Svensk politik 6

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket dålig tolkning av mitt inlägg.

Att du gillar det, @Inte_Ung , är faktiskt märkligt.
Jag tycker att det beskriver hur vi värderar saker olika beroende på vem det handlar om.
Att vi bedömer vad människor blir utsatta för utifrån vad vi själva tycker om de personerna.

Även om själva gärningarna är lika illa, så bedöms de som värre när någon vi sympatiserar med blir utsatt än när någon vi tycker illa om blir utsatt.

Edit.
Här skriver någon som du tycker illa om något som faktiskt är vettigt, men du vill inte läsa vad som egentligen står där.
Om någon annan hade skrivit samma sak så hade du tyckt att det var jättebra.

Det illustrerar på något sätt sig själv.

Nej jag försöker bara hitta någon typ av rimlig orsak.

Att förstå betyder inte att man håller med.
Jag kan förstå en massa saker som jag inte själv tycker är bra.
Det här tycker jag är dåligt.

Kan inte du förstå andra människor som inte tycker som du gör?
Men den rimliga orsaken är så uppenbar? Moderaterna vill ha 18-åringars röster och MUF vill handla på Systemet (eller nej, de vill köpa alkohol på Ica, men i brist på det så).

Det är ju specifikt Kristersson som du alltid försöker förstå.

Din sista fråga är hemskt nedlåtande, snälla sluta.

Jag tycker att det beskriver hur vi värderar saker olika beroende på vem det handlar om.
Att vi bedömer vad människor blir utsatta för utifrån vad vi själva tycker om de personerna.

Även om själva gärningarna är lika illa, så bedöms de som värre när någon vi sympatiserar med blir utsatt än när någon vi tycker illa om blir utsatt.

Edit.
Här skriver någon som du tycker illa om något som faktiskt är vettigt, men du vill inte läsa vad som egentligen står där.
Om någon annan hade skrivit samma sak så hade du tyckt att det var jättebra.

Det illustrerar på något sätt sig själv.
Ännu en otroligt dålig tolkning. Det blir hopplöst att svara, för det kräver minst två A4 att reda ut alla insinuanta grepp innan jag ens kommer till det jag själv tänker om hela grejen.

Jag såg samtliga klipp från det där. Bohlins mimik långt innan någon ens uppmärksammat honom, gav mig minnen av att bli slagen, vilket är 35 år sedan. Han var verkligen vedervärdig där.

Men den rimliga orsaken är så uppenbar? Moderaterna vill ha 18-åringars röster och MUF vill handla på Systemet (eller nej, de vill köpa alkohol på Ica, men i brist på det så).

Det är ju specifikt Kristersson som du alltid försöker förstå.

Din sista fråga är hemskt nedlåtande, snälla sluta.
Det här är direkt hämtat från MUF och Douglas Thor.

Så hur kan det vara just Kristersson som avses.
Det är tydligt att det kommer från organisationen bakom som försöker jaga röster.

Det är liksom inte Kristersson som har hittat på detta själv utan möjligtvis talskrivaren med stöd av staben. Eller så har staben beställt uttalandet.

Det här är direkt hämtat från MUF och Douglas Thor.

Så hur kan det vara just Kristersson som avses.
Det är tydligt att det kommer från organisationen bakom som försöker jaga röster.

Det är liksom inte Kristersson som har hittat på detta själv utan möjligtvis talskrivaren med stöd av staben. Eller så har staben beställt uttalandet.
Men det är ju han som berättar om förslaget i både artikeln och videon som länkades. Menar du att det inte är hans ansvar? Det är så intressant att det alltid är nån annan runt Kristersson som har gjort fel, aldrig han själv.

Särskilt Busch hämtar väl gärna inspiration från USA. På många sätt känns det väldigt MAGA att ljuga på det här väldigt genomskinliga sättet.
Ja, hon är uppenbart mycket inspirerad av MAGA. Det var väl också hon som tyckte att vi skulle vara tacksamma för det "smutsiga jobb" USA gör åt oss?

Jag tror att hennes käcka stil med keps är en flört åt det hållet också. 🙃🙂

D

Den förstår jag verkligen inte.

Varför då, liksom?
Jag såg det inte ens komma.
Vems dumma idé var det?
Det är så bisarrt. Man vill bekämpa kriminalitet och ändrar lagar och ökar straff. Och sen vill de något som garanterat kommer att öka kriminaliteten! Och som dessutom skapar en större misär i samhället.
Som om man helt förlorat förmågan till att analysera.

Nej jag försöker bara hitta någon typ av rimlig orsak.

Att förstå betyder inte att man håller med.
Jag kan förstå en massa saker som jag inte själv tycker är bra.
Det här tycker jag är dåligt.

Kan inte du förstå andra människor som inte tycker som du gör?
Den där frågan. Så fruktansvärt nedlåtande.

Det där är ett tydligt exempel på hur den här regeringen är väldigt dålig på sätt som inte handlar om politik egentligen. Ett slags mer faktisk dålighet.
Det har varit min upplevelse under hela den här mandatperioden. Att de är amatörer. Och precis som du skriver, inte för att de driver en politik som jag inte har sympati för utan för att de är amatörer. Jag gillade inte besluten som fattades under regeringarna Reinfeldt heller. Men de var en duglig regering! Som om de faktiskt visste vad de höll på med.

Det där är ett tydligt exempel på hur den här regeringen är väldigt dålig på sätt som inte handlar om politik egentligen. Ett slags mer faktisk dålighet.
Ebba är väl den enda partiledaren i Tidö som ändå är rätt duktig på att vara just partiledare (även om jag inte håller med om hennes politik alls). Hon svarar också rimligare på frågor om opinionsmätningen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=59467206ce29b444da988eb95bcde8fe

Det har varit min upplevelse under hela den här mandatperioden. Att de är amatörer. Och precis som du skriver, inte för att de driver en politik som jag inte har sympati för utan för att de är amatörer. Jag gillade inte besluten som fattades under regeringarna Reinfeldt heller. Men de var en duglig regering! Som om de faktiskt visste vad de höll på med.
Precis! Jag skulle verkligen önska att även den här regeringens väljare kunde se det. Det vore väldigt mycket bättre för landet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 7
  • Svensk politik 5
  • Statsepidemiolog

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39