Bukefalos 28 år!

TR ändringar 2008.

Sv: TR ändringar 2008.

...tjejen kastade sig ut från läktaren och fick låna en häst av en annan ryttare (vad jag förstod att hon inte alls kände varesig hästen eller ryttaren sen tidigare). Snällt av hon som lånade ut hästen!

Men det är väl ändå ganska vanligt? Så har jag gjort flera ggr när jag inte orkat hämta min egen. Min har också varit in ett par ggr med annan ryttare.
 
Sv: TR ändringar 2008.

KL

Men har dom inte ändrat något med att man måste ha långärmad skjorta om man har tilllåtelse att tävla utan kavaj? eller jag helt ute och snurrar :S
 
Sv: TR ändringar 2008.

Men om hästen dampar på prisutdelningar då? Får man inte be överdomaren göra ett undantag då ?

Tror att efter prat med överdomaren kan man få dispens för att slippa prisutdelning till häst, men om man inte sagt till innan så blir det som sagt böter!
 
Sv: TR ändringar 2008.

*KL*

Tänkte på det här med nosgrimme-regeln jag har precis köpt en elastisk nosgrimma i resår, jag får alltså inte använda den nu?
 
Sv: TR ändringar 2008.

Men så har det väl alltid varit? Man har alltid fått kvala till 130 och 140. Fast det kanske gäller för seniorer nu med då?
 
Sv: TR ändringar 2008.

Men man måste inte "kvala" om va? Kan man gå på förra årets resultat? Men är det ekipaget som kvalar? Eller kan jag "ta med mig" mian resultat på en annan häst?
 
Sv: TR ändringar 2008.

Innevarande och pågående år gäller.
Det är ekipage som kvalar så man måste kvala varje enskild häst.
För kval till 1,30/1,40 gäller två grundomgångar/1:a fas med max fyra fel i varje i 1,20/1,30.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Okej, så om jag får en ny häst nu måste jag alltså kvala om? Hmm..
Jo det där med hur man kvalar det har jag fått klart för mig..
 
Sv: TR ändringar 2008.

Men om hästen dampar på prisutdelningar då? Får man inte be överdomaren göra ett undantag då ?

Jo, du måste kontakta överdomaren innan prisutdelningen så dom vet om att du inte ska vara där & varför.
Förvarnar du inte får du alltså böta om du inte är där..
 
Sv: TR ändringar 2008.

Vet inte om någaon har skrivit det tidigare, men att man inte får hoppa fram med gramantygel till klasser t.o.m 130.

Det tycker jag fakriskt inte om :mad:
 
Sv: TR ändringar 2008.

På dom tävlingar jag har varit så har det iallafall varit markerat klassens höjd för respektive kategori, och sen har man fått höja ovanför markeringen.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Det har jag heller aldrig sett, och jag och min pappa är "framhoppningsansvarare" på våran klubb :angel:
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 625
Senast: Bapelsin
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 334
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 844
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 576
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp