Bukefalos 28 år!

TR ändringar 2008.

Sv: TR ändringar 2008.

*KL*

Tänkte på det här med nosgrimme-regeln jag har precis köpt en elastisk nosgrimma i resår, jag får alltså inte använda den nu?

Tror det står klart och tydligt att nosgrimma, nosrem måste vara av läder, har jag för mig! Alltså är det inte tillåtet att rida med ex dyons repnosgrimma!
 
Sv: TR ändringar 2008.

fast det står ju klart o tydligt i TR samt att det är bilder på godkända nosgrimmor.

Men de kommer precis under godkända bett för ponny, tänkte att jag skulle maila o fråga om nosgrimmorna rör bara ponny eller om det gäller storhäst oxå.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Okej, jo jag såg också att det var under ponny därför blev jag lite orolig. Men om du får reda på svaret, om det gäller även häst kan inte du meddela mig då? :angel:
 
Sv: TR ändringar 2008.

Visst är det förskräckligt när jobbet inkräktar på de viktiga sakerna i livet?
 
Sv: TR ändringar 2008.

Det är ganska störande faktiskt. Jag är ändå glad att knappt någon av "mina" surfarsidor är spärrade på jobbet, många andra har fått det värre ;)
 
Sv: TR ändringar 2008.

Men det är väl ändå ganska vanligt? Så har jag gjort flera ggr när jag inte orkat hämta min egen. Min har också varit in ett par ggr med annan ryttare.

Det är väl inte tillåtet längre?

Mom 127

"Överdomaren ... tillåta att en annan häst används"


Väldigt vad dem ska krångla till det...
 
Sv: TR ändringar 2008.

Aha, fr.o.m i år eller sen tidigare?

Usch, vad drygt.. Är ju helt onödigt, stackars hästar att bli utryckta bara för att vara med på prisutdelning. Okej i lite större klasser, då det kan vara press och så närvarande, men inte annars. :mad:
 
Sv: TR ändringar 2008.

från i år antar jag... eller hoppas, annars har jag brutit mot den regeln x antal gånger :p

väääldigt dålig regel, nästan värd att protestera mot. så fjantigt att man måste ha just sin egen häst, vad spelar det för roll?

åh, jag är så trött på ridsportsförbundet just nu.
 
Sv: TR ändringar 2008.

det kanske bara gäller ponny, men är osäker på de. Har hört att de ska gälla alla..
men får hoppas på att de bara gäller ponny :angel:
 
Sv: TR ändringar 2008.

Håller med om att den reglen känns onödig. Förstår om man har sponsorer mm. på plats vid prisutdelningen men på lite lägre nivå/tävling spelar det ju ingen roll. Rider man tidigt i klassen måste man lasta ut endast för att galoppera ett varv. Hur är det att se till hästens välbefinnande?!
 
Sv: TR ändringar 2008.

Tittade i TR och det där med nosgrimmor står ju under ett moment som rör betsling för ponnyer. Alltså måste nosgrimmedelen också endast gälla för ponnyer. I "hästmomentet" (372) står det ju att betsling och sadling är i princip fri, med undantag för hjälptyglar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: TR ändringar 2008.

vad jag tycktes se så var det bara på ELIT-tävling man behövde sitta på "rätt" häst :D
 
Sv: TR ändringar 2008.

Jag har inte läst det själv, så jag litar på vad ni kloka bukefalister säger, men om det är så så låter det ju bra! :)
 
Sv: TR ändringar 2008.

knapplån.

hur är de med graman , får man rida fram med gramanen på hästtävling alla nivåer ? alltså inte hoppa fram utan bara ha den när man värmer upp.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Jahapp då stängde TR ute alla "vanliga" seniorer som vill kvala sina 7 åringar till Falsterbo.
Där blir ju en liten orättvisa, det är ju inte alla som haft en annan häst uppe och placerad i 150 ifjor som nu under våren tänkt kvala sin 7-åring. Jag vet en hel hög som försvann på en gång inte särskilt rättvist.
Tycker nog att reglen att man någongång haft placering i 150 berättigade till start även med andra hästar var tillräckligt tuff, det är med andra ord omöjligt att rida på elittävlingar med yngre hästar om man inte samtidigt har häst i 150-klasser (och jagar de fåtal 150 hoppningar som finns på nationell, tycker nästan alltid det bara finns 145 på de nationella är lätträknade 150.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 625
Senast: Bapelsin
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 334
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 844
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 576
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp