Bukefalos 28 år!

Tävla T4, taktikfrågor

Sv: Tävla T4, taktikfrågor

Ja, det finns ett skäl till att man som domare egentligen bara får kommentera det som syns och inte skriva "önskas" etc. Eftersom vi faktiskt egentligen inte VET hur din häst går om du rider annorlunda. Och det finns i travbedömningen inget egenvärde i att rida fort utan det är ju i så fall för att hela intrycket ska bli mer energiskt etc. (Som sagt, kika i Guidelines! =) )

Min poäng var att det ÄR ok att rida långsamt i trav och att arbetstrav visst är långsamt, men många hästar gör sig bättre i ett högre tempo.
 
Sv: Tävla T4, taktikfrågor

Nu är det avklarat! Det var jätteroligt faktiskt, och jag är mycket stolt över vår prestation. I uttagningen fick vi 4,67p och redan där var jag nöjd, men i finalen höjde vi till 5,08p! Då började vi få kläm på det hela, och jag behövde bara korrigera en gång i momentet lös tygel. Till ärevarvet satt det som en smäck och hon ångade på ganska snabbt. Nästa säsong blir det definitivt mer T4.
spa_t4_km_11_liten.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Tävla T4, taktikfrågor

tjusigt :) ner med handen lite bara så blir det perfekt :) har inte så stor betydelse egentligen men jag har fått kommentarerna för hög hand när jag suttit så.

Det är en kul gren, synd att så få rider den bara
 
Sv: Tävla T4, taktikfrågor

Tack för tipset! Ja, man kan ju hoppas på ett litet uppsving nu för intresset för att rida T4/T2 efter årets superfina prestationer på VM. Det kanske inspirerar någon.
 
Sv: Tävla T4, taktikfrågor

Hej. tänkte bara ge ett litet tips på de där med att rida kort tempo tölt. Håll dig till yttersaketet. det tär längre tid att ta kortsidorna då och uppfattas som att det går långsammare då :) har provat själv å det funkar kanon :)
 

Liknande trådar

Islandshäst Hej!:) Finns säkert massor med kunniga människor här som är bra på tölt, så hjälp mig!! Det är såhär, jag har en fyrgångare med väl...
Svar
18
· Visningar
2 545
Senast: Boj
·
W
T6
Islandshäst Är lite sugen att testa T6, men undrar en sak. När jag läste på beskrivningen av grenen står det: "Arbets- till mellantempo tempo tölt...
Svar
2
· Visningar
1 472
Senast: Wii_90
·
Islandshäst Ändringar i FIPO per 1/4 2010: Jag gör en snabb översättning till svenska på de viktigaste och HÄR kan alla ändringarna läsas på...
Svar
7
· Visningar
2 184
Senast: Freyr
·
Hästhantering Jag har skrivit det här utifrån det jag har sett, och det här är min bild av ridskolor och hästarna som arbetar i dem. 10-åriga...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
14 204
Senast: Nemo1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp