Bukefalos 28 år!

Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kropp tyckte det var kul att gå direkt från förkylning till magsjuka/matförgiftning (har pågått i drygt 24h så jag vet inte riktigt vad det är ännu) och jag kan varken sova eller äta, så det lär inte bli något tränat den här veckan heller. Har lyckats få i mig en riskaka och ett glas cola nu i alla fall, så jag hoppas att det bara var något jag ätit och att jag är på bättringsvägen. Men alltså nä, jag tror jag ger upp lite på det här träningsåret nu 🙄 Återkommer 2022! 🤪
 
Min kropp tyckte det var kul att gå direkt från förkylning till magsjuka/matförgiftning (har pågått i drygt 24h så jag vet inte riktigt vad det är ännu) och jag kan varken sova eller äta, så det lär inte bli något tränat den här veckan heller. Har lyckats få i mig en riskaka och ett glas cola nu i alla fall, så jag hoppas att det bara var något jag ätit och att jag är på bättringsvägen. Men alltså nä, jag tror jag ger upp lite på det här träningsåret nu 🙄 Återkommer 2022! 🤪
Hoppas du kryar på dig!
 
Har styrketränat en timme nu. Det skulle vara gruppträning men vi var bara två 😅
Så vi körde igenom programmet (pure strength, massa olika övningar som man skulle köra 8-12 reps på. Uppdelat i 4 block med 3 övningar vardera.) Eftersom det var gott om tid kunde man ta tunga vikter, vilket var nice.

I och med att vi var så få blev det mer som en PT-timme, fast vi var två då. Instruktören visade, sen fick vi köra lite självständigt medan hon gick emellan oss och tipsade och rättade när tekniken var fel.

Helt jäkla suveränt :D Men oj oj oj vad trött jag blev. Det här måste jag göra om. :up:
 
Styrka efter jobbet, så nu är veckans 3:e pass avklarat. Förhoppningsvis hinner jag ett pass imorgon men sen ska det firas jul med familjen i några dagar:love: (men jag tror dock att löpardojjorna får följa med, vet att jag får panik på att bara sitta still och skyffla mat)
 
Vi har fått snö så jag snörade på mig mina ice bugs igår och det blev några kilometer julaftonslöpning. 🥰

Vi firar ett år nu också med vårat ”hemmagym”. Känns härligt att vi fått så bra rutiner och lyckats hålla i dom genom sjukdomar och allt som varit de senaste året.
 
Så less på allt idag, inte bara träningsmässigt. Varit hos sjukgymnasten som misstänker trasigt muskelfäste i ena foten så ingen tung belastning än på ett tag = ingen crossfit på ytterligare några veckor. :(
Åh vad tråkigt! Kan du gå all in på överkroppsträning så länge? Det kan vara oväntat kul :)
 
Jag lyckades klara av de två första veckorna på mitt supersnälla post partum-program, sen blev det sjukvecka den här veckan. Så jag laddar för nya tag nästa vecka, tog en kort promenad igår som kändes bra :up:

Känner att ryggen verkligen verkligen behöver få lite stärkande träning, amma och bära runt på barn sliter något enormt. Tur att jag lyckades träna på ganska långt in i graviditeten i alla fall!
 
Tänkte springa i dag men jag har djurdjävligt ont i fötterna? Undrar om det kan ha och göra med att jag lyft mycket tungt osv. Någon annan som fått något liknande?

Det blev en vilodag i stället, hoppas fötterna ordnat upp sig till i morgon, skulle vilja gå en längre promenad och gå på bodypump på gymmet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
1 432
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 555
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 387
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 607
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp