Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej jag har hittat rätt! Tai Chi ska man ju göra, inte någon stressig yoga!
Tai Chi delen på dagens gruppass gjorde mig så hooked att jag skyndade mig hem och drog igång youtube. Har nu Tai Chi-at i 1,5 timme :o

Jag har äntligen hittat rätt avslappnings/balans/flexibilitets träning :love: Min hjärna är så lugn att jag inte vet var jag ska ta vägen! Måste köra lite till när jag vaknar i morgon.
Det är så himla nice när en hittar träning som verkligen passar!! Grattis:banana:
 
En fördel med att ha flyttat upp mitt gym är att det finns utrymme för armhävningar mot skivstången i ställningen. Tror det hette upprätt armhävning? Min kropp vill inte göra vanliga armhävningar än så detta blev en bra variant :up:

Igår pratade jag med min man om att jag saknar att springa, speciellt nu när det är så fint väder ut. Får då kommentaren "du lär springa redan i vår när vårsolen sticker fram" .. haha han känner mig för väl :angel::rofl:Men ja konstigt nog så är det mina skogsrundor jag saknar mest trots att jag är långt ifrån en löpare.
 
Det blev långpass i dag! Jävlar i min låda, hela passet var jag 30 sekunder snabbare än jag brukar :banana:
Kändes knappt jobbigt ens i den lååånga backen. Helt sinnessjukt, fattar inte vad som hände.

Måste nog vara all annan träning jag gör nu? hursomhelst kände jag att mitt halvmara-hjärnspöke krympte avsevärt.
 
Phu, blev ett Bodypump pass i dag. Nytt program som inte var nådigt, är nu härligt superslut i hela kroppen :up:

Har nog tränat lite för mycket den här veckan, ska försöka tagga ner lite nästa vecka :p
 
Blev långpromenad både igår och idag. Fick skippa yoga då jag inte kan stå i nedåtgående hunden pga ont i armen efter gårdagens vaccination. Men jag gjorde ett konditionspass i stället. Hoppade faktiskt lite hopprep, då jag fick ett på köpet när jag köpte mitt yogabolster förra vintern. Det har jag inte gjort på väldigt många år, men det gick bättre än väntat, snubblade inte en enda gång, men orkade inte så länge i taget.
 
Åkte faktiskt till gymmet idag! Min energinivå är löjligt låg i december så varenda pass är en seger! Ruskigt skönt att träna en söndag förmiddag, det var jag och två personer till på plats! Känns jobbigt med ett årsskifte, det känns som att det kommer bli trångt..
 
Åkte faktiskt till gymmet idag! Min energinivå är löjligt låg i december så varenda pass är en seger! Ruskigt skönt att träna en söndag förmiddag, det var jag och två personer till på plats! Känns jobbigt med ett årsskifte, det känns som att det kommer bli trångt..
När jag bodde i stan gick jag inte på gymmet i Januari helt enkelt:meh:
 
Jag har haft ett ganska långt uppehåll pga långdragna förkylningssymptom (ffa snuva och hosta). Men i torsdags kunde jag köra en lugn 4 km-runda där jag blandade lite gång med jogg och sedan har jag sprungit två lugna 7 km-rundor under helgen. Även denna vecka kommer främst bli lugna distanspass i alla fall fram till julafton. Men kanske att jag sen slänger in ngt fartpass i mellandagarna.
 
Helgträning blev sammanlagt (fre-sön) 1 mil PW samt två 4,5 km spring. Det går snabbare och snabbare också att springa, men vill springa längre än 5 km och det vet jag inte om jag pallar. Jag funderar på att springa runt Bergunda-sjön nästa helg, den är 1,1 mil och se hur långt jag pallar om jag springer väldigt lugnt. Men kommer det mycket snö så är jag inte jättesugen, det är inget som plogas där och även om jag springer med icebugsen så kan det bli väldigt djupt på vissa ställen...

Tips på tights som inte halkar ner? Jag ner två storlekar senast, men när jag sprang igår så fick jag dra upp hela tiden, värdelöst! Ska jag köpa med band i midjan så jag kan dra åt?
 
Den här veckan har jag fyra ridpass och besöket hos sjukgymnasten i min träningsplan. Hade två pass crossfit inbokat men har avbokat dem pga tiden räcker inte och vill invänta sjukgymnasten.
 
105 pass totalt i år redan. Fick en ny notis i min träningsapp ; ÅB. Antar att det står för årsbästa? Har aldrig sett den symbolen innan men eftersom PB finns så är det inte helt ologiskt med ÅB.

Blir fortfarande mycket bäckenbotten-övningar, även om jag provar emellanåt vad kroppen klarar. Thrusters med lätt vikt fungerar men tänkte kolla hur ni andas i den, mest logiskt blir det att andas i på vägen ner och andas ut på vägen upp. Men vägen är så lång om man ska andas ut sakta :rofl: Och ja, andningen är väldigt viktig i bäckenbotten-övningar så jag tar gärna med mig den in i alla övningar :D
 
Helgträning blev sammanlagt (fre-sön) 1 mil PW samt två 4,5 km spring. Det går snabbare och snabbare också att springa, men vill springa längre än 5 km och det vet jag inte om jag pallar. Jag funderar på att springa runt Bergunda-sjön nästa helg, den är 1,1 mil och se hur långt jag pallar om jag springer väldigt lugnt. Men kommer det mycket snö så är jag inte jättesugen, det är inget som plogas där och även om jag springer med icebugsen så kan det bli väldigt djupt på vissa ställen...

Tips på tights som inte halkar ner? Jag ner två storlekar senast, men när jag sprang igår så fick jag dra upp hela tiden, värdelöst! Ska jag köpa med band i midjan så jag kan dra åt?

Jag har 2XU med snöre i midjan! ^^
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 894
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 328
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 416
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 167
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp