Tips på tv-serier!

Många bra har nämnts men vill skriva Sex Education en gång till. Lättsam och rolig, viss känga till vuxna (vi måste lära ungdomar om sex, inte bara fortplantning) och huvudrollsinnehavaren är så duktig trots sin unga ålder.

På tema duktiga ungdomar så är Euphoria (HBO) också väldigt sevärd. Svart, lite skruvad och satan i gatan vad duktiga skådespelarna är.

Killing Eve är annorlunda även om temat är klassiskt. Mycket sevärd.
 
Kanske inte passar in men för att komma med tips som inte nämnts, jag älskar Legomaster.
USAs klart bäst men även Sverige och Australiens jättemysigt.
Englands version var nja.
Det är så himla mysigt och lättsamt att titta på när man är trött och risig. Färgglatt och positivt.
Plus att jag älskar människor som är så passionerade över något.
 
Själens röda rum!
Jag tittar väldigt sällan på serier, för jag tröttnar så snabbt, men den här följer jag slaviskt.
En turkisk serie om en läkar-/terapeutmottagning. Ligger på svtplay. Ganska korta avsnitt, men många.
 
Nu ska jag försöka rekommendera serier som inte redan har blivit sagda :p Orkar inte dra alla handlingar på alla serier. Vid intresse kolla på IMDB.
Private Practice - spinoff på Grey’s Anatomy (Viaplay)
You - extremt bra serie baserad på två fantastiska böcker (Netflix)
Little fires everywhere - utspelar sig på 90-talet i USA. Baserad på en suverän bok (Amazon Prime)
Arga snickaren - kollade igenom hela när jag var sjukskriven (Discovery+)
My 600lb life - skildrar sjukligt feta människor som försöker gå ner i vikt. Man följer en person under ett år. Såg alla säsonger när jag var sjukskriven (Discovery+)
The Big Bang Theory - sjukt rolig med många säsonger (Discovery+)
Atypical - skildrar livet för en autistisk kille i sin strävan att finna kärlek och hans liv i allmänhet. Väldigt rolig :D (Netflix)
Draknästet - entreprenörer pitchar sina idéer (SVT Play)
 
Nu ska jag försöka rekommendera serier som inte redan har blivit sagda :p Orkar inte dra alla handlingar på alla serier. Vid intresse kolla på IMDB.
Private Practice - spinoff på Grey’s Anatomy (Viaplay)
You - extremt bra serie baserad på två fantastiska böcker (Netflix)
Little fires everywhere - utspelar sig på 90-talet i USA. Baserad på en suverän bok (Amazon Prime)
Arga snickaren - kollade igenom hela när jag var sjukskriven (Discovery+)
My 600lb life - skildrar sjukligt feta människor som försöker gå ner i vikt. Man följer en person under ett år. Såg alla säsonger när jag var sjukskriven (Discovery+)
The Big Bang Theory - sjukt rolig med många säsonger (Discovery+)
Atypical - skildrar livet för en autistisk kille i sin strävan att finna kärlek och hans liv i allmänhet. Väldigt rolig :D (Netflix)
Draknästet - entreprenörer pitchar sina idéer (SVT Play)

Många bra tips!
 
Många bra tips!
Glömde faktiskt en del serier :p
New Amsterdam - läkarserie på ett sjukhus i New York (Viaplay)
Virgin River - en sjuksköterska och barnmorska flyr från sitt liv för att börja om i en småstad på en läkarmottagning (Netflix)
Paradise PD - animerad serie som handlar om en polisstation. Väldigt ovårdat språk och ganska flippig serie (Netflix)
Sons of Anarchy - vi får följa ett kriminellt MC-gäng (Netflix)
Suits - advokatbyrå i New York (Netflix)
Scrubs - gammal, men fortfarande rolig läkarserie (Disney+)
Revenge - en ung kvinna försöker hämnas på de människor som satte hennes oskyldiga pappa i fängelse (Netflix/Disney+)
The Last Dance - dokumentär som handlar om basketstjärnorna Michael Jordan, Scottie Pippin och Dennis Rodman (Netflix)
Superstore - komediserie som handlar om en butik i USA

Jag börjar inse att jag har spenderat för mycket tid framför TV:n 🙈 har också sett 90% av alla serier som redan har nämnts
 
Gillar man högt tempo o h vill ha ett annat upplägg än blaha blaha csi mfl där varje avsnitt är exakt likadant så kan jag rekommendera Vem dödade Sara.
Sjukt bra!
 
Glömde faktiskt en del serier :p
New Amsterdam - läkarserie på ett sjukhus i New York (Viaplay)
Virgin River - en sjuksköterska och barnmorska flyr från sitt liv för att börja om i en småstad på en läkarmottagning (Netflix)
Paradise PD - animerad serie som handlar om en polisstation. Väldigt ovårdat språk och ganska flippig serie (Netflix)
Sons of Anarchy - vi får följa ett kriminellt MC-gäng (Netflix)
Suits - advokatbyrå i New York (Netflix)
Scrubs - gammal, men fortfarande rolig läkarserie (Disney+)
Revenge - en ung kvinna försöker hämnas på de människor som satte hennes oskyldiga pappa i fängelse (Netflix/Disney+)
The Last Dance - dokumentär som handlar om basketstjärnorna Michael Jordan, Scottie Pippin och Dennis Rodman (Netflix)
Superstore - komediserie som handlar om en butik i USA

Jag börjar inse att jag har spenderat för mycket tid framför TV:n 🙈 har också sett 90% av alla serier som redan har nämnts
Superstore är kul 😂
 
Vi försökte se Castle. Gav upp efter 30 minuter, var alldeles för töntigt för vår smak 😅
Blev Clickbait istället, mycket bra 😍
 

Liknande trådar

Äldre Jag har lite TV-serie torka just nu och behöver tips. Vilka är era absoluta favoriter serier ? Några av mina favoriter: Game of...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 755
Senast: mandalaki
·
Äldre Jag har sett Lie to me, Make it or break it, orange is The new black och breakout kings på Netflix som jag gillar mkt. Tips på vad som...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 684
Senast: Lilla
·
Tjatter Ja, jag vill ha tips på en TV-serie som jag kan följa (eftersom jag inte har något liv :D ). Det ska helst vara en TV-serie som går...
2
Svar
33
· Visningar
2 794
Senast: Tousse
·
Äldre Sitter här och har blivit smått tv-serie beroende :D Men känner att jag kanske behöver några flera så tänkte om ni kunde tipsa om några...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
16 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp