TR ändringar 2008.

Sv: TR ändringar 2008.

Det har du rätt i, men det kan dom väl inte börja klassa som doping? :crazy: De flesta utfodrar ju sina hästar med betfor (jag med) och det gör jag även under tävlingen för att få hästen att dricka vatten.

Jag tror betforen dock räknas in som "naturliga foderintag":

"Vid analys av kroppsvetskor.... //...får kroppsvätskorna ej innehålla ämnen som inte är kroppsegna eller hänförliga till naturliga foderintag." (tr 1 bilaga 2 om doping, mom 171)

"Förbjudna substanser ... blabla... påverkar:

...massa punkter...

matsmältningssystemet" (tr 1 bilaga 2 om doping, mom 171)

Vad ska man göra för att få reda på sådant här? Just linfröolja stod inte med på listan (över preparat) men det har ju en tydlig effekt på tarmen...
 
Sv: TR ändringar 2008.

Slänger in en fråga, det står nämligen i TR (ang doping) att medel som påverkar tarmverksamheten räknas som doping.. Jag tänkte börja ge hästen kallpressad linfröolja, vilket ju har en effekt på tarmarna.

Räknas då detta till doping? Någon som vet?

När man har skrivningar som så så menar man mediciner som är framtagna just för det ändamålet. Oljor och Betfor etc räknas inte in där
 
Sv: TR ändringar 2008.

*KL*

Stämmer det att det är ändrat så senior bara behöver plac i 145?Orkar inte läsa genm TR men har hört det från mer än ett håll.
 
Sv: TR ändringar 2008.

KL
Vet att denn fråga har ältats i oändligthet i diverse trådar, men har inte fått något klart svar, hur är det, är det någon som vet om Riders Company säkerhetsvästen kommer att vara godkänd på tävling för juniorer även 2009?? Tycker att alla säger olika!
Vore sjukt tacksam om någon visste!:bow:

//Maria
 
Sv: TR ändringar 2008.

Har inte läst hela tråden men om du går in på ridsportsförbundets hemsida så kan man ju kolla TR direkt på datorn och det är överstryket med gult alla ändringar :)
 
Sv: TR ändringar 2008.

Tror att hon menar att de flesta i tråden redan vet om det vid det här laget ;)

(Och jag kan lova att spec Sorbe har koll på det :p )
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 599
Senast: Bapelsin
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 759
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 811
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 553
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp