Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ridit en halvtimme tillsammans med medryttarna och shettisen. Ingen bra dag för min häst, men det kanske var lika bra att hon fick sällskap då. Katterna passade på att riva ner, och totalförstöra, en blomkruka medan jag var i stallet, så efter det blev det sanering och dammsugning.
 
Ja som sagt, jag drog till med pb i mark igår! Har suktat efter 100 kg länge men inte gått in för det heller då jag är rädd om min rygg. Men igår tränade jag och maken ihop. Han lastade på 90 kg och det har jag ju dragit många ggr innan och sen lastade han på 100 kg till sig själv och jag ville bara prova när ändå vikterna var på. Och den gick fan upp :up: Tungt såklart och jag tappade lite grepp så det blev inte snyggt alls, men det är skitsamma :D

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Eller ja, ska vända hö på lunchen och ikväll ska vi köra in det sista hö´t. Men är lite inne på att springa på lunchen också, traktorkörningen tar inte så lång tid så jag hinner springa en halvtimme om det är så. Får fundera lite. Skulle behöva det.... men det är så satans varmt :p
 
I går morse kände jag fortfarande av tassen lite. Tog ändå min runda på 5.3 km. Gick första kilometern men joggade resten. Efteråt kändes foten bättre än innan. Känns ok idag också men jag cyklar utan att maxa motståndet. Siktar på en timme. 15 min kvar och det är varmt.
 
Idag tror jag minsann att jag är frisk nog att smyga tillbaka till träningen lite försiktigt! På crossfit-schemat står det knäböj samt en AMRAP som inte ser allt för dödlig ut, så jag tror att jag ska våga mig dit och känna på kroppen lite. Känner jag mig helt slutkörd (ja, mer än vanligt då) efter uppvärmningen samt knäböjen kan jag ju bara bryta där och gå hem, tänker jag. Guuud vad jag längtar efter att komma igång igen! :bump:
 
Tog med mig hunden och shettisen på en kort joggingtur på lunchen :) Det är varmt så det blev 2,5 km bara, men det är hunden som har det jobbigast. Shettisen pinnade på och verkade inte ett dugg påverkad :p
 
Spinningpass ikväll igen, så nu är veckans konditionskvot uppfylld. :up: Det var en av Friskis bästa ledare som höll i passet och det var så himla bra!

Imorgon bitti är det styrketräning med svägerskan som står på schemat, vi fortsätter vår resa mot att bli beefcakes. :D
 
Har äntligen insett att det inte blir träning om jag ska försöka gå till det otroligt smidigt placerade Friskis, och därför testat och köpt kort på annat håll. Mycket dyrare och inte alls lika smidigt men där kommer träningen kunna bli av i alla fall! Det tar inte emot att åka dit och det känns bra att vara där. Gött mos.

Så tre pass tränade på en vecka och siktar på tre till innan jag drar iväg på semester om 1,5h.
 
Har äntligen insett att det inte blir träning om jag ska försöka gå till det otroligt smidigt placerade Friskis, och därför testat och köpt kort på annat håll. Mycket dyrare och inte alls lika smidigt men där kommer träningen kunna bli av i alla fall! Det tar inte emot att åka dit och det känns bra att vara där. Gött mos.

Så tre pass tränade på en vecka och siktar på tre till innan jag drar iväg på semester om 1,5h.

Smidighet är inte allt. Jag har gratis dygnet-runt-tillgång till ett hyggligt gym, som dessutom är bekvämt placerat mycket nära mitt jobb, men träningen är inte lika kul där och blir därför inte av. Så mycket roligare att gå till mitt Friskis!

Å bra jobbat!
 
Lyckades få ett migränanfall igår när vi skulle pressa sista hö´t. Hatar att lämpa över saker helt på maken, jag vill hjälpa till. Men han schasade iväg mig och gjorde det själv med lite hjälp av barnen istället. Känner mig så värdelös sådana ggr.....

Sovit gott i natt i alla fall men trött i morse så jag och barnen sov så länge vi kunden innan dom skulle åka till farmor och farfar. Började jobbar 20 min sent men det är skitsamma.

Ska till ridbanan ikväll med bästis och träna lite och så tar jag en promenad till svärföräldrarna i em. Det blir dagens träning :)
 
Går skitdåligt att komma igång igen :meh: mycket pga sviktande mental hälsa. Jag mår egentligen rätt bra i mig själv liksom, men det har varit mycket runt omkring. Får alltid en svacka när jag blir själv efter att ha umgåtts intensivt med folk, så måndagen spenderade jag med att känna mig ensammast i vääärlden 😭🙄 Fick skjutsa min lillebror till akuten i förrgår kväll, vi satt halva natten så sömnen blev helt kajko(han väntar på provsvar för tbe nu :nailbiting:). Mamma har tappat det och tar ut allt ont i livet på mig. Skulle nog behöva göra en egen tråd om det men hur börjar man ens nysta i en 26 år lång destruktiv relation? Imorn är det möhippa där jag endast känner bruden och såna situationer sliter som fan på mig, och sen är det dags för 20 h arbetshelg. Såatteh. Nästa vecka? :cautious::banghead:
 
Gick ut och joggade i morse och när kroppen kändes ok och det var lite svalare tog jag den lite längre rundan på 7,3 km. Hade en bra känsla även om jag började bli stum sista kilometern.
Det finns dom som springer maraton och dom som springer fort. Jag gör inget av det men är löjligt nöjd över dagens runda.
 
Går skitdåligt att komma igång igen :meh: mycket pga sviktande mental hälsa. Jag mår egentligen rätt bra i mig själv liksom, men det har varit mycket runt omkring. Får alltid en svacka när jag blir själv efter att ha umgåtts intensivt med folk, så måndagen spenderade jag med att känna mig ensammast i vääärlden 😭🙄 Fick skjutsa min lillebror till akuten i förrgår kväll, vi satt halva natten så sömnen blev helt kajko(han väntar på provsvar för tbe nu :nailbiting:). Mamma har tappat det och tar ut allt ont i livet på mig. Skulle nog behöva göra en egen tråd om det men hur börjar man ens nysta i en 26 år lång destruktiv relation? Imorn är det möhippa där jag endast känner bruden och såna situationer sliter som fan på mig, och sen är det dags för 20 h arbetshelg. Såatteh. Nästa vecka? :cautious::banghead:

Nästa vecka är ett fullgott alternativ, MEN... Det går också att testa något (en promenad, ett yogapass på Youtube, en kort, framgooglad cirkelträning eller ett pass ihopsnickrad av någon här i tråden) för att se vad som händer. Jag vet att det kan kännas som att kroppen går sönder vid blotta tanken på träning, eller att ångest och stress gör att man bara blir paralyserad, men oftast (oftast, inte alltid) fixar kroppen det även om huvudet verkligen, verkligen inte vill. Det kan vara värt att prova, för om det funkar så är det en himla boost att veta att kroppen kan röra på sig även om hjärnan och känslolivet är mos.

KRAM!
 
Går skitdåligt att komma igång igen :meh: mycket pga sviktande mental hälsa. Jag mår egentligen rätt bra i mig själv liksom, men det har varit mycket runt omkring. Får alltid en svacka när jag blir själv efter att ha umgåtts intensivt med folk, så måndagen spenderade jag med att känna mig ensammast i vääärlden 😭🙄 Fick skjutsa min lillebror till akuten i förrgår kväll, vi satt halva natten så sömnen blev helt kajko(han väntar på provsvar för tbe nu :nailbiting:). Mamma har tappat det och tar ut allt ont i livet på mig. Skulle nog behöva göra en egen tråd om det men hur börjar man ens nysta i en 26 år lång destruktiv relation? Imorn är det möhippa där jag endast känner bruden och såna situationer sliter som fan på mig, och sen är det dags för 20 h arbetshelg. Såatteh. Nästa vecka? :cautious::banghead:
Usch, det där låter verkligen inget kul hörru! Jag håller med tassen: det låter som att en promenad med något bra i lurarna skulle kunna vara vad du behöver just nu. Låta hjärnan slappna av lite och få ut lite endorfiner i kroppen. Men du känner ju dig själv bäst, såklart. Hoppas att det känns lite lättare snart! :heart
 
Jag hade sjukt mycket oflyt i går, vilket dessvärre även påverkade träningen. Min överhettade hjärna hade lyckats förtränga att det är nytt schema på crossfit sedan 1 juli vilket innebär att passen flyttats fram en halvtimme, så jag dök glatt upp när passet redan hade varit igång i 25 minuter. Jag hade inte tid att stanna kvar och vänta på nästa eftersom jag skulle träffa en kompis senare på kvällen, men lagom till att jag kom hem och stod i duschen fick jag sms från kompisen som ställde in! :arghh:

Så det blev ingenting av någonting, kan vi väl säga. Nytt försök ikväll!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 401
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
681
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 902
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp