Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med @YaHilweh att det är inte att vara lat! Låter tvärtom inte sunt att pressa sig till bristningsgränsen.

Värmen spelar ju in mycket också, jag har inte alls kunnat prestera på min vanliga nivå senaste dagarna heller. Sen spelar det ju in även vad man äter, hur kan sover osv. Om du absolut vill hålla dig till yoga varje dag så kanske du istället kan köra något lugnare och kortare pass hemma?
Jag har flera yogaklasser på youtube. Har snöat in på ett konto som heter Five Parks. Hon har extremt svåra saker blandat med lätta. Så jag provar olika saker och har några favoriter. Och ibland går jag bara på känslan av vad jag vill just då på egen hand.
 
Vet inte om jag tagit ut mig för mycket eller vad det kan vara, igår när jag tränade var jag helt slut redan innan jag började och dom framstegen jag gjort var borta. Jag var trött, hade ont och var jätte stel. Just stelheten förstår jag eftersom jag gjort krävande saker ett tag och har redig träningsvärk men den här svagheten vet jag inte vad det är. Kanske kan det vara värmen

Igår skulle jag gå på yinyoga men valde att ställa in. Tränade hemma istället. Har yoga inbokat ikväll på gymmet men har ingen vidare lust idag heller, känner mer för att köra hemma. Samtidigt är det längre mellan passen nu på sommaren. Så vet inte vad jag ska göra.


Det kommer väl vara kul på passet på gymmet men vet inte om jag har ork. Senast igår föll jag ihop bara utan föraning. Det har hänt 3 gånger på 2 veckor varav en då det bara blev helt vitt när jag cyklade och ramlade omkull med cykeln över mig i en hög med stora vassa stenar,sen en gång efter ett yogapass i trappan på väg ut från gymmet och igår här hemma i trapphuset. Vet inte hur mycket jag ska pressa mig och vet inte vad det beror på.

Jag har ju bestämt att jag ska yoga varje dag och så mycket jag kan på gymmet så känner mig lat om jag inte går till gymmet…
Ätit tillräckligt? Värmen i kombination med dåligt matintag kanske?
 
Ätit tillräckligt? Värmen i kombination med dåligt matintag kanske?
Jag vet inte riktigt, känner att jag fallit ur det här med någon sorts regelbundenhet med maten. Äter lite här och sen lite där. Plockar liksom saker lite hursomhelst utan riktiga måltider. Så det är kanske något att tänka på. Men jag har inte ätit så dåligt att jag skulle svimma/se vitt och falla ner helt fritt 3 gånger på 2 veckor. Det är klurigt att förstå.

Men för framsteg i yogan och framförallt vardagen borde jag nog försöka organisera upp maten för nu känns det som att jag äter jätte mycket så att jag blir rädd för att det är mer än jag borde äta medan det egentligen är att jag äter ofta och lite så det känns som att jag äter jätte mycket men totalt kanske det inte blir så mycket.

Men jag vet inte om det är för lite. Värmen låter rimlig även om dom två första gångerna jag föll ihop var innan värmen kom.
 
Ska nog ta tag i maten, inte PET-flaskor apropå autocorrect i förra inlägget 😅

Imorgon är planen romanian deadlifts och nån typ av lunges på gymmet, klättring på torsdag!
 
Jag har precis varit ute och sprungit 10 km. Det var, ur prestationssynpunkt, väldigt behaglig värme. Varmt men inte överväldigande varmt. Jag körde efter uppvärmning 3 snabba kilometrar och resterande i behaglig fart. Ett riktigt skönt pass! Imorgon väntar träning i grupp på bana. Enl prognosen ska det vara mulet och 22 gr varmt då. Vi får väl se hur det blir med den saken.
 
Idag krävdes det pannben för att överhuvudtaget ta mig iväg till träningen kan jag säga, men oj vad glad jag är att jag gick dit! Jag har haft lite problem med återkommande yrsel sedan igår kväll, så jag var lite osäker på hur mycket kroppen skulle palla, men den överträffade i vanlig ordning alla förväntningar och såhär ett par timmar efteråt mår jag bättre än på länge. Träning alltså! :love:

Passet såg ut såhär:

Del 1: Rörlighetsövningar + 10 benböj + 5 KB-svingar + 10 goblet squats. 3 varv.

Del 2: EMOM med thrusters. Man skulle göra en thruster varje minut och öka vikten efter varje lyft. Jag jobbade mig upp till 40 kg men kände definitivt att jag hade mer att ge.

Del 3: 100 KB-svingar + 100 thrusters med hantlar. Den här delen fick man dela upp hur man ville, men rekommendationen var 10 set av 10 där man alternerade mellan svingar och thrusters. Idealtiden var 10-14 minuter och jag som "skulle ta det lite lugnt" blev klar först av alla på 10:18 :angel: Jag valde dock medvetet ganska lätta vikter, så det var naturligt att det gick snabbare för mig än andra.

Jag är väldigt nöjd och "firar" nu med massor av kakor och mjölk :D
 
Idag är det jag som åker o köper en löparväst, vätskeväst. Måste dricka mer vatten när jag springer... De är bara så dyra, men få se till att använda den flitigt!
Ikväll blir det trail med tjejkompisar, ska bli kul!
 
Idag är det jag som åker o köper en löparväst, vätskeväst. Måste dricka mer vatten när jag springer... De är bara så dyra, men få se till att använda den flitigt!
Ikväll blir det trail med tjejkompisar, ska bli kul!
Det är ett bekvämt sätt att få med sig vätska! De är bara så galet varma… :wtf: Så jag tycker de fungerar bra när det inte är så väldigt varmt men man ska springa långt och behöver vätska och energi med sig (eller ska springa trail). Men är det över 25 gr så klarar jag inte längre av att ha den på mig. Jag brukar då istället använda en av de mjuka flaskorna som jag håller i handen när jag springer. För när den är slut så är den enkel att sätta i shortslinningen så att man blir av med den.
 
Det är ett bekvämt sätt att få med sig vätska! De är bara så galet varma… :wtf: Så jag tycker de fungerar bra när det inte är så väldigt varmt men man ska springa långt och behöver vätska och energi med sig (eller ska springa trail). Men är det över 25 gr så klarar jag inte längre av att ha den på mig. Jag brukar då istället använda en av de mjuka flaskorna som jag håller i handen när jag springer. För när den är slut så är den enkel att sätta i shortslinningen så att man blir av med den.
Jag tänker att jag köper den minsta typ, hoppas jag inte blir så varm med den! Smidigt sätt att få med vatten :)
Jag såg ett tips om att sätta fast vattenflaskor (mjuka flaskor) med en buff (virat två varv) runt handleden, lätt att dricka och tar ingen plats :)
 
Jag tänker att jag köper den minsta typ, hoppas jag inte blir så varm med den! Smidigt sätt att få med vatten :)
Jag såg ett tips om att sätta fast vattenflaskor (mjuka flaskor) med en buff (virat två varv) runt handleden, lätt att dricka och tar ingen plats :)
Så smart! :)
 
Det är ett bekvämt sätt att få med sig vätska! De är bara så galet varma… :wtf: Så jag tycker de fungerar bra när det inte är så väldigt varmt men man ska springa långt och behöver vätska och energi med sig (eller ska springa trail). Men är det över 25 gr så klarar jag inte längre av att ha den på mig. Jag brukar då istället använda en av de mjuka flaskorna som jag håller i handen när jag springer. För när den är slut så är den enkel att sätta i shortslinningen så att man blir av med den.

Jag tänker att jag köper den minsta typ, hoppas jag inte blir så varm med den! Smidigt sätt att få med vatten :)
Jag såg ett tips om att sätta fast vattenflaskor (mjuka flaskor) med en buff (virat två varv) runt handleden, lätt att dricka och tar ingen plats :)

Vad är det för mjuka vattenflaskor?
 
Jag kravlade mig ur sängen tidigt imorse och var ute och sprang 6:00 imorse. Det var oerhört motigt att gå upp, hade egentligen hellre sovit mer men har heldagsmöte idag så hinner inte topp crossfiten och var lika bra att svettas ordentligt en gång till innan jag skulle tvätta håret 😂

Förra veckan var det ju rätt trögt men idag kändes det bra! Intervaller fortfarande med gång/jogg men höll en för mig bra och jämn hastighet under tiden det var jogg. Kul att komma igång igen!
 
264941CF-E075-446D-9484-A954879404BC.png
 
Det är ett bekvämt sätt att få med sig vätska! De är bara så galet varma… :wtf: Så jag tycker de fungerar bra när det inte är så väldigt varmt men man ska springa långt och behöver vätska och energi med sig (eller ska springa trail). Men är det över 25 gr så klarar jag inte längre av att ha den på mig. Jag brukar då istället använda en av de mjuka flaskorna som jag håller i handen när jag springer. För när den är slut så är den enkel att sätta i shortslinningen så att man blir av med den.
Löparryggsäck då? Jag tycker det blir svalare än väst, västarna har så mycket tyg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 583
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 967
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 051
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 538
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp