Bukefalos 28 år!

Träning och hälsa del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Arm och axelpass igår. Nytt PB i bänkpress 47,5 kg :banana: Endast 1 rep på den vikten orkade jag men är så nöjd med framstegen! Känns som att jag kommer kunna nå mitt mål att kunna bänka 50 kg innan min 40-årsdag :)!

Visa bifogad fil 114133
Wow, starkt! Jag skulle verkligen vilja utmana mig lite mer i bänkpress, men det känns läskigt när jag inte har någon som kan ingripa ifall jag skulle råka ta mig vatten över huvudet. Smithmaskin finns ju, men det känns liksom inte riktigt jämförbart... Får prata ihop mig med min man och be honom hjälpa mig nån dag :)
 
Wow, starkt! Jag skulle verkligen vilja utmana mig lite mer i bänkpress, men det känns läskigt när jag inte har någon som kan ingripa ifall jag skulle råka ta mig vatten över huvudet. Smithmaskin finns ju, men det känns liksom inte riktigt jämförbart... Får prata ihop mig med min man och be honom hjälpa mig nån dag :)

Jag kör med säkerhetsarmar på ställningen, så jag vet att OM jag inte kan få upp stången igen så kan jag tryggt lägga ner stången utan att krossas, och kravla mig ut från bänken :D! De armarna har gett mig säkerhet/självförtroende nog att bänka själv, så finns det sådana för dig att sätta på så kan jag varmt rekommendera det :up: ! Då slipper man dra med sig någon hela tiden (även om det är trevlig med sällskap ibland :D)
 
Nu vet jag inte om det är olika men i min grupp har vi inte sprungit en meter på asfalt. Allt har varit på stig (enstaka gång på grusväg). Men om det enbart beror på att vi har en fin motionsslinga och skog i just min stad ska jag låta vara osagt. Det är kanske asfaltslöpning på andra orter. Oavsett så springer man ju dock bara intervaller på passen (förutom enstaka extrapass som varit långpass) så det blir fokus på snabbhet. Men intervallerna är snälla och det förekommer ingen prestige. Ska du försöka hitta en halvmara som går i terräng eller ska du köra ett asfaltslopp då?

Halvmaran jag anmält till blir en vanlig stadsmara dvs asfalt. Men det är i höst. Jag har dessförinnan ett antal traillopp på 10-14 km inbokade. Målet är att ta sig runt en halva även i terräng men det får nog bli ett annat år. Jag har ju efter ett långt uppehåll pga träningsförbud av läkaren precis börjat jogga regelbundet igen nu efter årsskiftet. Jag vill inte trappa upp för mkt och gå in i samma vägg som föranledde att jag fick vila från pulsträning i flera månader...

Har inga problem att jogga en mil i dagsläget även om jag inte gör det snabbt. Men det är ju ett ok utgångsläge tänker jag. Har precis trappat upp till 2 pass/vecka istället för 1. Så att vrålstarta ned nåt program med 4 ggr/vecka går nog inget vidare. Jag tränar ju annat också, och promenerar dagligen med hund.
 
Jag har sprungit mycket med TNT och tyckt det varit väldigt roligt! Hatar att springa intervaller men där blev det bara skoj. Var till och med på morgonpassen klockan sex, bäst på vintern i mörkret med pannlampa 🤩

Sen ÄR det lite sektliknande ibland (det är kanske alla såna där som vill ha fler medlemmar) men jag tycker det har varit värt att få till dessa roliga intervaller. De har ju massor med löparläger och sånt man kan hänga med på om man har tid och pengar. Har faktiskt ganska nyligen gått med igen, i en ny stad efter flytt, för att få till de där passen.

Har inte riktigt fattat om de verkligen springer i skogen även på vintern. Känns ju inte så kul att springa i lössnö... Men det visar sig väl. Ska prova ett gratispass.
 
Jag kör med säkerhetsarmar på ställningen, så jag vet att OM jag inte kan få upp stången igen så kan jag tryggt lägga ner stången utan att krossas, och kravla mig ut från bänken :D! De armarna har gett mig säkerhet/självförtroende nog att bänka själv, så finns det sådana för dig att sätta på så kan jag varmt rekommendera det :up: ! Då slipper man dra med sig någon hela tiden (även om det är trevlig med sällskap ibland :D)
Har aldrig ens hört talas om säkerhetsarmar men NU fattar jag vad den delen av skivstångsställningen är till för! Tog bara sisådär 8 år av styrketräning för att lära mig det :rofl:
 
Jag hade tänkt få in ett bonuspass med fokus axlar och core idag men lider av en ovanligt otrevlig kombination av pollenallergi + mensvärk, med resultatet att jag är svullen och har ont i såväl huvud som resten av kroppen, så det känns som att den har nog att ta itu med idag utan att jag dessutom ska tvinga den att träna. Försöker vara snäll mot den, har tagit en lång varm dusch och klätt på mig mjuka, snälla kläder och bänkat mig i sängen där jag ska försöka få lite jobb gjort. Klarade av de viktigaste grejerna jobbmässigt under morgonen, så resten av dagen får bli lite som den blir. Kanske blir det ett yogapass i eftermiddag om jag känner mig i form för det, känslan av att avsluta en intensiv arbetsvecka med att andas och mjuka upp kroppen är oslagbar :love:
 
Har inte riktigt fattat om de verkligen springer i skogen även på vintern. Känns ju inte så kul att springa i lössnö... Men det visar sig väl. Ska prova ett gratispass.

Jodå (där det nu finns skog förstås, här i Malmö springer vi vid brofästet på stigar 😂). Älskar snölöpning i skogen! Ibland offroad, ibland stigar.
 
Jodå (där det nu finns skog förstås, här i Malmö springer vi vid brofästet på stigar 😂). Älskar snölöpning i skogen! Ibland offroad, ibland stigar.

Välkommen till övre Norrland. Här är så mkt snö som man kräks. Efter förra veckans milrunda i drevsnö och halvsläppande packad snö utn fäste så nej... stigar i skogen såhär års är inte min grej.
 
Välkommen till övre Norrland. Här är så mkt snö som man kräks. Efter förra veckans milrunda i drevsnö och halvsläppande packad snö utn fäste så nej... stigar i skogen såhär års är inte min grej.

Hehe. Nä, förstår om man tröttnar. Bodde i Stockholm när jag sprang som mest med TNT och på de snöigaste dagarna sprang jag alltid med Icebugs, det kändes helt tryggt och stabilt.
 
Dageeens
Skulle köra 32.5kg men tänkte fel. Kul med ett PR 😅

AD9CB1CE-82C5-4A8B-9464-E5D7F15E1C02.png
 
Hehe. Nä, förstår om man tröttnar. Bodde i Stockholm när jag sprang som mest med TNT och på de snöigaste dagarna sprang jag alltid med Icebugs, det kändes helt tryggt och stabilt.
Har också icebugs, men på lössnö biter det inte. Det är nästan som att springa i sand, ju mer man tar i ju sämre frånskjut blir det och ju mer är känslan att man går ett steg fram och två tillbaka 😮‍💨
 
Har mest styrketränat senaste halvåret (så roligt!!) men måste försöka smyga igång löpningen igen inför en asfaltsmara i höst. Osugen men vill inte komma oförberedd... Idag står intervaller på schemat.
 
Wow, starkt jobbat! 💪🥳

Jag är rätt ny på mark och känner att det nu börjar bli så tungt att jag är rädd att tappr greppet. Kör du med dragremmar?

Jag tänkte köra remmar först, men sen fick jag tips här i tråden om flytande magnesium och det funkade jättebra :up: . Och så kör jag mixat grepp från ca 80 kg och uppåt, det gjorde jättemycket!

Med de två sakerna kombinerat blir stången liksom låst och jag behöver inte bekymra mig nått om greppet, och kan bara fokusera på teknik och att öka vikten 😁💪!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
2 299
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 767
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 260
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 975
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp