Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och denna lilla kraken hittade jag bland en massa nässlor och körde nästan över den med gräsklipparen.
20210624_120938.jpg
 
Vi gjorde en roadtrip igår till Lerum för havskräftor och särbon skulle absolut till Jula Outlet i Skara. Då tyckte jag att det inte var mer än rättvist att jag fick åka till Varnhem och Öbergs handelsträdgård. Bor ni i närheten och inte varit dit kan jag verkligen rekommendera att göra det, helt fantastiskt ställe och riktigt bra priser också. Jag har egentligen köpstopp men det blev en liten fläderplanta (helt vanlig fläder), en genomfärgad röd rabarber (vinrabarber), en strålrudbeckia, en svart stockros och ett par myskmalvor.

Tur nog för min plånbok fanns det inga spännande rosor... däremot låg det ett paket från Flora Linnea och väntade när vi kom hem :angel:
Åh bra tips, bor inte jättenära men dagstrippvänligt OCH kan kombinera denna familjs stora intressen - trädgård och historia. :idea: Vi var vid Varnhems klosterkyrka för två år sedan men det är ju värd att se igen. :angel:
 
Åh bra tips, bor inte jättenära men dagstrippvänligt OCH kan kombinera denna familjs stora intressen - trädgård och historia. :idea: Vi var vid Varnhems klosterkyrka för två år sedan men det är ju värd att se igen. :angel:

Öbergs ligger precis bakom Kata gård :) Det är inte långt till Jula Outlet heller vilket kan vara bra för trädgården ;)(jag fick tag på ett nytt hjul till mina ena skottkärra billigt där).
 
Öbergs ligger precis bakom Kata gård :) Det är inte långt till Jula Outlet heller vilket kan vara bra för trädgården ;)(jag fick tag på ett nytt hjul till mina ena skottkärra billigt där).
Ja jag tror mannen varit där nån gång, är ju toppen! Tipsar vidare om överskottslagret i Floby, riktigt kul ställe och är man snäll får man rota omkring ensam i två stora välfyllda lador. :sneaky: Käre värld vad grejer, både nytillverkat och gammalt. Köpte min lie där! Är man nostalgisk finns det massor med gamla svenska grejer, så som min lie som är svensktillverkad men företaget finns inte längre.
 
Kallsådd dahlia i tunnelväxthuset under denna kalla vår. 😃 Nu är en planterad i kruka med andra sommarblommor. Är så nöjd med dessa dahlior, de blev så kompakta och fina och framförallt gick kallsådd jättebra. Har superfina plantor av solrosor, zinnia, ringblomma, lejongap, dahlia m.m. S,å himla roligt - I'm hooked!
IMG_20210624_103035_285.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
88 89 90
Svar
1 781
· Visningar
57 768
Senast: Glimra
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vid husknuten har jag ett gäng krukor och byttor med träd, buskar, perenner och lite annat. Det har börjat spira. Jag är och tittar där...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 594
Senast: Gunnar
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 806
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
13 085
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp