Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade massor av planer för helgen - bland annat yoga, styrketräning tillsammans med sambon och utekväll med crossfitgänget. Istället har jag legat i sängen med feber och hosta sen igår eftermiddag :down: Släckte lampan 22:30 och vaknade inte förrän sambon kom in med te till mig 09:30 (jag som sällan sover senare än 8-8:30) så något står inte helt rätt till här. Känner mig febrig, lite smått illamående emellanåt och har en liksom brännande/svidande känsla i bröstet. Ska försöka ta mig ut på en kort promenad för att få lite frisk luft, men annars blir det nog inte mycket gjort idag tyvärr. Hoppas jag blir frisk lika snabbt som jag brukar!
Krya på dig :heart
 
Idag jag promenerat 80 minuter och det blir nog ca 40 minuter till, har också varit iväg till city och fixat lite i ett par affärer. Ska iväg på zumba på nya stället om ett litet tag, ska bli spännande. Lite nervöst eftersom många nog redan kan passet men inte jag men jag älskar att dansa så kommer hänga på och bara köra. Sen tänker jag nog städa också så det blir inte mycket stillasittande idag. Tvingar mig att vila lite nu innan jag måste gå till gymmet så jag kan köra fullt ut där. Ska bli roligt! Har längtat efter zumba hela tiden sen jag sist tränade så det är så kul att jag nu ska på det.
 
Dagens träning blev en corgipromenad i skogen :love: Har ingen själv, utan följde med min kompis som sällskap, men fick låna en liten sötsak att gå med. Fick även prova på lite rallylydnad med lånevovven :D
 
Zumban var bland det värsta jag gjort på länge, för det första är min kondition ganska så dålig och för det andra var passet så sjukt svårt och det gick så snabbt att jag spenderade större delen av passet åt att vifta lite med armar och ben och hoppa och skutta lite på måfå och upptäcka att jag gjorde det åt helt fel håll än alla andra :p

Jag reser snart utomlands så zumbakarriären får bli efter nyår för det känns lite tråkigt att hinna med ett pass imorgon om det sedan inte kommer vara samma pass någon gång igen för det är ju först då man kan passet som det blir riktigt roligt och jag gissar på att passet kanske kommer ändras till nästa säsong men vet ju inte helt säkert, ska fråga när jag går till gymmet nästa gång.

Men vilken bra träning det var, jag har inte svettats så mycket på evigheter och svetten rann på alla i studion och det var sjukt vad trött jag blev i hela kroppen, jag har tränat zumba innan men det här var ett monsterpass, eller så är bara jag minde vältränad än annars.

Passade så klart på att städa hemma i 1,5 timmar också så klart när jag ändå var igång :D

Nu ska jag ta veckoslut och bara ta det lugnt och baka scones och titta på någon bra serie, mums mums.
 
Jag lallar på med träningen och börjar få lite ordning på mitt hemmagym. Har dragit ner lite på träningsvolymen för närvarande och fokuserar mer på teknik och noggrannhet. Lyckades ändå med ett litet personbästa igår; tre reps på 50 kg i skivstångsrodd. Alltid nåt. :D
 
Jag lallar på med träningen och börjar få lite ordning på mitt hemmagym. Har dragit ner lite på träningsvolymen för närvarande och fokuserar mer på teknik och noggrannhet. Lyckades ändå med ett litet personbästa igår; tre reps på 50 kg i skivstångsrodd. Alltid nåt. :D
Eftersom jag inte följt hela tråden vet jag inte riktigt vad du har i ditt hemmagym, är det allt du behöver nu eller bygger du ut med mer saker? Blir det inte jätte dyrt att köpa allt?
 
Blir inte mycket träning här denna veckan men lite ridning och promenader i alla fall. Vi har ett byggprojekt och en del måste göras innan det fryser i marken i slutet av veckan så vi får kämpa på. Blir ju dock en del vardagsträning tack vare det :)
 
Eftersom jag inte följt hela tråden vet jag inte riktigt vad du har i ditt hemmagym, är det allt du behöver nu eller bygger du ut med mer saker? Blir det inte jätte dyrt att köpa allt?

Jag har en skivstångsställning, en bänk, skivstång och vikter. Skivstången och vikterna köpte jag av de som vi köpte huset av, men jag är inte nöjd med dem (de duger, men ska jag hänga där 6-8 timmar i veckan vill jag inte behöva bråka med viktskivor som kärvar eller en skivstång som inte är riktigt anpassad för styrkelyft) så jag har just beställt ett nytt set med skivstång och vikter. Det är inte alldeles gratis, har lagt ut ungefär 15-17 000 kr på utrustning än så länge. Lär bli mer, vill gärna ha en kabelmaskin, några kettlebells och sånt också. :D Jag har ju dock för avsikt att träna resten av livet och ha grejerna länge, plus att jag inte längre behöver något gymmedlemskap, så för mig är det värt pengarna. :)
 
Jag har en skivstångsställning, en bänk, skivstång och vikter. Skivstången och vikterna köpte jag av de som vi köpte huset av, men jag är inte nöjd med dem (de duger, men ska jag hänga där 6-8 timmar i veckan vill jag inte behöva bråka med viktskivor som kärvar eller en skivstång som inte är riktigt anpassad för styrkelyft) så jag har just beställt ett nytt set med skivstång och vikter. Det är inte alldeles gratis, har lagt ut ungefär 15-17 000 kr på utrustning än så länge. Lär bli mer, vill gärna ha en kabelmaskin, några kettlebells och sånt också. :D Jag har ju dock för avsikt att träna resten av livet och ha grejerna länge, plus att jag inte längre behöver något gymmedlemskap, så för mig är det värt pengarna. :)

Visst är det fantastiskt med hemmagym :love:
 
Ingen träning för mig idag :( Vaknade utvilad, sträckte på mig och pang så smällde det till i nacken. Sitter och googlar nackspärr nu… Ringde kiropraktorn, men tidigaste tiden var den 5/12 (blir nog att jag tar den ändå då jag inte varit där på ett tag).

Angående hemmagym så är det en dröm även här. Har börjat lätt med kettlebells, bootybuilder och rockring. Kommer snart fixa yogamatta också.
 
Jag har en skivstångsställning, en bänk, skivstång och vikter. Skivstången och vikterna köpte jag av de som vi köpte huset av, men jag är inte nöjd med dem (de duger, men ska jag hänga där 6-8 timmar i veckan vill jag inte behöva bråka med viktskivor som kärvar eller en skivstång som inte är riktigt anpassad för styrkelyft) så jag har just beställt ett nytt set med skivstång och vikter. Det är inte alldeles gratis, har lagt ut ungefär 15-17 000 kr på utrustning än så länge. Lär bli mer, vill gärna ha en kabelmaskin, några kettlebells och sånt också. :D Jag har ju dock för avsikt att träna resten av livet och ha grejerna länge, plus att jag inte längre behöver något gymmedlemskap, så för mig är det värt pengarna. :)
Har du garage eller var får du plats med allt? Jag skulle aldrig kunna pressa in det i min lilla två på 45 kvm :D

Jag har en yoga matta och en pilatesboll och den tar ju upp hela rummet så just nu vilar den i förrådet :p
 
Skippar zumba den här veckan för att tiderna för passen inte alls passar så om jag ska börja få det bli när det nya passet börjar så jag hänger med. Och jag har ju fått lite blodad tand på styrketräning som jag aldrig trodde jag skulle få så målet är styrka 2ggr/vecka och kondition som i min värld är löpning som storfavorit, älskar i vanliga fall zumba men det var så länge sen och nu är gymmet nytt för mig så jag vill bli bättre där och så måste jag komma ihåg allt instruktören visade mig med maskinerna så repetition behövs. Blir gym imorgon och sen har jag inte bestämt resten av veckan vilka dagar än.

Tränar ni alltid på samma dagar varje vecka och har en noggrann struktur. Det är svårt när man ska få allt att gå ihop med vilodag och planeringen för veckan osv så jag har inte fått en rutin än men det kommer väl. Planerar att träna tisdag, onsdag och fredag
 
Tränar ni alltid på samma dagar varje vecka och har en noggrann struktur. Det är svårt när man ska få allt att gå ihop med vilodag och planeringen för veckan osv så jag har inte fått en rutin än men det kommer väl. Planerar att träna tisdag, onsdag och fredag
Jag tränar lite olika dagar men alltid samma tider. Åtminstone två dagar i veckan tränar jag innan jobbet, så jag kliver upp och är på gymmet kl. 06 när det öppnar. På lördagar är jag på gymmet kl. 09, på söndagar kl. 10 då det är vid de tiderna som de öppnar på helgen. Jag tränar oftast 3 dagar i veckan men ibland 4, det beror på om jag kommer ha tid att träna efterföljande vecka eller liknande. :)
 
Tränar ni alltid på samma dagar varje vecka och har en noggrann struktur. Det är svårt när man ska få allt att gå ihop med vilodag och planeringen för veckan osv så jag har inte fått en rutin än men det kommer väl. Planerar att träna tisdag, onsdag och fredag
Nix! För mig varierar det jättemycket vilka dagar jag tränar. Jag brukar titta på veckans pass på söndagkvällen och se vilka som passar mig och min kropp just den veckan, och sedan spelar det naturligtvis också in huruvida jag har planer med vänner och familj vilket oftast innebär att jag inte hinner med/vill prioritera träning den dagen. Så den enda struktur jag har är att jag ser till att det blir runt 3 pass crossfit per vecka, sen hur och när de inträffar varierar som sagt kraftigt.
 
Fortsatt sjukstuga här och jag blev andfådd bara av att dammsuga hallen i förmiddags, så jag satsar på en massa vila (och glass!) nu i några dagar och hoppas vara på benen snart igen :)
 
Idag blev det en dejt med löpbandet efter jobbet 💪😊.
 

Bifogade filer

  • 20191126_150632.jpg
    20191126_150632.jpg
    158,6 KB · Visningar: 71
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 531
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 966
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 937
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 986
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp