Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev hemmayoga igår och idag också om en liten stund. Vi har galet varmt och har varit iväg och badat så nu vilar vi lite. Blir mindre promenader i värmen och jag vill ju gå mer men jag är bara så trött och omotiverad och vill inte dra ut hundarna på för långa sträckor. Känns inte bra att bara ligga i soffan. Behöver nog en spark i baken. Om jag har bestämt tid med någon går det lite lättare. Men SKA lyckas ta mig ut en till runda om en stund. Måste det, så nu ska jag det för att jag skrivit det här. Sparka ut mig själv. Jag fixar det💪
 
Alltså gud, jag vet ju mycket väl att jag är nybörjare på yoga och har noll verkligen noll balans för jag var sjuk jätte länge i covid och mitt balanssinne försvann helt. Jag tränar fortfarande på att gå i trappor, rulltrappor, nerför backar, ner till sjön osv. Men att jag var såååå här värdelös trodde jag inte. Körde 30 minuter av passet men fick ge upp. Min andning har slagits ut igen, har jätte svårt att andas hela tiden. Hade hoppats att det skulle vara bra nu. Andningssvårigheterna kom också med covid men det var ju mars 2020 och ändå hänger det i.

Yogan var verkligen hemsk, jag kommer inte välja samma pass igen. Sänkte mig rejält. Men dumt att låta det ta plats i huvudet så nu släpper jag det.

Det blev i alla fall av med en lite längre promenad!
 
Backpass igen. Anade att det skulle vara för varmt för mig men längtade efter backen. Efter 1 km fick jag inse att bara att ta mig upp, gåendes långsamt, fick vara tillräckligt idag. Det var tillräckligt ansträngande i värmen, Garmin påstod efteråt att jag behövde 3 dagars vila 😂. Kan inte vara missnöjd ändå, jag avskyr värme och min kropp avskyr värme så det var bra nog.

När man ska ta en bild för att visa nån hur BRANT och JOBBIGT det är, och så ser det ut som typ Hammarbybacken (minus utsikten då) 😅:
20220629_200333.jpg
 
Blev perfekt med västen igår! Fyllde båda vattenflaskorna, drack upp nästan allt under turen (ca 1 liter), sprang 7,5 km trail med härliga vänner!
Det blev svettigt under västen, men det var inget som störde och det fanns bara svarta kvar (hade gärna haft rolig färg). Men värt kostnaden!
 
Äntligen har jag kommit igång med träningen efter dunderförkylningen jag dragits med efter gbg varvet. Inne på 2:a veckan efter total vila pga vedervärdig hosta.
Styrketräning i förrgår, med fokus på ben och löptur i fina och varma sommarkvällen igår.
Idag ska jag dock till rehab för min armbåge är något knas med, känns som konstant änkestöt och noll kraft, kan inte ens stänga av duschen med den handen så nåt knas är det.
MEN! Jag kan i alla fall springa😁
 
Alltså Tabata intervaller, varför har jag någonsin ens haft ett gymkort? Får mer gjort på 25 min Tabata på verandan än 1 h på gymmet.

Är för övrigt nojig över kejsarsnittet. Det har gått 5 månader nu så borde vara lugnt, men inbillar (?) mig att jag ibland känner av det efter träning.
 
Alltså Tabata intervaller, varför har jag någonsin ens haft ett gymkort? Får mer gjort på 25 min Tabata på verandan än 1 h på gymmet.

Är för övrigt nojig över kejsarsnittet. Det har gått 5 månader nu så borde vara lugnt, men inbillar (?) mig att jag ibland känner av det efter träning.
Det är säkert ingen fara efter så lång tid, det är nog snarare muskulaturen runt som känns skulle jag gissa. Mitt (mina) kan kännas fortfarande 3,5år efter sista snittet men för min del beror det på sammanväxningar som ”drar” i vissa lägen.
Men åk/ring till Mvc och kolla, dom är väl i regel väldigt hjälpsamma❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 979
· Visningar
63 769
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 446
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 927
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 648
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp