Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag testade CrossFit Fabriken i Lomma i höstas och det verkade supertrevligt! Har en kompis som tränar där samt på Fabriken i Malmö och hon trivs jättebra. Jag har även testat Limhamns CrossFit vilket var helt okej, men kändes lite oorganiserat åtminstone den kvällen då jag var där. Enligt min kompis är de vanligtvis bra dock. Kronan CrossFit har däremot inte så jättebra rykte, vet inte om det var där du testade?
Det var faktiskt just Lomma som jag var på! :D
För mig var det alldeles för svårt, exempelvis när vi skulle göra handstand push up så fanns det ingen möjligt att scala. I nån övning skulle vi bära varandra, finns liksom ingen fysisk möjlighet för mig att bära en annan vuxen människa (jag är liten) så jag kunde inte vara med. Fick också höra att crossfit är en tuff träningsform och att det inte är för alla ... Kände mig med andra ord inte så välkommen.
I övrigt tack för tips! Du har möjligtvis inte hört något om hur Lund är? Jag var inne på deras hemsida och fick ett gott intryck.
 
Det var faktiskt just Lomma som jag var på! :D
För mig var det alldeles för svårt, exempelvis när vi skulle göra handstand push up så fanns det ingen möjligt att scala. I nån övning skulle vi bära varandra, finns liksom ingen fysisk möjlighet för mig att bära en annan vuxen människa (jag är liten) så jag kunde inte vara med. Fick också höra att crossfit är en tuff träningsform och att det inte är för alla ... Kände mig med andra ord inte så välkommen.
I övrigt tack för tips! Du har möjligtvis inte hört något om hur Lund är? Jag var inne på deras hemsida och fick ett gott intryck.
Nämen! Vad tråkigt, det där låter ju inte alls bra! Jag har bara varit där en gång, men då hade jag med mig en kompis som aldrig tränat crossfit förut och hon fick massor av bra hjälp. Det beror säkert jättemycket på coacherna också, men det där låter ju som riktigt sunkigt beteende och som sådant som typ bekräftar alla fördomar folk har om crossfit. Så himla synd! :down: Jag hade för övrigt inte heller klarat av varken hand stand push ups eller att bära en annan människa, och jag har tränat crossfit i mer än ett år nu, så det var verkligen en ovanligt ful kommentar från dem.

Har noll koll på Lund tyvärr!
 
Tecknat ett år freeletics. Var 60 % rabatt så passade på. Tyckte det var kul för ett par år sen men då fick jag så ont i höften. Nu är ju höften bra (tror jag) så jag tänkte testa igen.
 
Tecknat ett år freeletics. Var 60 % rabatt så passade på. Tyckte det var kul för ett par år sen men då fick jag så ont i höften. Nu är ju höften bra (tror jag) så jag tänkte testa igen.
Googlade och läste lite på deras hemsida. Vad är det du gillar med dem? Det var ju väldigt billigt :)
 
Regnar här också. Eller snöblandat nu. Försökte springa igår men det blåste så mycket så jag valde elljusspåret, och där låg det rätt mycket snö. Gav upp, gick 5 km och blev dyngsur. Jag är inte pepp på att ge mig ut i skitvädret igen idag :down:. Jävligt trött på snö nu.
 
Googlade och läste lite på deras hemsida. Vad är det du gillar med dem? Det var ju väldigt billigt :)

Bra program, går att kombinera på så många olika sätt. Gillar att det är anpassat för att göras i princip var som helst, krävs ingen utrustning. Det är enkelt, helt enkelt.
 
Körde Grit Cardio igår på lunchen, kändes segt och fick träningsvärk. PT idag: Raka marklyft (har haft problem med tekniken så har kört sumo ett tag för att hitta den, och idag satt det även på de raka :banana:)
Sen Overhead squats med 10 kg(försöker hitta tekniken) där jag skulle ner och sätta mig på en stepbräda i vändningen började på det högsta, men fick sänka den ett steg :D Sen bulgarian split squats, fy för vad ojämn jag är i sidorna och det märks verkligen i den övningen, så den ska köras mer för att se om jag kan jämna ut så höger blir lika stabil som vänster :D
 
Veckans första träningspass idag, lätt styrketräning mestadels på gräsmattan. Tänker mig ett till på typ lördag kanske! Blev dock väldigt trött efter träningen idag och fick sova en stund på soffan, lite ovant att energin tar slut så snabbt.

Jag blev också väldigt trött av träning när jag var gravid. Ovant för mig som annars FÅR energi av att träna men helt annat under den perioden!
Men så jäkla gött med en tupplur, det gör du helt rätt i att ta 😁

————

Hade egentligen en tanke om ett crossfit-pass idag men glömde bort det haha. Så blir nog imorgon istället tänker jag!
 
Regnar här också. Eller snöblandat nu. Försökte springa igår men det blåste så mycket så jag valde elljusspåret, och där låg det rätt mycket snö. Gav upp, gick 5 km och blev dyngsur. Jag är inte pepp på att ge mig ut i skitvädret igen idag :down:. Jävligt trött på snö nu.

Snö 30 maj?! Det är inte bara lite orimligt. Det måste betraktas som ett allvarligt brott mot de mänskliga rättigheterna. :arghh:

Själv drevs jag till inomhusträning av lite regn och 13 grader idag. Skäms lite när jag läser att andra är ute i betydligt mer fasansfullt väder än så. Men, jag sprang som planerat igår så det passade bra att återuppliva crosstrainandet idag. Och det blev ju ändå träning, inte bara soffhäng. Det var segt som fan dock, men det är också en träningsform som brukar behöva några gånger innan det känns någotsånär.

Och min träningsform och kondition kan inte betecknas som top notch på något plan riktigt ännu. :)
 
Regnar här också. Eller snöblandat nu. Försökte springa igår men det blåste så mycket så jag valde elljusspåret, och där låg det rätt mycket snö. Gav upp, gick 5 km och blev dyngsur. Jag är inte pepp på att ge mig ut i skitvädret igen idag :down:. Jävligt trött på snö nu.
SNÖ? :nailbiting:
 
@Lillgrådis @Milosari
Bild från igår kväll. Kände att jag vill flytta till sthlm nu. Eller skåne. Det här är ju inte ens uppe på fjället utan några minuters promenad från min lägenhet 🙄
DSC_1498.JPG
 
Jag kan inte röra mig så mycket idag utan smärta :crazy:. Gick nog ut lite väl hårt. Imorgon får jag påt igen.

En liten fråga till er som springer! Fick lite ont/mjölksyra i vaderna när jag sprang, men när jag saktade ner och sträckte ut vadmusklerna blev det nästan värre. Är det vanligt i början, finns det något knep för att bli av med det? De gånger jag fick gå var det snarare vaderna än flåset som det berodde på.
 
Jag kan inte röra mig så mycket idag utan smärta :crazy:. Gick nog ut lite väl hårt. Imorgon får jag påt igen.

En liten fråga till er som springer! Fick lite ont/mjölksyra i vaderna när jag sprang, men när jag saktade ner och sträckte ut vadmusklerna blev det nästan värre. Är det vanligt i början, finns det något knep för att bli av med det? De gånger jag fick gå var det snarare vaderna än flåset som det berodde på.
Jag hade undvikit att pressa mig så mycket att det gör ont nu i början. Försök hålla det enkelt och bekvämt. Jag springer fortfarande mycket sällan så fort och långt att det känns dagen efter. Låt det ta lite tid helt enkelt, även om musklerna byggs fort så tar senor och ligament längre tid på sig att vänja sig vid ökad belastning.

Ett generellt tips är att värma upp med promenad och ev lite stretching, och ta tillskott av magnesium (låter som hokus pokus men tog helt bort mina nattliga kramper och gör att jag inte får träningsvärk)
 
Sitter och försöker bestämma mig för om jag håller på att bli förkyld eller ej. Jag känner mig lite tjock och skrapig i halsen och har varit ovanligt trött och seg hela dagen, men jag har inga symptom i övrigt och såhär års kan det lika gärna vara pollen. Under normala omständigheter hade jag kört på ändå, men nu ska jag åka på ridläger nästa vecka och vill definitivt inte bli sjuk till det.

Hmmm, jag får nog klura och känna efter i någon timme till innan jag bestämmer mig för om jag ska träna i crossfit eller inte. Passet ser tyvärr ganska tufft (men roligt!) ut också, så det är inget som jag kan gå på och köra lite på halvfart bara. Kanske blir att jag lånar sambons gymkort istället...
 
Sitter och försöker bestämma mig för om jag håller på att bli förkyld eller ej. Jag känner mig lite tjock och skrapig i halsen och har varit ovanligt trött och seg hela dagen, men jag har inga symptom i övrigt och såhär års kan det lika gärna vara pollen. Under normala omständigheter hade jag kört på ändå, men nu ska jag åka på ridläger nästa vecka och vill definitivt inte bli sjuk till det.

Hmmm, jag får nog klura och känna efter i någon timme till innan jag bestämmer mig för om jag ska träna i crossfit eller inte. Passet ser tyvärr ganska tufft (men roligt!) ut också, så det är inget som jag kan gå på och köra lite på halvfart bara. Kanske blir att jag lånar sambons gymkort istället...
Jag hade inte kört ett tufft pass då, gym och känna efter hur kroppen känns låter bättre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 936
· Visningar
61 818
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 051
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 004
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 108
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp