Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så förkyld att allt smakar papper, men jag har låtit servetterna vara, trots det, och istället ätit korv med bröd till två av helgens måltider. Först i foodtruck på stan ena dagen och sen grillad i ett koloniområde som firade höstfest. Sojakorv smakar ju liksom ändå mest papper, så det var inte någon större förlust.

Igår kväll fick jag ett ryck och karvade små rätblock av ett halvtinat Alaska Pollock-block, som jag sedan gjorde fiskpinnar av. Sås på gräddfil med pepparrot, kapris mm och så gröna ärtor och potatisstomp till.
 
Senast ändrad:
ÖKA💪💪💪

Jag förutsätter att kryddningen är lam för det mesta, det är mer en rekommendation om smaker än mått.

Jag ökade rejält då man kryddar med det i efterhand. Riven pepparrot och citron efter smak. Det strödde jag över men tyckte rätten var rätt lam ändå tyvärr.
Menade att det stod i receptet och därför hade med det :)
 
I helgen har jag ätit pizzalunch på Saluhallen (örtmarinerad svamp på), kulglass till lunchdessert. Gnocchi med brynt salviasmör till middag. Och till söndagsmiddag en kycklinggryta med citron, färsk rosmarin, dijon, creme fraiche och sockerärter. Rött ris till.
Once you lunchdessert you can’t stop😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
10 332
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Liten
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
599
Senast: Amha
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
16 519
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp