Bukefalos 28 år!

TR ändringar 2008.

Sv: TR ändringar 2008.

nej så förstod jag det oxå o så var det när jag var på tävling i helgen, de 6 främsta togs in till häst o resten fick hämta peris i seketariatet

Men hur gör de då?
De måste väl säga till redan i klassens början hur många som ska rida, eller? :p
 
Sv: TR ändringar 2008.

Men som jag förstod så gällde det väl det antal som arrangören själv bestämde, eller fattade jag helt fel?
(Alltså ex att bara 5 av 10 ska sitta till häst?)

Och jag förstod det som att arrangören bestämmer hur många pristagare som ska in på prisutdelning och alla dom ska sitta till häst....Knepigt när det är en tolkningsfråga.

//Alice
 
Sv: TR ändringar 2008.

Oftast så säger speakern det i högtalarna flera gånger, men arrangören bestämmer hur många som ska in till prisutdelning, dessa ska sitta till häst. Resten får hämta sina priser i sekretariatet.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Dessutom måste man ha rätt nummerlapp annars får man betala 100kr. Det behövs endast tre felfria L:A rundor för att kvala till MSV

Vet någon vad som krävs för att kvala till ponny SM. jag kan inte hitta det i nya TR
 
Sv: TR ändringar 2008.

Jag tycker att det är jättebra.
Om man inte får höja hindret alls på framhoppningen slipper man alla ponnyföräldrar som höjer hindret 20 cm (istället för 10 cm) som det ofta är nu. Hellre hoppa fram något språng på snäppet lägre än klassen går, än på snäppet högre. Enligt mig.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Fast just för "ponnyföräldrarnas" del lär det inte spela någon roll. De lär kunna bryta mot den här bestämmelsen precis som de gjort förut. Man får ju fortfarande höja och sänka hindret så det är ju lika lätt som tidigare att höja för mycket.

Och jag ska i ärlighetens namn påpeka att jag sällan ser hysteriska höjningar på framhoppningar.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Massa hjälptyglar eller nått?

På SFK i helgen satt jag bredvid en familj. En äldre dotter som tävlade och som var placerad, hennes yngre syster red som sista ryttaren och vart placerad, och då trodde familjen att den äldre systern inte behövde komma in på prisutdelning, domaren säger alla som ska in och den äldre systern som satt på läktaren var tydligen fortfarande placerad, precis framför sin syster som tog sista placeringen och tjejen kastade sig ut från läktaren och fick låna en häst av en annan ryttare (vad jag förstod att hon inte alls kände varesig hästen eller ryttaren sen tidigare). Snällt av hon som lånade ut hästen!

Haha jaa, men min häst reser sig ibland, han blir så till sig.
Men å andra sidan måste jag ju ha väst på mig nu så då gör det ju inget om jag ramlar av, annat än att jag skulle skämmas.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Jag tror det märks mycket mer, eftersom det oftast brukar vara väl markerat på hinderståden var gränsen för klassen går.

Det beror nog på vad man är ute på för tävlingar. Jag tävlar endast lokalt så det är där jag har sett det, hur det är på större tävlingar vet jag inte.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Jag tycker att det är väldigt vanligt med föräldrar som tokhöjer, inte alls ovanligt med 20 cm över klasshöjden.
Sedan tar dem ju ingen som helst hänsyn till oss andra heller, utan deras ungar ska minsann få ta upp alla hinder under 10 minuter.
Jag är också en sådan som heller hoppar fram lite för lågt än lite för högt för att få bra självförtroende innan banan.
Vet att jag generaliserar:p
Jag tävlar reg/nat
 
Sv: TR ändringar 2008.

Haha jaa, men min häst reser sig ibland, han blir så till sig.
Men å andra sidan måste jag ju ha väst på mig nu så då gör det ju inget om jag ramlar av, annat än att jag skulle skämmas.

Du blir placerad i första klassen, din häst står och stör de andra hästarna där, domaren ber dig att gå ut och hämta priset i sekreteriatet istället. Du blir placerad i nästa klass, du slipper gå in på prisutdelning. ;)
 
Sv: TR ändringar 2008.

Så om min häst är dryg mot de andra hästarna så slipper man prisutdelningen? Perfekt, min häst sparkar både fram och bak :p
Jag får se till att rida dåligt så jag slipper prisutdelning, det ska väl inte vara något problem ;) :D
 
Sv: TR ändringar 2008.

*kl*

kommer inte in på TR sidan just nu då datorn dampar lite.
MEN får man sitta på en annan häst en den man blev plaserad med ?

läste någonstans att man skulle sitta på den plaserade hästen men äsch jag vet inte :p
 
Sv: TR ändringar 2008.

Återigen, problemet med de föräldrarna lär ändå inte försvinna.
Jag vet inte var "ni" stöter på alla dessa föräldrar. Varken som ryttare, framhoppningsansvarig eller coach har jag haft problem med sådana personer på framhoppningen.
Jag måste se väldigt farlig ut :p
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 626
Senast: Bapelsin
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 418
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 844
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 577
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp