Synen på MH bland uppfödare?

Sv: Synen på MH bland uppfödare?

Jag är fullt läskunnig och betackar mig från spydiga kommentarer från dig! I övrigt verkar det som om du svarar flera personer i ditt lite upprörda inlägg till mig. Har du själv läst?
 
Senast ändrad:
Sv: Synen på MH bland uppfödare?

På samma sätt så påverkar hundens genetiska förutsättningar mycket mer än man tror. Det är därför en hund i familjen kan vara bombsäkert skottfast medan den andra är paniskt rädd, trots samma miljö och samma uppfostran. Det smittar helt enkelt inte av sig om hunden är mentalt stabil.

Här håller jag med. Vi hade som sagt en riktigt rädd hund för några år sedan. Det enda hon inte var skraj för skott o hala golv, allt annat var jätteläskigt. Vi fick lägga ned enormt mycket jobb för att hon skulle funka i vardagen överhuvudtaget. När vi skaffade valp (vår numera äldsta tik) så var vi naturligtvis spända på om den äldre tikens kassa psyke o beteende skulle smitta av sig på valpen. Men valpen tog aldrig efter henne utan växte upp till en jättetrevlig hund, orädd o en riktigt "pajas".
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 281
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Istället för att skriva hackiga och frustrerande trådkap i samtliga trådar om Doris får hon nu en egne tråd för er som vill följa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 619
Senast: Gnist
·
  • Låst
Hundavel & Ras Jag tycker mig se ett ganska tydligt mönster gällande hundavel som jag tyckte att vi kunde diskutera lite. Nämligen hälsotestandets vara...
2
Svar
24
· Visningar
5 780
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 346
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp