Travhingstar kända för sitt temperament?

Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Hur är det med Balanced Image-ungar...? Och Speedy Tomali? Tuffa?
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

*KL*

Intressant tråd Mina erfarenheter av några hingstar Fler kommer.

Foolish Crown: Total idioter otrevliga de jag har träffat iaf.

Shibur: samma som ovan men en del kan vara fina travare och tjäna pengar med.

Victory party: Snälla som få men dessvärre saknar de flesta skalle för trav.

Ride the night: Lite busiga som hingstar men inga större problem.

Jobie tempest: Mycket trevliga men lite egna av sig mer som en hund som vill bli lämnad ensam ibland men mycket fina travare.

Gidde Palema: Värsta hingstar och valacker jag någon sin haft med och göra elaka osäkra och lätt galna. Stona är underbara dock.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Gidde Palema: Värsta hingstar och valacker jag någon sin haft med och göra elaka osäkra och lätt galna. Stona är underbara dock.

:rofl: Har en hingst efter Gidde här, han är jättesnäll men lite sådär busig som småhingstar kan vara. Han är tre nu men väldigt lugnt tagen. Vacker kan jag inte påstå han är men det är rätt bra trav i honom. HAn är varken elak eller galen, var dock lite osäker i början men det berodde nog mer på att han var väldigt lite hanterad. Har inte själv träfat andra hingstar eller valacker e Gidde men de jag träffat som har det säger att dem är trevliga och verkar ha hyfsat bra skalle.
Jag har däremot träffat på ett antal ston efter Gidde, om dem har jag bara negativt att säga...
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Avkommor efter Baron Karsk lär ska vara besvärliga.
Likaså Super Tilly, de två vi hade blev valacker tidigt.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

:rofl: Har en hingst efter Gidde här, han är jättesnäll men lite sådär busig som småhingstar kan vara. Han är tre nu men väldigt lugnt tagen. Vacker kan jag inte påstå han är men det är rätt bra trav i honom.

Grattis:bow::love: :idea: de 4 jag har kört har varit total idioter;)

HAn är varken elak eller galen, var dock lite osäker i början men det berodde nog mer på att han var väldigt lite hanterad. Har inte själv träfat andra hingstar eller valacker e Gidde men de jag träffat som har det säger att dem är trevliga och verkar ha hyfsat bra skalle.
Jag har däremot träffat på ett antal ston efter Gidde, om dem har jag bara negativt att säga...

De 2 ston jag kört var super snälla och trevliga på alla sätt :D
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Jo de efter baron karsk kan vara lite jobbiga stona i synnerhet Min egen som jag nu sålt var mycket snäll i början men vart dum efter den haft kvarka och blev riktigt istadig. Hingstarna verkar trevliga men lite stressade av sig.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

En kompis har en Järvsöfaxmärr, och hon är totalt "nervklen", inte elak, utan nervig och supergo! Men det kan ju komma från modern också, hon är lite hispig.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Michigan har jag träffat flera av, de verkar stöpta i samma form:) men har varit supersnälla.
Born Quick var gudasnäll när grannen hade honom som konvalescent, men sur som ättika hos Tommy.
Avkommorna är racingbyggda men snurrriga som attan, de jag har träffat.
Giant Chill, gillar honom skarpt, han ger min typ av häst, rejäla, lite busiga men tar tillsägelser.
Wholly Arnie hade jag en efter, ett sto , hua. Humör kan man säga.
Atas Rocket hade jag en efter, supersnäll.
Den märren hade Smokin Yankee som morfar,yes, och Lindys Pride som mormorsfar, det är min stam det.
Firm Tribute har jag bara träffat snälla trevliga avkommor efter.
Al Joe har jag haft ett par efter, trevliga avkommor.
Snyggaste avkomman jag sett var efter Express Pride, honom har jag haft en efter med men den såg ut som en åsna på riktigt, hon hade inte en vinkel åt rätt håll:)
Foreign Office har jag träffat en, han är som en hund, men har världens fulaste huvud. är dock så snäll så det gör inget.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

kl

Är det bara jag som uppfattar Super Arrnie ungarna som lite lätt förvirrade??

Snälla men delvis hårda, sociala men lite osmarta.

Fast det kanske beror på att dom går och vevar runt med skallen hela tiden??:confused::D

AM
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

De jag stött på efter Super Arnie har oftast varit hemskt snälla, men personliga, vid hantering och så..
Däremot att köra har de ju varit lite.. lustiga. De har alla varit heta med jäkla skalle, en var så att när man körde på banan och en häst dök upp framför så fanns det inget stopp på henne, spelar ingen roll hur fort den andra hästen springer, hon sprang ikapp och förbi den. Sen blev hon mycket lugnare, (läs: kontrollerbar) Men det var ändå bara att hålla i sig :p
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Min erfarenhet av Spotlite Lobell-avkommer är att de är väldigt snälla och fina. Jag har passat 2 stycken efter den hingsten och det är världens snällaste hästar.
Pine Chip-avkommerna är lugna och fina enligt mig. Dom gör inte mer än vad dom behöver :) Fast jag har kanske bara träffat de som är snälla :)
De efter Good as Gold gillar jag inte alls, alldeles för stirriga och nervösa.
Sen har vi två ston i stallet, den ena efter Alf Palema och den andra efter Pearsall Hanover och det har samma mamma, Laura Simb. De två har inte varit speciellt lätthanterade. Nu har dom väl lugnat ner sig en aning men som två och tre-åringar ville man inte ha med dem att göra. Nu blir Pearsall Hanover-märren bara hetsig när det är tävling och Alf Palema-märren slåss bara med veterinären nu mer så lite framsteg har vi gjort med dem :)
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Mitt hjärta klappar alldeles speciellt för Jobie Tempest-tjejer!:love: De har en speciell kärna och ett säreget j-ar anamma! De flesta kloka, samarbetsvilliga och lugna i stallet och sen väldigt arbetsvilliga ute. Enda nackdelen är att man måste hålla efter ryggen på dem (inte ligga på bettet i träning, skogsridning och galoppträning så fort man kan) samt akta för korsförlamning på damerna för de laddar upp energi fruktansvärt fort.

Annars är kanske Giant Force bortglömd av många. Vill man ha underhållning så ska man skaffa en efter honom för de är ganska tokroliga, särskilt med tungan. Han var den ende som inte gick att träna i tryckvagn läste jag. Han höll huvudet för högt.. De är snälla hästar de jag mött men riktiga ärthjärnor som mognar sent och inte vill få för stora förändringar alltför ofta i sitt liv -huvudet blir lätt överfullt...

Fill V är en nyare bekantskap jag gjort. Hittills bara en åring och en tvååring... Lite virriga kanske och halvgalna ibland men tvååringen är klockren för vagn och mycket glad i att arbeta (sto). Hetsar inte upp sig bara man är med och ryter lite då och då (av någon anledning är det det enda som hjälper i vissa lägen...) när trollen i skogen ska anfalla eller det är oemotståndligt att testa gränserna.

Silver Pine -två hingstar har jag mött. Kloka och lugna men arbetsvilliga till tusen efter ORDENTLIG uppvärmning. Mycket muskler att hålla smidiga på dem så mesta jobbet ligger där. En inte minsta bitig och en som bara vill bita...

Good as Gold- ett sto, stressat, virrigt, hetsigt, istadigt, sticker gärna.. UTOM när man väl fått in rutiner samt inte har överskottsenergi. Egentligen inte rädd eller stressad för ett dugg!!! Men agerar så när energinivån är hög.

Det var några jag tänkte på... Några för att de ligger nära till hands just nu och några som fastnat i minnet. Kommer säkert att tänka på 20 stycken andra nu bara för det.... :D
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Nä, ja håller med dig o Tycker Super Arnie lämnar lite Ridhäst mentalitet..
Avtrubbat o enkelspårigt..
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Jag har säkert stött på flera super arnie ungar men kommer inte på hur de var.
Jag gillar ju Giant Chill, deras temperament passar mitt, jag måste ha hästar som är hårda utan att vara tuffa och inte bryr sig om när jag kommer till stallet trött och sur.
Jag hade min gammel han var efter Emerald Boy han brydde sig inte ett dugg.
Allen Hanover avkommor har jag träffat ett par o de har varit snälla och arbetsvilliga.
Messerschmitt har jag träffat ett par o den ena var helsnurrig i stallet men supercool ute.
En Florida Pro:are träffade jag med snäll men hård.
Ett par Armbo Goal.re , de var trevliga faktiskt.
Ja herregud vad hästar man har träffat.
 
Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?

Jag hade min gammel han var efter Emerald Boy han brydde sig inte ett dugg.

Emerald Boy....haha, den hade jag helt glömt. En hingst som för övrigt inte ens var godkänd. men jag har skött flera avkommor efter honom. Alla var snälla men tämligen korkade och absolut talanglösa...
 

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 954
Senast: Freazer
·
Avel Detta kommer att bli mitt första föl och jag känner att jag kanske inte alls är så påläst som jag borde vara. Kan ingenting men pluggar...
Svar
18
· Visningar
3 512
L
Avel Nu läser jag igenom min rubrik och tänker för mig själv hur frukstansvärt dum denna rubrik faktiskt låter, men faktum kvarstår att jag...
Svar
10
· Visningar
1 793
Senast: tanten
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 496
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp