Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
För antagning till utbildningen är det 150m bröst (max 6min), 25m rygg (endast bentag), dyka ner och hämta en docka på 1.5m djup (han slängde i den på 1.8 till mig idag) och bogsera den 10m (jag körde hela längden). Allt som allt får det ta max 10 min, jag gjorde det på ca 6.
De testar konditionen på prövningen, men det är cykel, inte löpning. Krav på löpning kommer sen under utbildningen. Sen styrkan testas med isokai.

Okej! Toppen ju med 6 min då!

Varit och fått massage så jag tänkte ta en vilodag idag så kör jag gym i morgon istället. Får väl bli en regnig promenad med hunden ikväll i alla fall :p

Åh, jag har också just fått massage! Det var skönt! Första gången förutom att jag fått det i Thailand på semestern... :p

Tack, ni får gärna hålla tummarna imorgon :)

Absolut!!

-----

5 km/30 min på löpbandet idag också!
 

Bifogade filer

  • 20191119_144643.jpg
    20191119_144643.jpg
    183,6 KB · Visningar: 33
Oj vad spännande! Vad heter kedjan? Har aldrig hört talas om ett liknande koncept (men så bor jag inte i Sverige heller) men skulle vara nyfiken på att läsa mer om det!

Självklart!
Kedjan heter Factory fitness och metoden heter Xforce 3-1-5. Xforce är namnet på maskinerna som inte finns på andra gym och 3-1-5 är den där metoden jag skrev om hur man ska göra övningen. Det är skönt att bara köra en maskin en gång och sen gå vidare istället för att gå runt och komma tillbaka och göra varje övning i flera set med andra maskiner mellan. Nu vet man att man är på maskinen en gång och att man då ska ta i så mycket man bara kan och får då maximal effekt, men man kan inte sitta och såsa utan man ska hålla tempot hela tiden i maskinen och inte vila mellan maskinerna om det inte är någon rejäl kris utan man ska vara fokuserad och göra fullt ut när man väl tränar. Det var rejäl skillnad på maskinerna här mot vad jag varit på tidigare, ingen maskin har tagit så bra som dom här. På 30 minuter får kroppen och musklerna jobba lika mycket som det i många träningskoncept tar en timme att uppnå

Tycker det känns spännande och roligt, man får så klart köra som "vanligt" också utan deras 3-1-5 metod och köra flera set eller gå mellan maskinerna men jag känner att det här blir bättre för mig. Att ta ut sig totalt på varje övning och veta att man inte ska spara minsta lilla energi för man kommer inte tillbaka dit senare utan det är bara att tuta och köra.

Jag avbokade mitt bodypump pass på fredag och väljer gym både då och söndag så jag befäster kunskapen lite innan det är helt borta :p

Läs gärna lite om det, det är välgrundade och beprövade metoder och inget hittepå utan mycket av deras träningspass/gympass är hiit. Och det ska man köra själv också. Kommer bli galet svårt att komma ihåg allt också :D

Har ni också foldrar på gymmet där alla förvarar sina träningsscheman och för resultat i tabeller?
 
Har haft svårt att få ihop träning och småbarns/familjelivet de sista veckorna men har väl snittat på 3pass/v hade gärna haft 4pass men men, det är inte alltid det funkar och jag tränar ju inte för att jag ska bli nån fantastisk wonderwoman/spänstfenomen så det är ju inte livsavgörande.
Igår kom jag i alla fall ut på en löptur med doggen, 7,5k i mörkret och höll 5,25/k i tempo så nu är jag nere på samma motionstempo som innan mina 3graviditeter och det känns lite som en mental milstolpe. Skulle absolut inte va några problem att trycka på och springa fortare men ser ingen större vits med det, det får hellre va bekvämt eftersom jag blivit lite lat:D
 
Haha, ändrade mig igen och kör zumba på söndag, det brukar vara så otroligt roligt. Gym idag och så försöker jag bestämma mig för om jag ska gymma på fredag eller gå bodypump. Tänker att jag ska känna vad jag vill efter dagens träning.

Är det någon som kört bodypump? Vad tycker ni om den träningen?

Dom har crossfit fast kallar det Crossforce, dom grupperna brukar alltid vara fulla och det är 60 deltagare! Det är så himla stort här och så mycket folk men stämningen verkar så bra och i själva gymmet så har jag fördelen att kunna träna dagtid och när jag varit där så har det inte varit så mycket folk utan känts lugnt så jag kommer gymma på dagtid och gå pass när dom är för det kan jag ju inte styra. Har tänkt prova även det men vill ha lite grundstyrka först.

Hur många dagar i veckan tränar ni? Jag ska träna 3 dagar i veckan, det är min gräns enligt sjukgymnasten och jag promenerar ca 15 000 steg varje dag också så får lite vardagsträning. Jag har inte tänkt på det som träning men att promenera är kanske en sorts träning? Iaf fysisk aktivitet även om det inte kan jämföras med högintensiv träning. Räknar ni promenader som träning?
 
Hur många dagar i veckan tränar ni? Jag ska träna 3 dagar i veckan, det är min gräns enligt sjukgymnasten och jag promenerar ca 15 000 steg varje dag också så får lite vardagsträning. Jag har inte tänkt på det som träning men att promenera är kanske en sorts träning? Iaf fysisk aktivitet även om det inte kan jämföras med högintensiv träning. Räknar ni promenader som träning?

Jag tränar max 3 ggr/v, i särskilda fall typ om det är ett eller flera lopp samma vecka kan det bli fler, men inte annars.

Jag räknar inte promenad eller cyklingen till/från jobbet som träning. Men träning är väl all aktivitet som höjer ämnesomsättningen utöver den i vila har jag för mig så egentligen är det ju träning isf... bra vardagsmotion är det ju om inte annat.
 
Haha, ändrade mig igen och kör zumba på söndag, det brukar vara så otroligt roligt. Gym idag och så försöker jag bestämma mig för om jag ska gymma på fredag eller gå bodypump. Tänker att jag ska känna vad jag vill efter dagens träning.

Är det någon som kört bodypump? Vad tycker ni om den träningen?

Dom har crossfit fast kallar det Crossforce, dom grupperna brukar alltid vara fulla och det är 60 deltagare! Det är så himla stort här och så mycket folk men stämningen verkar så bra och i själva gymmet så har jag fördelen att kunna träna dagtid och när jag varit där så har det inte varit så mycket folk utan känts lugnt så jag kommer gymma på dagtid och gå pass när dom är för det kan jag ju inte styra. Har tänkt prova även det men vill ha lite grundstyrka först.

Hur många dagar i veckan tränar ni? Jag ska träna 3 dagar i veckan, det är min gräns enligt sjukgymnasten och jag promenerar ca 15 000 steg varje dag också så får lite vardagsträning. Jag har inte tänkt på det som träning men att promenera är kanske en sorts träning? Iaf fysisk aktivitet även om det inte kan jämföras med högintensiv träning. Räknar ni promenader som träning?

Kollegan som är body pump instruktör har lurat med mig på det ett par ggr. Det är kul men inget jag vill göra som min vanliga träning. Vill träna själv och kunna individanpassa :)
 
Kedjan heter Factory fitness och metoden heter Xforce 3-1-5. Xforce är namnet på maskinerna som inte finns på andra gym och 3-1-5 är den där metoden jag skrev om hur man ska göra övningen. Det är skönt att bara köra en maskin en gång och sen gå vidare istället för att gå runt och komma tillbaka och göra varje övning i flera set med andra maskiner mellan. Nu vet man att man är på maskinen en gång och att man då ska ta i så mycket man bara kan och får då maximal effekt, men man kan inte sitta och såsa utan man ska hålla tempot hela tiden i maskinen och inte vila mellan maskinerna om det inte är någon rejäl kris utan man ska vara fokuserad och göra fullt ut när man väl tränar. Det var rejäl skillnad på maskinerna här mot vad jag varit på tidigare, ingen maskin har tagit så bra som dom här. På 30 minuter får kroppen och musklerna jobba lika mycket som det i många träningskoncept tar en timme att uppnå

Tycker det känns spännande och roligt, man får så klart köra som "vanligt" också utan deras 3-1-5 metod och köra flera set eller gå mellan maskinerna men jag känner att det här blir bättre för mig. Att ta ut sig totalt på varje övning och veta att man inte ska spara minsta lilla energi för man kommer inte tillbaka dit senare utan det är bara att tuta och köra.

Jag avbokade mitt bodypump pass på fredag och väljer gym både då och söndag så jag befäster kunskapen lite innan det är helt borta :p

Läs gärna lite om det, det är välgrundade och beprövade metoder och inget hittepå utan mycket av deras träningspass/gympass är hiit. Och det ska man köra själv också. Kommer bli galet svårt att komma ihåg allt också :D

Har ni också foldrar på gymmet där alla förvarar sina träningsscheman och för resultat i tabeller?
Intressant, tack för info!
Haha, ändrade mig igen och kör zumba på söndag, det brukar vara så otroligt roligt. Gym idag och så försöker jag bestämma mig för om jag ska gymma på fredag eller gå bodypump. Tänker att jag ska känna vad jag vill efter dagens träning.

Är det någon som kört bodypump? Vad tycker ni om den träningen?

Dom har crossfit fast kallar det Crossforce, dom grupperna brukar alltid vara fulla och det är 60 deltagare! Det är så himla stort här och så mycket folk men stämningen verkar så bra och i själva gymmet så har jag fördelen att kunna träna dagtid och när jag varit där så har det inte varit så mycket folk utan känts lugnt så jag kommer gymma på dagtid och gå pass när dom är för det kan jag ju inte styra. Har tänkt prova även det men vill ha lite grundstyrka först.

Hur många dagar i veckan tränar ni? Jag ska träna 3 dagar i veckan, det är min gräns enligt sjukgymnasten och jag promenerar ca 15 000 steg varje dag också så får lite vardagsträning. Jag har inte tänkt på det som träning men att promenera är kanske en sorts träning? Iaf fysisk aktivitet även om det inte kan jämföras med högintensiv träning. Räknar ni promenader som träning?
Jag har provat Body Pump några gånger för ett par år sedan, men det är inget för mig. Jag satsar hellre på kort, tungt och intensivt när jag styrketränar och Body Pump är typ raka motsatsen :p Det är generellt sett inte särskilt effektivt tycker jag, och jag tyckte det var rätt tråkigt. Men det kan säkert vara en bra introduktion till övningar med fria vikter som man sedan kan göra på egen hand om man är nyfiken på det. Och framförallt är det viktigaste att hitta en träningsform som man tycker är rolig, så jag tycker absolut att du ska prova om du känner för det!

Jag tränar också ungefär 3 pass i veckan, ibland mer och ibland mindre. Promenader i normalt tempo räknar jag som motion snarare än träning, men båda är absolut en bonus på hälsokontot och jag får samma känsla av nöjdhet när jag promenerar till ställen istället för att t.ex. ta bussen som när jag tar mig iväg på ett träningspass. :)

Måste bara fråga: Är det mer än en instruktör på de där passen med 60 pers? Låter som att det skulle vara väldigt stor risk för skador annars :nailbiting: På mitt crossfitgym får vi vara max 20 pers per instruktör just för att de ska kunna ha en bra överblick och se till så att folk inte skadar sig genom att använda fel teknik eller liknande. Det är ju tyvärr en ganska skade-drabbad sport.
 
Är det någon som kört bodypump? Vad tycker ni om den träningen?

Hur många dagar i veckan tränar ni? Jag ska träna 3 dagar i veckan, det är min gräns enligt sjukgymnasten och jag promenerar ca 15 000 steg varje dag också så får lite vardagsträning. Jag har inte tänkt på det som träning men att promenera är kanske en sorts träning? Iaf fysisk aktivitet även om det inte kan jämföras med högintensiv träning. Räknar ni promenader som träning?

Sen jag lärde mig styrketräna själv har jag inte kört bodypump. Jag gillar inte att man hetsar med tempot och då blir det svårt att göra övningarna korrekt, dessutom hade jag inte rörligheten att göra det heller då :angel:

Jag ligger just nu på 3,5 pass per vecka, och då ingår ju månaden då jag bröt revbenen och inte tränade något alls när de läkte.

Jag räknar inte promenader som träning, snittar 16000 steg om dagen.
 
Jösses vad mina små axlar fick jobba på dagens pass! Det var teknikträning push press som gällde på styrkedelen, kul eftersom det var år och dar sedan jag faktiskt la ner tid och energi på att finslipa den övningen. Det gick också bättre än förväntat och jag kunde ta 5 kg mer än jag hade vågat hoppas på :) Kändes bra att få lite revansch från i fredags också, då de ju kändes helt omöjliga!

Efter detta körde vi:

9 double dumbbell snatch (går i princip ut på att lyfta/svinga två hantlar från marken och upp på raka armar över huvudet)
15 burpees
21 push press med hantlar

4 varv och maxtid 9 minuter, men det var det ingen som klarade. Jag hann med drygt 3,5 rundor, hade 17 push press kvar när klockan ringde.

Nöjd, glad och svettig! :D
 
Lite halvt OT för er som är intresserade av prövning till polisutbildningen.

Då var prövningen avklarad och jag rök på cyklingen… Dock inte missnöjd med det, kände det lite på mig redan innan då jag dels är småsnuvig och har rester från tidigare förkylning, samt vaknade 02:30 och inte kunde somna om förrän 04:00 (skulle upp 06:00). Nerverna var verkligen inte att leka med, men har de senaste dagarna bara hört en massa om folk som kuggat på begåvningstestet, beteendetestet, psykologen osv. Sträckkollade IQ-tester och nummerserier för att förbereda mig igår.

Klarade begåvningstestet med gott om tid över. Klarade även beteendetestet och efter det var det dags att träffa sjuksköterskan. Hon gick igenom min hälsodeklaration, tog längd och vikt, testade EKG, blodtryck, syn och hörsel. Var även med henne som vi testade styrka med ISOKAI. Drog en 4:a (var en hårsmån från en 5:a). Inte helt nöjd med det, men vet också om att det inte är själva "marklyftsdelen" som drar ner mitt resultat (måste träna axlar). Godkänt för tjejer är en 3:a.

Därefter fick jag träffa en läkare som i stort sett gick igenom mina resultat från sjuksköterskans tester. Var inte nervös alls för läkarbesöket, men fick reda på där inne att det är ca hälften som inte kommer vidare från läkarbesöket… Direkt efter detta var det dags för cyklingen. Fick gå in och ställa in cykeln, sen var det bara att börja trampa. Först en uppvärmning på 5 minuter innan motståndet börjar. Det ökar sedan varannan sekund. Hur länge man ska orka är bland annat beroende på vikt. Jag skulle klara nivå 5 för godkänt, tjejen på cykeln bredvid skulle klara nivå 3 för godkänt. Jag klarade nivå 3, sen kunde jag inte hålla tempot längre efter det (man ska hålla mellan 60-70 rpm, går du över eller under och inte kan korrigera det inom 7 sek så är du körd). Var över och under tempot om vartannat och sen kom halsontet och fick svårt att andas och då var det bara att hoppa av.

De tester jag därmed inte fick göra var psykologsamtal, säkerhetssamtal och drogtest. Men det kommer jag förhoppningsvis få göra nästa gång (ska söka i januari igen). Allt som allt är jag nöjd med dagen och ser fram emot att göra det igen.

Pratade med en kille i omklädningsrummet (helt random vilket omklädningsrum vilka personer hamnade i) och han berättade att han kuggat cyklingen två gånger tidigare och tipsade (liksom så många andra) om spinning. Så nu blir det spinning, även om det är något av det tråkigaste jag vet (vill hellre cykla några mil landsväg med tillhörande vyer, än att sitta och trampa på en cykel som inte rör sig). Eller ja, först ska jag bli av med halsontet och hoppas hålla mig frisk. Har dock en vän som precis fått en träningscykel så när han drar till London så parkerar jag mig på den framför Netflix ;)
 
Lite halvt OT för er som är intresserade av prövning till polisutbildningen.

Då var prövningen avklarad och jag rök på cyklingen… Dock inte missnöjd med det, kände det lite på mig redan innan då jag dels är småsnuvig och har rester från tidigare förkylning, samt vaknade 02:30 och inte kunde somna om förrän 04:00 (skulle upp 06:00). Nerverna var verkligen inte att leka med, men har de senaste dagarna bara hört en massa om folk som kuggat på begåvningstestet, beteendetestet, psykologen osv. Sträckkollade IQ-tester och nummerserier för att förbereda mig igår.

Klarade begåvningstestet med gott om tid över. Klarade även beteendetestet och efter det var det dags att träffa sjuksköterskan. Hon gick igenom min hälsodeklaration, tog längd och vikt, testade EKG, blodtryck, syn och hörsel. Var även med henne som vi testade styrka med ISOKAI. Drog en 4:a (var en hårsmån från en 5:a). Inte helt nöjd med det, men vet också om att det inte är själva "marklyftsdelen" som drar ner mitt resultat (måste träna axlar). Godkänt för tjejer är en 3:a.

Därefter fick jag träffa en läkare som i stort sett gick igenom mina resultat från sjuksköterskans tester. Var inte nervös alls för läkarbesöket, men fick reda på där inne att det är ca hälften som inte kommer vidare från läkarbesöket… Direkt efter detta var det dags för cyklingen. Fick gå in och ställa in cykeln, sen var det bara att börja trampa. Först en uppvärmning på 5 minuter innan motståndet börjar. Det ökar sedan varannan sekund. Hur länge man ska orka är bland annat beroende på vikt. Jag skulle klara nivå 5 för godkänt, tjejen på cykeln bredvid skulle klara nivå 3 för godkänt. Jag klarade nivå 3, sen kunde jag inte hålla tempot längre efter det (man ska hålla mellan 60-70 rpm, går du över eller under och inte kan korrigera det inom 7 sek så är du körd). Var över och under tempot om vartannat och sen kom halsontet och fick svårt att andas och då var det bara att hoppa av.

De tester jag därmed inte fick göra var psykologsamtal, säkerhetssamtal och drogtest. Men det kommer jag förhoppningsvis få göra nästa gång (ska söka i januari igen). Allt som allt är jag nöjd med dagen och ser fram emot att göra det igen.

Pratade med en kille i omklädningsrummet (helt random vilket omklädningsrum vilka personer hamnade i) och han berättade att han kuggat cyklingen två gånger tidigare och tipsade (liksom så många andra) om spinning. Så nu blir det spinning, även om det är något av det tråkigaste jag vet (vill hellre cykla några mil landsväg med tillhörande vyer, än att sitta och trampa på en cykel som inte rör sig). Eller ja, först ska jag bli av med halsontet och hoppas hålla mig frisk. Har dock en vän som precis fått en träningscykel så när han drar till London så parkerar jag mig på den framför Netflix ;)
Jättespännande att läsa! ISOKAI hade jag inte hört talas om förut, men jag Googlade och läste på! Fick du testa ett par gånger innan så du fick en känsla för hur maskinen fungerade, eller det var bara att tuta och köra med en gång liksom?

Måste ändå kännas skönt att ha gjort alla de fysiska testerna en runda i alla fall, inför nästa gång menar jag. Hur ofta kan/får man söka? Finns det någon gräns för hur många gånger man får göra det?

MVH Frågvis :angel:
 
Jättespännande att läsa! ISOKAI hade jag inte hört talas om förut, men jag Googlade och läste på! Fick du testa ett par gånger innan så du fick en känsla för hur maskinen fungerade, eller det var bara att tuta och köra med en gång liksom?

Måste ändå kännas skönt att ha gjort alla de fysiska testerna en runda i alla fall, inför nästa gång menar jag. Hur ofta kan/får man söka? Finns det någon gräns för hur många gånger man får göra det?

MVH Frågvis :angel:
Fick testa två lyft innan det var dags att dra på riktigt. Fick dra två gånger, men hade nog önskat att bara ha ett provdrag då det kändes som att andra provdraget gick bättre än första riktiga (som i sin tur var bättre än andra riktiga). Ju hårdare och mer explosiv du är, desto tyngre blir det. Upp till ett normalt marklyft var det inga problem, men därefter gick det inte lika bra så det drog ner resultatet lite. Sen är jag å andra sidan mer seg än explosiv… Lyfter hellre tung än snabbt ;)

Finns ingen gräns för hur många gånger man får söka, men tänker att hur många gånger man söker kanske kan bero på vilket moment man inte klarar av. Styrka och kondition går ju att träna upp relativt lätt, men om det är hos psykologen man inte klarar det så kanske man ska ta sig en funderare. Tidigare har det varit så att man fått börja om på det testet man inte klarat (de man klarat har man inte behövt göra om), men från och med januari 2020 så är det helt nytt så måste göra om allt (förutom simintyget som fortfarande gäller).

Såhär kommer det se ut i fortsättningen, de tester man klarat är giltiga i 24 mån, men du kanske måste vänta 12 mån innan du kan söka igen. Nytt är även att du kan söka när som helst under året, inte bara under maj eller november som tidigare. Om jag fattat rätt så kommer det även vara lite "först till kvarn" som gäller på platserna på utbildningen, förutsatt att man klarar testerna.
SpärrtidGiltighetstid
Begåvnings- och personlighetstest12 mån24 mån
Fys- och muskeltest3 mån 24 mån
Syn och färgseende*24 mån
Hörsel*24 mån
Medicinsk bedömning*24 mån
Psykisk funktionsförmåga12 mån24 mån
Drogtest24 mån24 mån
Säkerhetsintervju12 månGörs alltid om vid ny ansökan
Registerkontroll24 månGörs alltid om vid ny ansökan
 
Gym och promenad igår :)

Idag är planen ridning och gym. Kanske en promenad också om skitvädret lugnat sig. Räcker med att motionera två hästar och två hundar i detta vädret....
 
Grym träningsvärk i skulderbladen från igår. Känns även lite i benen så idag blir det bara lättare promenad och stallfix. Halsen känns inte av lika mycket längre, men näsan har börjat rinna mer. Håller mig nog till promenader i helgen och hoppas kurera mig helt tills på onsdag då jag ska passa lägenhet där det ingår både träningscykel och netflix… Blir nog många turer med Netflix and spinn innan nästa prövning ;)
 
Lite halvt OT för er som är intresserade av prövning till polisutbildningen.

Då var prövningen avklarad och jag rök på cyklingen… Dock inte missnöjd med det, kände det lite på mig redan innan då jag dels är småsnuvig och har rester från tidigare förkylning, samt vaknade 02:30 och inte kunde somna om förrän 04:00 (skulle upp 06:00). Nerverna var verkligen inte att leka med, men har de senaste dagarna bara hört en massa om folk som kuggat på begåvningstestet, beteendetestet, psykologen osv. Sträckkollade IQ-tester och nummerserier för att förbereda mig igår.

Klarade begåvningstestet med gott om tid över. Klarade även beteendetestet och efter det var det dags att träffa sjuksköterskan. Hon gick igenom min hälsodeklaration, tog längd och vikt, testade EKG, blodtryck, syn och hörsel. Var även med henne som vi testade styrka med ISOKAI. Drog en 4:a (var en hårsmån från en 5:a). Inte helt nöjd med det, men vet också om att det inte är själva "marklyftsdelen" som drar ner mitt resultat (måste träna axlar). Godkänt för tjejer är en 3:a.

Därefter fick jag träffa en läkare som i stort sett gick igenom mina resultat från sjuksköterskans tester. Var inte nervös alls för läkarbesöket, men fick reda på där inne att det är ca hälften som inte kommer vidare från läkarbesöket… Direkt efter detta var det dags för cyklingen. Fick gå in och ställa in cykeln, sen var det bara att börja trampa. Först en uppvärmning på 5 minuter innan motståndet börjar. Det ökar sedan varannan sekund. Hur länge man ska orka är bland annat beroende på vikt. Jag skulle klara nivå 5 för godkänt, tjejen på cykeln bredvid skulle klara nivå 3 för godkänt. Jag klarade nivå 3, sen kunde jag inte hålla tempot längre efter det (man ska hålla mellan 60-70 rpm, går du över eller under och inte kan korrigera det inom 7 sek så är du körd). Var över och under tempot om vartannat och sen kom halsontet och fick svårt att andas och då var det bara att hoppa av.

De tester jag därmed inte fick göra var psykologsamtal, säkerhetssamtal och drogtest. Men det kommer jag förhoppningsvis få göra nästa gång (ska söka i januari igen). Allt som allt är jag nöjd med dagen och ser fram emot att göra det igen.

Pratade med en kille i omklädningsrummet (helt random vilket omklädningsrum vilka personer hamnade i) och han berättade att han kuggat cyklingen två gånger tidigare och tipsade (liksom så många andra) om spinning. Så nu blir det spinning, även om det är något av det tråkigaste jag vet (vill hellre cykla några mil landsväg med tillhörande vyer, än att sitta och trampa på en cykel som inte rör sig). Eller ja, först ska jag bli av med halsontet och hoppas hålla mig frisk. Har dock en vän som precis fått en träningscykel så när han drar till London så parkerar jag mig på den framför Netflix ;)
Spännande att läsa, och jösses vad mycket tester det är och vilka krav! Visste ju att det var antagningsprov men det där var ju väldigt mycket. Gör dom någon skillnad på män och kvinnor? Du sa att man ska klara olika nivåer bl.a . beroende på vikt. Hur fungerar det sen när det är irl och något händer? Måste inte alla ha samma grund eller är alla nivåer så pass att man klarar allt som behövs ändå eller får man olika uppgifter?
 
45 min cykel på gymmet i tisdags och i dag.
Kroppen är i skaplig form men mentalt är det en enda plåga. Tränar bara varannan dag och ändå känns det bara blä.
Vill bara göra inget och äta godis. Men då är jag snart fet.
 
Spännande att läsa, och jösses vad mycket tester det är och vilka krav! Visste ju att det var antagningsprov men det där var ju väldigt mycket. Gör dom någon skillnad på män och kvinnor? Du sa att man ska klara olika nivåer bl.a . beroende på vikt. Hur fungerar det sen när det är irl och något händer? Måste inte alla ha samma grund eller är alla nivåer så pass att man klarar allt som behövs ändå eller får man olika uppgifter?
De fysiska kraven är (om jag fattat rätt) mest för att du måste ha en grundkondition och styrka för att klara utbildningen. De fysiska kraven under själva utbildningen är ännu hårdare, klarar du inte ett moment så måste du vänta en termin med att göra om det momentet. I styrkan (ISOKAI) är där skillnad mellan kvinnor och män. Kvinnor ska dra minst en 3:a och män ska klara en 6:a. Detta då kvinnor oftast har svårare från ett marklyft upp till axlarna, medan män oftare är starkare i axelpartiet. Som jag har uppfattat det så är där ingen större skillnad mellan kvinnor och män i de tester som kommer sen under utbildningen. På cykeln tror jag de räknar som så att om man väger mer ska man klara mer då man måste bära runt på mer vikt (kroppen) än en som är lättare. Detta för att alla i slutändan ska nå samma mål. IRL så tror jag att en större, starkare person kan ha lättare för att brotta ner en gärningsman än en mindre och lättare, men du behöver inte ha någon viss längd för att bli polis. Efter utbildningen ska alla klara av att utföra alla uppgifter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
61 674
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 027
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 979
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 060
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp