Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär, nu har jag styrt upp (eller håller på att styra upp) både träning, hälsa och kost ännu en gång... med målet att ha en schysst ingångsform efter semestern och försöka bibehålla den när höstmörkret kommer.

Cykeln är servad och avdammad med tremilarundorna som gjorde Ica-klassikern häromåret, joggingskorna påsnörade och anmälan inskickad till Midnattsloppet i Malmö. Ett bra och lagom avlägset mål att jobba mot just nu. Någon mer här som ska springa lopp, där eller annanstans?

Kul med lopp! Jag har inget inplanerat, sprang ett 16 km-lopp för några veckor sen och har inte riktigt tagit mig ur komat efter den urladdningen :angel:
 
Var på gymmet imorse och gårdagens grill- och tårtbonanza gjorde att det fanns gott om kräm i musklerna. :D 5x5 på 90 kg i marklyft har aldrig känts så lätt och trots att jag gick till fail i sista setet av militärpressen kände jag mig liksom inte urlakad utan det var det bara att ta femton sekunders vila och sedan attackera sista repetitionerna.

Så jävla kul pass!!

Så kul att du har utvecklats så mycket det senaste året :) Minns förra årets hovrande kring 1RM på 100-105 kg som nu känns long gone :D
 
Så kul att du har utvecklats så mycket det senaste året :) Minns förra årets hovrande kring 1RM på 100-105 kg som nu känns long gone :D

Tänka sig; övning ger färdighet. :D Tresiffrigt kan jag ju dra alla dagar i veckan nu, och jag hade nog kunnat dra dagens set på 100 kg. Nästa cykel av programmet ska jag fan göra det!
 
Kul med lopp! Jag har inget inplanerat, sprang ett 16 km-lopp för några veckor sen och har inte riktigt tagit mig ur komat efter den urladdningen :angel:

Strongt! Men vilken lustig distans, nu har jag hittills aldrig sprungit en halvmara men hjärnan är liksom inställd på att det är milen och sedan är nästa steg halvmara - jag föreställer mig att 16 km känns som milen (nog så långt) och sedan liksom en jävla massa jobbiga straffrundor ovanpå det.
 
Strongt! Men vilken lustig distans, nu har jag hittills aldrig sprungit en halvmara men hjärnan är liksom inställd på att det är milen och sedan är nästa steg halvmara - jag föreställer mig att 16 km känns som milen (nog så långt) och sedan liksom en jävla massa jobbiga straffrundor ovanpå det.

Nä det är inte en vanlig distans på lopp, dessutom trail. Men en ganska trevlig utmaning om man tycker att halvmara är lite för mycket :) Med en mycket väl tilltagen maxtid kan dessutom nästan vem som helst klara det, själv var jag ute i 2 timmar och 22 minuter för att *host* njuta lite extra länge av banan :angel::D
 
Ja det känns lite segt faktiskt och trist hade tänkt komma upp i kondition ordentligt nu men det är ju bara att glömma för tillfället
Suck

Har du tillgång till crosstrainer? Dels har de ju handtag som är stilla, och handtagen som rör sig behöver man ju inte direkt hålla i, jag brukar låta händerna vila ovanpå handtagen och mest jobba med benen.
 
Har du tillgång till crosstrainer? Dels har de ju handtag som är stilla, och handtagen som rör sig behöver man ju inte direkt hålla i, jag brukar låta händerna vila ovanpå handtagen och mest jobba med benen.
Tyvärr inte jag tycker tyvärr att gym är extremt tråkiga nu för tiden och har inget gymkort och har svårt att motivera mig att gå dit så har valt annan träning istället som cykling och hemträning med hjälp av app. Men tack för tipset!
 
@Tassetass och @zassoo :heart. Det är för såna härliga, peppande personer som (bland annat) ni två som jag verkligen har gillat att hänga här. Jag har heller inte alls stört mig på @FengurLaugar s inlägg, som också rör mycket häst, utan tycker tvärtom att hon är en enorm inspirationskälla och fattar inte hur kvinnan lyckas bolla runt allt hon gör. :D

Men om häst inte får vara med på allmänt överhuvudtaget, så passar inte min träning in alls. Tydligen är det ju väldigt många andra som retat sig på det (och det har aldrig någonsin varit min mening!) så då drar jag mig helt enkelt tillbaka. Jag kanske återkommer längre fram om jag får ordning på mitt liv och får till annan träning, men just nu kommer jag faktiskt ta en paus från Buke helt och hållet. Men flera av er "långkörare" har jag verkligen firat med och hejat på i med och motgång, och er kommer jag på riktigt sakna!
 
@Tassetass och @zassoo :heart. Det är för såna härliga, peppande personer som (bland annat) ni två som jag verkligen har gillat att hänga här. Jag har heller inte alls stört mig på @FengurLaugar s inlägg, som också rör mycket häst, utan tycker tvärtom att hon är en enorm inspirationskälla och fattar inte hur kvinnan lyckas bolla runt allt hon gör. :D

Men om häst inte får vara med på allmänt överhuvudtaget, så passar inte min träning in alls. Tydligen är det ju väldigt många andra som retat sig på det (och det har aldrig någonsin varit min mening!) så då drar jag mig helt enkelt tillbaka. Jag kanske återkommer längre fram om jag får ordning på mitt liv och får till annan träning, men just nu kommer jag faktiskt ta en paus från Buke helt och hållet. Men flera av er "långkörare" har jag verkligen firat med och hejat på i med och motgång, och er kommer jag på riktigt sakna!

Paus från Buke helt och hållet!? :cry:
 
Hörrni, efter inlägget igår om att hålla tråden fri från hästprat vill jag 1) i så fall be om ursäkt om någon tyckt att mina inlägg varit tjatiga, och 2) jag känner att jag i så fall inte alls har något att tillföra i tråden längre eftersom det är den enda träningen jag gör.

Men ni som brukar hänga här är fantastiska och jag kommer heja på er från en mer osynlig position och är helt övertygad om att ni allihop kommer nå era träningsrelaterade mål (och andra mål också för ni är grymma!). Hatten av för er tjejer. :bow::heart
Jag tycker också att det vore jättetråkigt om du försvann @Kiwifrukt! Nog för att jag kan hålla med om att hästsnack passar bättre någon annanstans, nu när det påpekats för mig, men det är definitivt inget som har stört mig utan jag uppskattar din närvaro här i tråden jättemycket! Och visst bidrar du med mycket annat! Hoppas att du känner att du vill komma tillbaka till oss snarare än snart! :heart
 
@Tassetass och @zassoo :heart. Det är för såna härliga, peppande personer som (bland annat) ni två som jag verkligen har gillat att hänga här. Jag har heller inte alls stört mig på @FengurLaugar s inlägg, som också rör mycket häst, utan tycker tvärtom att hon är en enorm inspirationskälla och fattar inte hur kvinnan lyckas bolla runt allt hon gör. :D

Men om häst inte får vara med på allmänt överhuvudtaget, så passar inte min träning in alls. Tydligen är det ju väldigt många andra som retat sig på det (och det har aldrig någonsin varit min mening!) så då drar jag mig helt enkelt tillbaka. Jag kanske återkommer längre fram om jag får ordning på mitt liv och får till annan träning, men just nu kommer jag faktiskt ta en paus från Buke helt och hållet. Men flera av er "långkörare" har jag verkligen firat med och hejat på i med och motgång, och er kommer jag på riktigt sakna!

Fast du skriver väl om hur du tränar, bara att ditt träningssällskap ibland är en häst? Har folk verkligen retat sig på det? På riktigt?
 
@Tassetass och @zassoo :heart. Det är för såna härliga, peppande personer som (bland annat) ni två som jag verkligen har gillat att hänga här. Jag har heller inte alls stört mig på @FengurLaugar s inlägg, som också rör mycket häst, utan tycker tvärtom att hon är en enorm inspirationskälla och fattar inte hur kvinnan lyckas bolla runt allt hon gör. :D

Men om häst inte får vara med på allmänt överhuvudtaget, så passar inte min träning in alls. Tydligen är det ju väldigt många andra som retat sig på det (och det har aldrig någonsin varit min mening!) så då drar jag mig helt enkelt tillbaka. Jag kanske återkommer längre fram om jag får ordning på mitt liv och får till annan träning, men just nu kommer jag faktiskt ta en paus från Buke helt och hållet. Men flera av er "långkörare" har jag verkligen firat med och hejat på i med och motgång, och er kommer jag på riktigt sakna!

Ja för min del blir det mycket häst eftersom dom är en stor del av min vardagsmotion, träning och allmänna välbefinnande vilket jag ansett går under både ”träning och hälsa”. Den här tråden hjälper till med motivationen gällande att hålla igång tre hästar (=en del träning för mig), min egen löpning och styrketräning, rodda familj, jobb, gård och annat som hör mitt liv till.

Men att uppdatera om att man ridit, promenerat med häst, sprungit med häst eller tömkört häst måste väl räknas som träning?
 
När jag skrev inlägget om "hästfritt" så syftade jag just på hur hästen gick på träning, DET funkar ju inte riktigt på Allmänt utan fokusera på hur din egen kropp svarar på träningen (ridning, tömkörning etc) så håller vi oss inom ramarna. :)
 
Hemkommen efter ett helt fantastiskt dressyrpass (ni vet sådär när allting liksom bara funkar), som följdes av staplande av höbalar (jobbigare än alla marklyft + militärpress i världen) och mockning av hagar. Känner mig rätt så mör i kroppen nu!

Med det sammanfattar jag träningsveckan med två pass, vilket jag är rätt nöjd med med tanke på att jag slogs med en förkylning fram till i onsdags. Veckan som kommer blir lite klurig att få ihop p.g.a massor av sociala aktiviteter, men jag hoppas få till något sådant här i alla fall:

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila. Kanske crossfit, om jag verkligen känner för det.
Tisdag: 6 km transportpromenad, självständig träning på gymmet (hinner inte med något av crossfitpassen p.g.a middagsdate).
Onsdag: 6 km transportpromenad, ridning.
Torsdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Fredag: 6 km transportpromenad, crossfit
Lördag: Vila.
Söndag: Ridning.
 
Jag har ju varit hundvakt sen i onsdags så har fått till många fler steg än jag brukar. Hunden skulle lämnats tillbaka idag men det blir troligtvis imorgon istället.

Var på gymmet en sväng nyss o körde både kondis och enklare styrka.
Har bokat mig på zumba imorn men var inne i den lokalen idag o den var tokvarm så tror jag avbokar. Blir stressigt också med tiden den ligger + hunden. Men ska i alla fall tid imorgon eller tisdag och så torsdag har jag bestämt. :)
 
Var på spinning idag (tror att jag dog några minuter i mitten...) så veckan kan summeras med tre bra styrketräningspass och tre konditionspass plus en långpromenad. Yey me! :D

Veckan som kommer jobbar maken eftermiddagsskift vilket gör konditionsdelen lite knepig. Tänkte försöka outsourca barnet en stund någon kväll så jag kan riva av ett pass och så får det bli ett pass till helgen. Styrketräningen tar jag, som alltid, på förmiddagen, så det blir innan maken drar till jobbet.

Veckan efter det går jag in och jobbar två veckor. Ska bli intressant att se hur det blir, om det blir lugna gatan eller fullt ös medvetslös. Önskar faktiskt det sistnämnda, eftersom jag bara ska jobba två veckor innan det är dags för min "riktiga" semester. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 401
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
681
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 902
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp