Tollare vs aussie?

Sv: Tollare vs aussie?

Okej! Vad kul! Bra att vara ute i god tid även fast det inte är aktuellt än på ett tag med ny hund :)

Jag ska nog åka ner till Sundsvall och försöka träffa båda raserna på utställningarna som är i början på oktober :) Försöka skaffa mig en bättre bild om båda raserna :)
 
Sv: Tollare vs aussie?

Hohoo då ses vi säkert då :D Jag ska dit och häcka utanför Njufferingen :D..och Cavalierringen :idea::D:D

(OT. men det struntar jag i :cool:;) ).
 
Sv: Tollare vs aussie?

Haha ok! :p

Håll utkik efter ett litet rött lurv så kanske du ser mig också ;) Varifrån "norrland" åker du?
 
Sv: Tollare vs aussie?

Hemifrån :idea::angel:
Jag bor mitt i stan typ fem minuter från Gärdehov så det blir inte så långt :p:D
 
Sv: Tollare vs aussie?

Haha där ser man! Ja, jag har ju då lite längre, och är dessutom hundvakt åt en kompis hund medan kompisen själv är i sundsvall och ställer ut sin andra hund.. Och så har jag ju min egen hund också, men han får nog följa med.. Kompisens hund är dräktig och får därför inte följa med.

Så jag har lite problem med hur jag ska lösa dagen. Ska åka ner över dagen också kan tilläggas. Suck! ;)

Tur jag har en sambo! Haha, han lär tvingas vara hemma med min kompis hela dagen, men dom är buddies sen tidigare så det är inga problem egentligen.

Jag kommer också hänga utanför cavalierringen, åtminstone när min kompis (samma som tidigare i inlägget) ställer sin tik och tikens "valp", sen lär jag nog vara ute och springa vid tollarna och aussisarna :bump:
 
Sv: Tollare vs aussie?

Kul :laugh: Vi ses säkert där då :D Jag håller på att spana, jag tänker skaffa en cavalier som nästa hund och man måste ju reka lite :D
 
Sv: Tollare vs aussie?

Jag tror att jag har hittat min drömhund! :love: Jag dör lite inombords om jag inte får en valp efter den tiken, jag tror att det skulle kunna bli helt perfekt för mig :bump: :bump:
 
Sv: Tollare vs aussie?

Haha! Jag känner mig lite hemlig, men jag kan iallafall säga att det är en aussie med en mentalitet som verkar passa mig alldeles utmärkt!

mh-testad, utställd, korad, tävlad i lydnad osv med finfina resultat, används även som terapi-och besökshund :bump:

Jag är kär :love:
 
Sv: Tollare vs aussie?

Det låter ju bra, enligt min åsikt så är aussien en väldigt trevlig och mångsidig hund :)

Har du varit hon någon uppfödare och hälsat på eller är det en bekant?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 707
Senast: Tiger tok
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 950
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 587
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 612
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp