Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Smidighet är inte allt. Jag har gratis dygnet-runt-tillgång till ett hyggligt gym, som dessutom är bekvämt placerat mycket nära mitt jobb, men träningen är inte lika kul där och blir därför inte av. Så mycket roligare att gå till mitt Friskis!

Å bra jobbat!

Men ellerhur! Smidighet är verkligen inte allt!

Det känns så himla härligt att kunna vara igång igen och utbudet inom de tre gymmen de har är mer än jag behöver. De har mina favvopass (även om jag inte testat än utan bara tränat själv), de är himla trevliga, väldigt bra öppettider och massa bra detaljer som ger plus i kanten.

Och som det står många väggar på diverse gym- den bästa träningen är den som blir av!



Funderar på att köpa mig ett pt-pass efter semestern för att komma igång bättre med styrkan, om det inte känns som att jag kommer ihåg tillräckligt från när jag tränade mycket med pt i USA.
 
Herregud vad underbart det var att träna riktigt ordentligt igen! Jag är alldeles hög på endorfiner! Det var fruktansvärt svettigt och jag kände mig definitivt mycket svagare än normalt, men det hade jag naturligtvis väntat mig också. Skitsamma, det är i alla fall underbart att vara igång igen! :bump:
 
Halvtimmespass på ridbanan med unghästen igår :) Ridbanan var inte alls rolig, alldeles för tung för min häst så vi håller oss till att rida på våra åkrar istället tror jag.

Idag vill jag träna nåt men vet inte om jag ska ta gymmet eller en springtur. Får se ikväll när det svalnat på lite vad jag känner för :)
 
Jag ha, helt uppenbart jättepinsamt, sträckt mig precis i övergången rygg - rumpa. Fråga mig inte hur, men det gör asont. Jag åkte hem fullt inställd på att rida, plus att sitta är ren tortyr, men efter att kört hem tror jag nästan jag får kasta in handduken. Det känns som träningsvärk, men jag kan inte för mitt liv förstå vad jag har gjort, för jag har inte gjort någonting alls som jag inte brukar sista veckan. Dessutom är mensen här, och tidigare har jag fått ont i ryggen då, men mer i ryggen och nu går det liksom inte att säga om det är svanken eller rumpan. :o Någon som vet om man ha någon konstig muskel där som man typ aldrig använder och som kan ha råkat bli överansträngd?
 
Hej alla som tränar och ser efter hälsan!
Eftersom vi försöker göra trådarna på forumet mer "ämnesrena" så vill jag uppmana er att hålla er mer till ämnet och när det kommer till ridning som träning (vilket det absolut är!) så skulle jag önska att ni fokuserade på ryttarens träning, hur hästen har gått passar bättre på hästforumet Träning.
Rent allmänt så är ju forumet Allmänt (sic!) tänkt att vara hästfritt. :)

Tack!

/mod
 
Här blir det bara promenader för tillfället dragit fingret ur led och slagit i sidan rejält efter en ofrivillig avsittning från hästen. Har ont i axeln och fått övningar från sjukgymnasten om det nu räknas som träning. Cykling är otänkbart tyvärr klarar inte av att greppa runt styret.
 
Här blir det bara promenader för tillfället dragit fingret ur led och slagit i sidan rejält efter en ofrivillig avsittning från hästen. Har ont i axeln och fått övningar från sjukgymnasten om det nu räknas som träning. Cykling är otänkbart tyvärr klarar inte av att greppa runt styret.

Stackare! :(
 
Här blir det bara promenader för tillfället dragit fingret ur led och slagit i sidan rejält efter en ofrivillig avsittning från hästen. Har ont i axeln och fått övningar från sjukgymnasten om det nu räknas som träning. Cykling är otänkbart tyvärr klarar inte av att greppa runt styret.

Nä vad trist! :( Hoppas kroppen är tillbaka snart efter rehabperioden.
 
Idag sov vi oförskämt länge och det va underbart! Äldsta dottern ska rida nu och så ska vi se om vi kan få kärran på shettisen så yngsta dottern får åka samtidigt, hon ville inte rida. Så det blir en promenad för mig och maken :) Jag tar nog min ridtur när dom är klara och sen ska vi hämta hö.

Ska försöka få tid till gymmet också men ingen garanti. Vi ska snickra lite också tänkte vi.
 
Hörrni, efter inlägget igår om att hålla tråden fri från hästprat vill jag 1) i så fall be om ursäkt om någon tyckt att mina inlägg varit tjatiga, och 2) jag känner att jag i så fall inte alls har något att tillföra i tråden längre eftersom det är den enda träningen jag gör.

Men ni som brukar hänga här är fantastiska och jag kommer heja på er från en mer osynlig position och är helt övertygad om att ni allihop kommer nå era träningsrelaterade mål (och andra mål också för ni är grymma!). Hatten av för er tjejer. :bow::heart
 
Sådär, nu har jag styrt upp (eller håller på att styra upp) både träning, hälsa och kost ännu en gång... med målet att ha en schysst ingångsform efter semestern och försöka bibehålla den när höstmörkret kommer.

Cykeln är servad och avdammad med tremilarundorna som gjorde Ica-klassikern häromåret, joggingskorna påsnörade och anmälan inskickad till Midnattsloppet i Malmö. Ett bra och lagom avlägset mål att jobba mot just nu. Någon mer här som ska springa lopp, där eller annanstans?
 
Hörrni, efter inlägget igår om att hålla tråden fri från hästprat vill jag 1) i så fall be om ursäkt om någon tyckt att mina inlägg varit tjatiga, och 2) jag känner att jag i så fall inte alls har något att tillföra i tråden längre eftersom det är den enda träningen jag gör.

Men ni som brukar hänga här är fantastiska och jag kommer heja på er från en mer osynlig position och är helt övertygad om att ni allihop kommer nå era träningsrelaterade mål (och andra mål också för ni är grymma!). Hatten av för er tjejer. :bow::heart

Jag har inte tyckt att du varit tjatig och jag tycker att du har saker att tillföra. :) Så det så.
 
Var på gymmet imorse och gårdagens grill- och tårtbonanza gjorde att det fanns gott om kräm i musklerna. :D 5x5 på 90 kg i marklyft har aldrig känts så lätt och trots att jag gick till fail i sista setet av militärpressen kände jag mig liksom inte urlakad utan det var det bara att ta femton sekunders vila och sedan attackera sista repetitionerna.

Så jävla kul pass!!
 
Hörrni, efter inlägget igår om att hålla tråden fri från hästprat vill jag 1) i så fall be om ursäkt om någon tyckt att mina inlägg varit tjatiga, och 2) jag känner att jag i så fall inte alls har något att tillföra i tråden längre eftersom det är den enda träningen jag gör.

Men ni som brukar hänga här är fantastiska och jag kommer heja på er från en mer osynlig position och är helt övertygad om att ni allihop kommer nå era träningsrelaterade mål (och andra mål också för ni är grymma!). Hatten av för er tjejer. :bow::heart

Du har ju visst tillfört tråden mycket utöver det :) T.ex. hur man får in träning i vardagen, jogging med ponnysällskap, träningen med appen mm.

Jag tycker det är bra om vi försöker hålla tråden on topic (dvs inte hästsnack) men det vore tråkigt om du försvann :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 411
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
686
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 948
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 183

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp