115050.webp

Alltså jag blir så jävla trött. För ett par dagar sen så fick jag och en till skit för att våra hästar fick eftermiddag ute. Dom andra två hästarna blir sura och brötiga om dom inte får. Konstigt nog så har det fungerat utmärkt hela hösten och vintern. Dom som inte får ska in tidigare och äter inne. Dom ska komma senast 16 så vi kom överens om att då ger dom våra hästar när dom tar sina. Två dagar I rad nu så tar dom in kl 17.30. Idag hade någon annan tagit in och våra hade inte fått. Och dom andra kan ju absolut inte få eftermiddag ute eftersom dom ska in. Men ta in dom i tid då så slipper dom stå hungriga. Blir så less. Vill inget annat än flytta men det är inte möjligt i dagsläget. Varför ska allt vara så krångligt för

Jag stör mig på vintern. Jag hörde en hackspett förra veckan och även fågelkvitter och kände mig lite gladare. Och så plötsligt i söndags och i går damp det ner en massa ny snö. Det ska snöa i veckan någon dag och det ska vara "en massa" minusgrader. Kan det inte räcka? Ja jo, jag vet att det "ska" vara vinter nu, jag vet att det "ska" vara minusgrader på vintern, jag vet att det "ska" snöa på vintern, men jag tycker inte om det. Jag fryser, astman blir sämre, jag har ont i kroppen, och det är halt ute. Nej, jag kan inte flytta till ett varmare land. Nej, jag vet att det inte hjälper att gnälla och klaga. Men jag tycker det räcker med vinter nu, att den inte är borta nu stör mig.

När folk heter "fel" namn. Det har bara hänt mig någon enstaka gång tidigare, men på mitt nya jobb är det två personer vars namn jag alltid får tänka efter några sekunder extra för att få rätt. Framförallt en av dem, han heter Douglas men ska i mitt huvud heta George - förmodligen eftersom han både låter och ser lite ut som första bästa brittiska kunglighet.

Det hjälper inte att den ena av dem är företagets VD så där får jag verkligen anstränga mig för att inte göra bort mig.

När folk heter "fel" namn. Det har bara hänt mig någon enstaka gång tidigare, men på mitt nya jobb är det två personer vars namn jag alltid får tänka efter några sekunder extra för att få rätt. Framförallt en av dem, han heter Douglas men ska i mitt huvud heta George - förmodligen eftersom han både låter och ser lite ut som första bästa brittiska kunglighet.

Det hjälper inte att den ena av dem är företagets VD så där får jag verkligen anstränga mig för att inte göra bort mig.
Förlåt, jag förstår egentligen vad du menar men det är roligt ändå! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund