Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå mina frågor om löparskor.. Reflekterade imorse över att mina vanliga skor är Nike, googlade precis dem och tydligen har jag ett par "lättviktsskor med fin och direkt dämpning som gör att jag i hög fart springer ifrån mina kompisar eller medtävlande". Eh, jaha! :laugh:
 
Apropå mina frågor om löparskor.. Reflekterade imorse över att mina vanliga skor är Nike, googlade precis dem och tydligen har jag ett par "lättviktsskor med fin och direkt dämpning som gör att jag i hög fart springer ifrån mina kompisar eller medtävlande". Eh, jaha! :laugh:
Vilken modell är det då?
 
https://www.sportamore.se/produkt/1...v7YaOCRjT2wAxz7_NIbvOQM2gG6wVLZsaAmtgEALw_wcB

Dessa @Saigon

Har du erfarenhet av om de är bra att springa med? Jag tycker om att gå i dem o känns okej nu när jag testsprungit några meter. Antar dock att komplikationer kan komma först när man sprungit ett tag och får krämpor.
Nej, tyvärr inte. Men de är inte helt olika Pegasus som jag springer med. Det är samma dämpning i alla fall och den tycker jag är väldigt bra. Men som du säger så tar det nog ett tag att bli klok på om de verkligen passar. Men det låter ju som goda förutsättningar för att de ska vara bra!
 
Nej, tyvärr inte. Men de är inte helt olika Pegasus som jag springer med. Det är samma dämpning i alla fall och den tycker jag är väldigt bra. Men som du säger så tar det nog ett tag att bli klok på om de verkligen passar. Men det låter ju som goda förutsättningar för att de ska vara bra!
Ska testa lite ikväll! 🏃‍♀️
 
Laddade GOWOD-appen för de har 14 dagar gratis och man kan kolla av sin rörlighet. Det var faktiskt intressant! Och stämde rätt bra med min egen uppfattning. Har lovat mig själv att om jag faktiskt gör övningarna varje dag i 14 dagar så får jag ha kvar den :angel:

30453
 
Nya chefen följde med ut och sprang idag. Hon är byggd som en elitlöpare med långa gasellben. Jag hängde med henne och en till (även han är lång och smal och jäkligt vältränad) när de drog ifrån och kände mig som en klumpig och flåsande liten hobbit i deras sällskap. MEN jag höll hela vägen och slog återigen nytt rekord på 7 km. 10 km på 50 min börjar kännas inom räckhåll :up:. När jag kom hem sprang jag 3 km till. Kan nog vara bra för att slippa lite stelhet. Nu ska jag cykla 2 x 6 km ikväll också. Bra motionsdag!
A9CEC8AB-DF35-48C7-9E8A-A58CF674BEA6.png
 
Premiärtur!!! Stoppade cykeldatorn i fickan. Sjukt stolt över sträckan (gick ca 10%) men fasen vad långsam jag var!! Jag trodde "normalfolk" sprang cirka 6 km/h!!! 🙄
Visa bifogad fil 30456
Vad menar du med att normalfolk springer 6 km/h? Det är ju normalt promenadtempo, om det är hyfsat platt? Men du är ju inte långsam? Fattar inte.

Dock tycker jag gps-spåret ser märkligt ut, gick du verkligen sådär?
 
Vad menar du med att normalfolk springer 6 km/h? Det är ju normalt promenadtempo, om det är hyfsat platt? Men du är ju inte långsam? Fattar inte.

Dock tycker jag gps-spåret ser märkligt ut, gick du verkligen sådär?
Tror att joggingtempo för vanliga motionärer är ca 6 km/h? Det är i alla fall de siffror jag hör mina kollegor och kompisar nämna! @Milosari här ovan är ju ännu snabbare än så.
 
Tror att joggingtempo för vanliga motionärer är ca 6 km/h? Det är i alla fall de siffror jag hör mina kollegor och kompisar nämna! @Milosari här ovan är ju ännu snabbare än så.
Låter konstigt. 6 km/h är ju 10 min/km, vilket är vad man normalt går i om det är platt och så. Och du är ju också snabbare än så?
 
Ah!! Jag tänkte inte alls på att det är olika enheter!! Cyklar ju annars och mäter i km/h 🙃
Mvh orutinerad löpare

Jag tror du menar att normaltempo för jogg är 6 min/km? :D

Rolig app @GardenAngel! Kanske skulle testa den med och se hur det ligger till, känner mig väldigt stel just nu efter noll prio på stretch under senaste årets graviditet och post-graviditet... Annat var det när jag yogade flera gånger i veckan haha :p
 
Jag är lite imponerad av mig själv som stack ut och joggade/gick en liten halvtimmes-runda efter att ha lagt bebisen för natten :up: Brukar inte ha mycket energi kvar vid den tiden men det var en enkel nattning och en underbar kväll ute och jag var inte vrålhungrig, så det gick! :D
 
Nya chefen följde med ut och sprang idag. Hon är byggd som en elitlöpare med långa gasellben. Jag hängde med henne och en till (även han är lång och smal och jäkligt vältränad) när de drog ifrån och kände mig som en klumpig och flåsande liten hobbit i deras sällskap. MEN jag höll hela vägen och slog återigen nytt rekord på 7 km. 10 km på 50 min börjar kännas inom räckhåll :up:. När jag kom hem sprang jag 3 km till. Kan nog vara bra för att slippa lite stelhet. Nu ska jag cykla 2 x 6 km ikväll också. Bra motionsdag!
Visa bifogad fil 30455
Jäklar vad snabb du har blivit!! :bow: :banana:
 
Idag var det tredje loppet på 1,5 vecka. Jisses vad jag springer!
Förra lördagen Göteborgsvarvet, 21,1 km (2h 16 min), i torsdags Blodomloppet, 10 km (58 min) och idag Lilla Broloppet (jobblopp) 6 km (32 min). Snittade idag på 5,19/km och är så sjukt nöjd över det! 😄
 
Nya chefen följde med ut och sprang idag. Hon är byggd som en elitlöpare med långa gasellben. Jag hängde med henne och en till (även han är lång och smal och jäkligt vältränad) när de drog ifrån och kände mig som en klumpig och flåsande liten hobbit i deras sällskap. MEN jag höll hela vägen och slog återigen nytt rekord på 7 km. 10 km på 50 min börjar kännas inom räckhåll :up:. När jag kom hem sprang jag 3 km till. Kan nog vara bra för att slippa lite stelhet. Nu ska jag cykla 2 x 6 km ikväll också. Bra motionsdag!
Visa bifogad fil 30455
Tränar du inför något särskilt lopp?😊
Eller är målet uppsatt till något särskilt datum eller så?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 767
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 949
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 592
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 070
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp