Tjockistråden 3

Vägning idag, jag är nöjd. Vet inte om jag orkar mina steg idag dock, 2000 kvar och jag är så himla trött. Borde trycka in ett rörlighetspass också. Sen jobbar jag 4 dagar, 2 konferenser.

Och jag är absolut en bored eater men min stora fara är när jag är trött, vilket jag är ungefär hela tiden.
 
Senast ändrad:
Röjer i garderoben. Tänk om jag till hösten kan ha denna klänning tex?

IMG_0002.jpeg
 
Helg-frukost 🤪

20240413_063115.jpg


"Pannkaka" gjord på äggvita och havregryn med sockerfri sylt och en sockerfri typ nutella.. Inte lika gott som vanlig pannkaka såklart men helt okej substitut 😁.

Tränade igår kväll och det var packat på gymmet.. Ska åka om en stund och hoppas på att det lite lugnare en lördag morgon 😅.



Vägde mig och vågen visade -1kg idag, så lite drygt 1,5kg till ska jag ner för att ha gått ner 30kg totalt..

Nu när jag legat still några veckor så har det varit lite jobb med att skärpa till maten. Försöker ligga kring 1700 kcal men lägger till för träning så hamnar oftast kring 2000-2200 sen ändå så jag har ju utrymme att äta.
 
Helg-frukost 🤪

Visa bifogad fil 143222

"Pannkaka" gjord på äggvita och havregryn med sockerfri sylt och en sockerfri typ nutella.. Inte lika gott som vanlig pannkaka såklart men helt okej substitut 😁.

Tränade igår kväll och det var packat på gymmet.. Ska åka om en stund och hoppas på att det lite lugnare en lördag morgon 😅.



Vägde mig och vågen visade -1kg idag, så lite drygt 1,5kg till ska jag ner för att ha gått ner 30kg totalt..

Nu när jag legat still några veckor så har det varit lite jobb med att skärpa till maten. Försöker ligga kring 1700 kcal men lägger till för träning så hamnar oftast kring 2000-2200 sen ändå så jag har ju utrymme att äta.
Kan tipsa om att göra pannkaka på keso, ägg, bakpulver, lite mjölk och lite mjöl. Det är hur gott som helst! Men mer mättande med allt protein från keson. (Man mixar då alltså keso och ägg till en slät smet innan man har i resten)
 
Jag har något underligt beteende för mig. Ju mer jag försöker leva nyttigt/äta mindre, desto mer mat köper jag. Jag har aldrig spenderat så mycket pengar på mat och min en och en halv frys samt kylskåpet är helt proppad. Ändå köper jag mer :idea:
 
Jag har något underligt beteende för mig. Ju mer jag försöker leva nyttigt/äta mindre, desto mer mat köper jag. Jag har aldrig spenderat så mycket pengar på mat och min en och en halv frys samt kylskåpet är helt proppad. Ändå köper jag mer :idea:

Du inte ensam. Jag känner att jag måste ha alternativ..
Dessutom tror jag det lätt att byta ett missbruk mot ett annat så man får väl ha det lite i åtanke. Jag shoppar ju mycket mer nu än när jag bara åt vad jag ville. Shoppar smink, skönhet, småprylar så jag har nog definitivt bytt ut en del av mitt tröst- och uttråkade ätande mot att shoppa.. Så länge det inte går överstyr så klagar jag inte 🤷‍♀️.
 
Idag är en sån dag när jag äter allt jag kan lägga mina händer på. Orkar inte tänka på mat. Försöker äta lite nyttigare saker om än i överdrivna mängder.
Jag hade en sådan dag igår. Satte bland annat i mig snabbpasta och en fryspizza - det värsta är (som vanligt) att det inte ens var särskilt gott. Alla kalorierna totalt bortkastade, och idag fick jag mens så det förklarar allting och jag kommer givetvis att svälla upp som en heliumballong oavnpå allt jag åt. Ibland känns det verkligen som en ständig och nästan omöjlig uppförsbacke.
 
Jag har noll aptit. Kanske är pga min nya medicin. En kompis kollade upp den och det står: "vanliga biverkningar: anorexi".
Fattar inte ens hur anorexi kan vara en biverkning, det är väl en psykisk sjukdom? :cautious:
 
Hursom, har iaf varit duktig och nyss ätit middag! :)
Har blivit lite besatt av pangasiusfilé. Sjukt billigt och lätt! Innehåller säkert massa gifter osv och anses väl sunkigt men men ;)
Lägger en file i en liten form, rör ihop typ 40 gram creme fraise, nedklippta semitorkade tomater, örtsalt, pressad vitlök och river ner rejält med färsk basilika. Sen klickar jag ut röran på fisken. Kör i ugnen typ 20 min.
Kokar ett par potatisar till. Är ca 350 kcal.
 
Jag har noll aptit. Kanske är pga min nya medicin. En kompis kollade upp den och det står: "vanliga biverkningar: anorexi".
Fattar inte ens hur anorexi kan vara en biverkning, det är väl en psykisk sjukdom? :cautious:

Anorexi används som medicinsk term för aptitlöshet också. Lärde mig det när min salige hund fick symptom anorexi i journalen och jag bara que pasa 😅
 
Jag har noll aptit. Kanske är pga min nya medicin. En kompis kollade upp den och det står: "vanliga biverkningar: anorexi".
Fattar inte ens hur anorexi kan vara en biverkning, det är väl en psykisk sjukdom? :cautious:
Hundar kan ha anorexia med. Anorexia nervosa är det man refererar till när man pratar om den psykiska sjukdomen. Anorexia är däremot tappad aptit/förlorad förmåga att äta.
 
Hursom, har iaf varit duktig och nyss ätit middag! :)
Har blivit lite besatt av pangasiusfilé. Sjukt billigt och lätt! Innehåller säkert massa gifter osv och anses väl sunkigt men men ;)
Lägger en file i en liten form, rör ihop typ 40 gram creme fraise, nedklippta semitorkade tomater, örtsalt, pressad vitlök och river ner rejält med färsk basilika. Sen klickar jag ut röran på fisken. Kör i ugnen typ 20 min.
Kokar ett par potatisar till. Är ca 350 kcal.
Vit fisk generellt är en sådan tacksam smakcanvas. Särskilt billig vit fisk! :D
 
Jag har flera kvällar den här veckan ätit sallad med rökt makrill och vild vitlökshummous. Inte särskilt billig fisk förvisso, men den är smakrik så man behöver inte så mycket. Vilda vitlöken är gratis.
Faktiskt oändligt mycket godare än fryspizza. :idea:
 
Tänker inte väga mig nästa vecka. Idag blev det lamm med sallad. Extrema mängder. Försöker trösta mig med att även om jag åt otroligt mycket mer än jag borde så finns det sämre saker att äta än lamm, sallad utan dressing och brunsås gjord av maizena, istället för roux, med lättmjölk.
 
Vaknade med Niagaramens i morse, jag tycker det förklarar pasta och pizza. Sedan gillar jag inte att "förklara bort" dåliga val med mensen varje månad men det ger ändå ett hum om varför suget var ovanligt stort just då.
 
Jag gick för övrigt till gymmet i min nya, ärmlösa träningstop i morse och ska erkänna att jag var glad att det var helt tomt på folk 😅 men samtidigt var den så mycket skönare och svalare att det nog kan vara värt lite ångest att fortsätta med den. Jag kan alltid ha T-shirten med ifall det känns avigt.
 
Imorgon ska jag ta lite prover på sköldkörteln. Blir intressant att se hur ämnesomsättningar verkar fungera. Den har ju varit mer eller mindre död sista två åren 😅 Jag hoppas också att mina kortisolvärden har gått ner.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 897
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 934
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 168
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp