Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ridit båda islandshästarna och kört ett lätt styrkepass än så länge idag :) Fortfarandr snorig men har energi sen flera dagar tillbaka så jag smygstartar träningen lite och ser hur det känns. Känner av ryggen i slutet av dagen vissa dagar också så jag får ta det lugnt.

Vi ska lägga golv bara maken kommer från skogen men ikväll ska jag ta en promenad med hunden för hon kunde inte följa med när jag red för vi har fått så himla mycket snö så det fastnar mellan trampdynorna på henne så hon får ont. Får gå efter plogad väg sen istället.
 
Alltså, jag tränar och tränar och blir sämre och sämre. Mitt promenadtempo i snöslask har gått från ca 13 min/km till 23 min/km O_o Och jag är som spagetti i benen när jag kommer hem.
Jag orkar bara springa ca 5 minuter sen är det som att jag krockat med en vägg och energin tar tokslut.
Fattar inte varför!
 
Alltså, jag tränar och tränar och blir sämre och sämre. Mitt promenadtempo i snöslask har gått från ca 13 min/km till 23 min/km O_o Och jag är som spagetti i benen när jag kommer hem.
Jag orkar bara springa ca 5 minuter sen är det som att jag krockat med en vägg och energin tar tokslut.
Fattar inte varför!
Fortfarande ingen tid hos läkaren? Det där måste utredas.
 
Har haft lite bakslag efter den där eländes evighetsförkylningen så har tagit det väldigt lugnt med träning och istället satsat på vila (eller ja, jag har ju tre småbarn... :p) och promenader. Men idag var jag först i stallet och mockade och fixade, sedan en rejäl promenad med kiddot i vagnen, ca 2 timmar i snö och till sist ett hemmaträningspass! Lär känna av det sistnämnda imorgon :up:
 
Jag drog på mig en matförgiftning när jag var ute igår kväll och fick inte många timmars sömn, så fick ställa in ridningen idag. Framåt eftermiddagen kände jag mig dock bättre, så jag lockade med mig sambon till ett jättefint friluftsområde en bit utanför stan. Där blev det en promenad på drygt 2 timmar som tog rätt bra i benen då det var isigt, snöigt och ganska kuperat. Solen sken från en klarblå himmel och värmde till och med lite grann när man vände ansiktet till. Vårtecken! :banana:
 
I sista minut så blev det ett cykelpass. Var hemma sent från stallet och försökte komma med alla ursäkter för att genomföra det, men sen sa jag till mig själv att det är bara att skärpa sig. Känslan efteråt är ju alltid lika skön!
Imorgon SKA det bli ett tredje pass denna veckan. Har gått många sköna promenader denna veckan dessutom. :)
 
Fortfarande ingen tid hos läkaren? Det där måste utredas.

Nä, jag får inte tag på läkaren. Hon i receptionen var extremt nonchalant och tyckte jag skulle testa lägga om kosten och att orkeslösheten säkert bara är för att jag är otränad :grin: Så det har tagit emot att ringa igen.
 
Nä, jag får inte tag på läkaren. Hon i receptionen var extremt nonchalant och tyckte jag skulle testa lägga om kosten och att orkeslösheten säkert bara är för att jag är otränad :grin: Så det har tagit emot att ringa igen.
Kan någon i din omgivning hjälpa dig? Det är verkligen inte normalt att vara så trött att man inte kan gå. Kanske är det någon brist, kanske depression, kanske någon annan sjukdom. Men oavsett så behöver du ju hjälp nu.
 
Kan någon i din omgivning hjälpa dig? Det är verkligen inte normalt att vara så trött att man inte kan gå. Kanske är det någon brist, kanske depression, kanske någon annan sjukdom. Men oavsett så behöver du ju hjälp nu.

Har ingen som kan ringa när jag är med.
Depression är det inte, det har jag haft så många gånger att jag vet hur kroppen reagerar.
Är inne på att det är sköldkörteln. Men enligt växeln på vårdcentralen är jag ju bara lat..
 
Har ingen som kan ringa när jag är med.
Depression är det inte, det har jag haft så många gånger att jag vet hur kroppen reagerar.
Är inne på att det är sköldkörteln. Men enligt växeln på vårdcentralen är jag ju bara lat..
Provat att ringa om akuttid? Säg att du är jätteorolig och vill att de tar lite blodprov.
 
Provat att ringa om akuttid? Säg att du är jätteorolig och vill att de tar lite blodprov.

Kräver fortfarande att jag får tag i läkaren. De bokar ingenting i växeln, man måste ringa direkt läkaren. Han har telefontid mellan 8 och 830, och det är inte lätt att komma fram.. Jag har försökt.
 
Kräver fortfarande att jag får tag i läkaren. De bokar ingenting i växeln, man måste ringa direkt läkaren. Han har telefontid mellan 8 och 830, och det är inte lätt att komma fram.. Jag har försökt.
Men tänker du att du har fler alternativ än att försöka igen och igen?
 
Träningsvärk efter igår :rofl: Märks att jag typ inte tränat på en månad. Ena dottern fick spysjuka i natt så jag ska ägna förmiddagen åt städ och tvätt. Ska motionera alla tre hästar och hunden också. Får se om jag hinner med träning och promenad eller inte. Vi ska göra klart sovrummet och flytta in idag också.
 
Ni som springer, vad har ni för grejer egentligen? Ffa ni som springer på vintern när det är kallt och jävligt. Vad har ni på fötterna, vad har ni på resten av kroppen?

Vill komma igång och springa lite men har inte grejer för att springa på vintern. Har bara ett par tunna löparskor med sommar-ventilation och har inga långbyxor som går att springa i. Bor i Skåne och kommer i första hand springa på asfalt som kan vara både isig och bar beroende på vilken dag man är ute... Vad ska man titta på? Kan nada om vinterlöpning.
 
Ni som springer, vad har ni för grejer egentligen? Ffa ni som springer på vintern när det är kallt och jävligt. Vad har ni på fötterna, vad har ni på resten av kroppen?

Vill komma igång och springa lite men har inte grejer för att springa på vintern. Har bara ett par tunna löparskor med sommar-ventilation och har inga långbyxor som går att springa i. Bor i Skåne och kommer i första hand springa på asfalt som kan vara både isig och bar beroende på vilken dag man är ute... Vad ska man titta på? Kan nada om vinterlöpning.

Jag har Icebugs (dubbade varianten såklart), de funkar fint även om det inte är snö utan bara isigt. Här har det varit ganska kallt nu så det blir underställ, skidstrumpor, löpartights som är lite stora så understället lätt får plats utan att det blir supertight. Fleecetröja, vindjacka/softshelljacka, mössa och en sån där tubgrej i fleece runt halsen som man kan dra upp över haka/mun när det blir för kallt.

Finns ju även tights som är flossade på insidan för att vara lite varmare, och så såna för längdåkning som är varmare. Men i Skåne är det väl inte så jättekallt?
 
Jag har Icebugs (dubbade varianten såklart), de funkar fint även om det inte är snö utan bara isigt. Här har det varit ganska kallt nu så det blir underställ, skidstrumpor, löpartights som är lite stora så understället lätt får plats utan att det blir supertight. Fleecetröja, vindjacka/softshelljacka, mössa och en sån där tubgrej i fleece runt halsen som man kan dra upp över haka/mun när det blir för kallt.

Finns ju även tights som är flossade på insidan för att vara lite varmare, och så såna för längdåkning som är varmare. Men i Skåne är det väl inte så jättekallt?
Nä i Skåne är det inte så kallt rent temperaturmässigt, men det är fuktigt och blåsigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 864
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 025
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 632
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 154
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp