Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har blivit superförkyld och tappat rösten, tjoho! Det var lite lagom kul att resa med det igår kväll, och det hjälpte inte direkt att flyget hem blev ca 2 timmar försenat. :arghh:

Nåja, nu är jag hemma hos mina föräldrar i alla fall och kan bli lite ompysslad :love: Ska jobba härifrån idag och imorgon och hade egentligen tänkt försöka träna crossfit ikväll, men det blir nog uppskjutet till söndag eller tisdag med tanke på mitt fysiska tillstånd. Ska ge mig ut på en promenad till min gamla ridklubb på lunchen i alla fall, så får jag lite frisk luft och motion :)
 
Kul! Jag känner också av mina höftböjare rätt ofta, trots mycket stretching av dem både före och efter. Där får man för att man sitter still större delen av dagarna... :meh:

Nyfiken fråga: Får ni veta era pass i förväg? Alltså vet du innan du går dit vad ni ska göra den dagen, eller "avslöjas" det när man redan är där liksom?
Passen läggs ut på hemsidan kvällen innan eller samma morgon :) jag tycker det är skönt att kunna förbereda mig litegrann.
 
@Mineur Haha så imponerande är det inte :p

Tråkigt att bli förkyld nu :down: Hoppas du kryar på dig snabbt!
Det är det visst det! Särskilt med tanke på att du tränar helt på egen hand, utan yttre motivation så att säga. (ja, förutom av maken då) Jag tycker det är jätteimponerande!

Ja det känns verkligen trist att bli sjuk nu, men jag var lite beredd på det eftersom jag kände mig lite krasslig redan i söndags och sedan dess haft 3 nätter med sömnproblem samt två flygresor. Jag försöker se det från den ljusa sidan - jag får i alla fall det värsta överstökat lagom till julafton! :D
Passen läggs ut på hemsidan kvällen innan eller samma morgon :) jag tycker det är skönt att kunna förbereda mig litegrann.
Ja, jag tycker också att det är bra att få lite förvarning. Hela veckans pass läggs ut redan på söndag kväll hos oss, och jag tycker det är toppen. Dels kan man då planera utefter hur kroppen känns (jag brukar till exempel helt undvika pass med tunga marklyft eftersom min rygg inte fixar det, och undvika riktigt flåsiga pass om jag nyligen varit sjuk), och dels kan man googla de övningar man är osäker på innan man går dit. Visst finns risken att man undviker pass som innehåller övningar man är dålig på, men lite mer självdisciplin än så har i alla fall jag! :p (oftast)
 
Det är det visst det! Särskilt med tanke på att du tränar helt på egen hand, utan yttre motivation så att säga. (ja, förutom av maken då) Jag tycker det är jätteimponerande!

Ja det känns verkligen trist att bli sjuk nu, men jag var lite beredd på det eftersom jag kände mig lite krasslig redan i söndags och sedan dess haft 3 nätter med sömnproblem samt två flygresor. Jag försöker se det från den ljusa sidan - jag får i alla fall det värsta överstökat lagom till julafton! :D

Ja, jag tycker också att det är bra att få lite förvarning. Hela veckans pass läggs ut redan på söndag kväll hos oss, och jag tycker det är toppen. Dels kan man då planera utefter hur kroppen känns (jag brukar till exempel helt undvika pass med tunga marklyft eftersom min rygg inte fixar det, och undvika riktigt flåsiga pass om jag nyligen varit sjuk), och dels kan man googla de övningar man är osäker på innan man går dit. Visst finns risken att man undviker pass som innehåller övningar man är dålig på, men lite mer självdisciplin än så har i alla fall jag! :p (oftast)

Haha ja maken är inte mycket till motivation för hade inte jag tränat regelbundet så hade han suttit i soffan istället för att träna själv :rofl:
 
Idag blir det en promenad till och från svärföräldrarna. Hästarna har vilodag och jag har vilodag från styrketräning :) Stallpyssel blir det ju också precis som varje kväll. Det tar ca en halvtimme om jag inte trögar för mycket och min Fitbit brukar automatiskt registrera det som en aktivitet för jag rör ju på mig konstant medan jag fixar med höpåsar åt fem hästar, bär vatten, skottar skit och matar kanin :p Bra vardagsmotion!
 
Försöker återhämta mig. Tuff vecka med vinterkräksjuka i hela familjen. Jag kan knappt äta, fått i mig två skorpor och en halv microfiskgratäng på hela dagen. Är så trött så trött så någon löpning är inte att tänka på.
 
Försöker återhämta mig. Tuff vecka med vinterkräksjuka i hela familjen. Jag kan knappt äta, fått i mig två skorpor och en halv microfiskgratäng på hela dagen. Är så trött så trött så någon löpning är inte att tänka på.
Usch och fy! Krya på er!
 
Försöker återhämta mig. Tuff vecka med vinterkräksjuka i hela familjen. Jag kan knappt äta, fått i mig två skorpor och en halv microfiskgratäng på hela dagen. Är så trött så trött så någon löpning är inte att tänka på.

Klokt att ta det lugnt och låta kroppen återhämta sig.
 
Barnen har jullov nu så jag har dom hemma idag. Jag har inte så mycket jobb kvar att göra så jag jobbar lite och sen på lunchen ska ungarna få rida. Dom får rida varsin islandshäst och så tar vi med shettisen och hunden också och går en tur :) Så promenad, stallpyssel och gym står på mitt motionsschema idag.
 
Köpt gymkort. 500 kr för ett år :up:
Var där idag, dödens tråkigt! Kanske blir det bättre om jag bokar en gratis halvtimme med PT.
Sprang 1 km på löpband, nu har jag så ont i höften att jag inte vet vad jag ska göra. Ska gå hem dessutom :arghh:

Tips på hur jag kan göra träningen rolig?
Jag har träningsintresserat sällskap men det hjälper inte..
 
Köpt gymkort. 500 kr för ett år :up:
Var där idag, dödens tråkigt! Kanske blir det bättre om jag bokar en gratis halvtimme med PT.
Sprang 1 km på löpband, nu har jag så ont i höften att jag inte vet vad jag ska göra. Ska gå hem dessutom :arghh:

Tips på hur jag kan göra träningen rolig?
Jag har träningsintresserat sällskap men det hjälper inte..

Vad är tanken med gymmet? Bara löpbandet eller har du tänkt styrketräna också? :)
 
Har du styrketränat förr?

Jag tyckte det va astråkigt förr men ju mer jag lärde mig om det desto roligare blev det. Nu vill jag inte vara utan!

Ja vi gymmade hemma i Falköping med. Jag fastnar inte alls för det.. Träna utan vikter med bara kroppen är ok, men känns lite dumt att göra det på ett gym där det inte finns plats.
 
I torsdags kände jag för långrunda så satte milen som mål. Och så blev det :)
Kan inte ha tappat någon kondis alls, var bara 1 min långsammare än förra gången jag sprang tidigare i höstas. Visserligen höll jag på att dö vid ett tillfälle men det berodde på backen som är typ 100 meter som har en stigning som om man klättrar uppför en bergsvägg. Den är jobbig :laugh: Hade jag kört raka spåret på en annan väg så hade det kanske gått lite snabbare då jag sprang med överkokade spagettiben ett tag men man ska ju känna att man lever :D
 
Hade planer på träning innan Ikeas julbord Idag, men sov för länge :D (ska jobba natt så då sover jag så länge jag kan på förmiddagen och inget innan passet)

Så ska försöka komma iväg till jobbet lite tidigare ikväll och träna då tänker jag. Blir det så så har jag fått ihop det gympass även denna vecka!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
2 398
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 889
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 857
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 280
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp