Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens. Är så fruktansvärt varmt på gymmet nu 🥵 man liiiider.
40637.webp

Inte mycket rapporter från mig men tränat har jag gjort!
  • Måndag - gym, fyra tunga set benpress bland annat.
  • Onsdag - gym, mer ben och rumpa, körde bulgarian split squats med viktplatta i armarna, funkade rätt bra. Två pass, löpning på eftermiddagen. Ca 30 minuter, intervaller 15x45 sekunder i skogen.
  • Fredag - löpning 20 minuter lugnt och jämnt tempo på grusväg.
Vila i helgen förutom en 5 km promenad igår och lite hopprep.

Det blev ett pass imorse.

Cross Trainer (Elliptical): 5min
Superset:
Cable Close-Grip Seated Row: 10 x 25, 6 x 32, 6 x 32, 6 x 32, 6 x 32
Lat Pulldown: 10 x 25, 6 x 32, 6 x 32, 6 x 32, 6 x 32
Superset:
Bench Press: 8 x 15, 5 x 25, 5 x 25, 5 x 25, 5 x 25
Dumbbell Lateral Raise: 8 x 4, 8 x 4, 8 x 4, 8 x 4, 8 x 4
Superset:
Crunch: 5x8xBW
Lying Single Leg Raise: 5x5xBW

Körde bänk igen för första gången sedan PR-passet. Har kört incline Dumbbell press emellan. Och det känns som att det gjort skillnad i hur mycket lättare det var att hitta och hålla stabil stångbana. Så jag ska fortsätta med mina Incline Dumbbell Press-pass tänkte jag. 😊

Dagens ⬇️

500 m rodd
10 goblet squat
10 axelpressar
10 kabelrodd
3 chins
90 sek assault bike

x 4 varv!

Riktigt kul! Kommer köra lite mer såna här mixpass med både styrka och kondition under sommaren. Tidigare har jag generellt delat upp så jag kört styrka x 2/v och löpning x 2/v. Men nu när löpningen inte funkar hundra och jag bara är sugen på något annat än vad jag brukar göra tror jag detta kommer funka skitbra.

Har dessutom problem med ett sår/spricka under vänster tå, inte heller optimalt för löpning/promenader 🙃

Gym idag! Benpress, lårcurl, vadpress och superset mage. Kul att se att jag klarar av mer och mer i de olika övningarna, jag är ju väldigt begränsad i övningsval men satsar på att köra så tungt jag kan i de övningarna.

Fortsätter med rehab också såklart, det känns som att det går åt rätt håll men det är en bit kvar. Ska ta hjälp sen när jag ska börja belasta lite mer.

Dagens ⬇️

500 m rodd
10 goblet squat
10 axelpressar
10 kabelrodd
3 chins
90 sek assault bike

x 4 varv!

Riktigt kul! Kommer köra lite mer såna här mixpass med både styrka och kondition under sommaren. Tidigare har jag generellt delat upp så jag kört styrka x 2/v och löpning x 2/v. Men nu när löpningen inte funkar hundra och jag bara är sugen på något annat än vad jag brukar göra tror jag detta kommer funka skitbra.

Har dessutom problem med ett sår/spricka under vänster tå, inte heller optimalt för löpning/promenader 🙃
Älskar den sortens pass!

Jag fick massor av återhämtning i helgen men känner mig fortfarande helt tömd på energi. Gick runt som en zombie igår men lyckades ändå sparka iväg mig till ett styrkepass med överenskommelsen att om jag inte mådde bättre efter uppvärmningen så skulle jag gå hem. Istället blev det så att träningspasset samt timmen efter var den enda stunden på hela dagen då jag kände mig vid liv 😂 Jätteskönt såklart, och det var ett väldigt roligt pass på många sätt (fokus knäböj och RDL), men jag hade ju helst sett att känslan av "mer levande än död" höll i sig lite längre än så... 🙄

Ja ja, det verkar i alla fall inte röra sig om någon slags förkylning eller så, så jag får väl vara glad för det! Kanske drar iväg på kvällens bänkpress-pass också om andan faller på, och sedan blir det veckans favoritpass (olympiska lyft, fokus frivändningar) på onsdag morgon :)

Vädret har varit så där under de här första semesterdagarna men med den positiva effekten att jag fått lite gjort också. Igår blåste det i princip storm så den planerade ridturen blev en timme promenad med hästen istället. Efter det blev det ett rörlighetspass.

Idag lyckades jag ta mig ut innan det blåste upp igen så det blev en timmes ridning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn

Hund

Katt, Andra Djur