Trivs du med ditt jobb?

Trivs du med ditt jobb?


  • Antal omröstningsdeltagare
    270
Jag är mitt emellan älskar och gillar. Det är JÄTTEKUL varje dag med de små barnen och jag har många kollegor som jag uppskattar att umgås med :heart! Absolut hade jag saknat mitt jobb om jag inte hade haft det!
 
Jag skulle nog vilja ha ett alternativ mellan gillar och älska. Gillar låter lite blekt. Jag gillar mitt jobb jättemycket. Både själva jobbet och även ämnet i sig eller vad man ska säga. Läser facklitteratur på fritiden av intresse osv. Och jag har fantastiska kollegor dessutom.

Men älskar vet jag inte. Låter lite väl mycket 😅 och jag hade ju inte gjort det oavlönad.
Håller med! Jag tycker mycket om mitt jobb men älska blir lite to much.
 
Trivs inte riktigt på nuvarande, mest pga dom ständigt skall göra om saker och göra sig av med folk i omorganisationer så inget av det jag vill göra kan jag få göra (projekt etc) så fått noll roliga utmaningar och bara massor "skit göra". Lönen är bra så har stannat, men nu skall jag börja nytt så det tror jag kan bli väldigt roligt. Kommer ha helt annorlunda arbetsuppgifter och annan branch. Så det ser jag fram emot :D
 
Jag gillar mitt jobb och mina kollegor, såpass att jag jobbat tillsammans med dem på tre olika företag.😁 Jag trivs med mitt yrke och att kunna se resultatet av mitt arbete.

Men om jag inte hade behövt en inkomst så hade jag hellre ägnat mig åt mina fritidsaktiviteter, sluppit att gå upp så tidigt och att vara hemifrån hela dagarna.
 
Jag har två jobb just nu, eftersom nya jobbet är på deltid så är jag kvar på gamla jobbet som timmis och hoppar in där någon gång ibland.

Det nya jobbet är totalt sett superbra. Jag trivs verkligen och känner mig hittills pepp på att gå dit och göra mitt bästa varje arbetsdag. Det är utmanande på en nivå jag (oftast) klarar, finns mycket att lära och jag får möjlighet att förbättra tillvaron för andra. Det märks tydligt att det är många som verkligen uppskattar min insats på jobbet. Dessutom är kollegorna bra och chefen mån om att alla ska trivas.

Det gamla jobbet... Tja. Jag sa upp mig utan att ha nytt jobb att gå till :angel: Jag har blivit riktigt god vän med en kollega och trivs jättebra med de flesta andra. Men som helhet hade jag inte gått dit alls om det inte var för att jag behöver pengar.
 
Jag har jobbat i 37 år av mitt liv och under den tiden haft ett jobb jag älskat. Resten har varit okej. Nuvarande jobb har roliga arbetsuppgifter men arbetstiderna är skitdåliga. Jobbar kväll 12 dagar i rad, har en helg ledig och sen 12 dagar igen och så rullar det på, den lilla fördelen är att jag bara jobbar mellan 4 - 6 timmar om dagen men pga många dagar i månaden blir det en heltid.

Har jobbat i 3 olika branscher, varit allt från längst ner i kedjan till bara haft en chef över mig.

Inom vilken bransch jobbar du? Det låter väldigt tufft att jobba så många dagar i streck och sedan bara 2 dagar ledigt.
 
Jag är över gillar mitt jobb, men älskar kändes för starkt. Jag trivs jättebra på mitt jobb, både arbetsuppgifter och kollegor. Enda nackdelen just nu är att det är för stressigt.
 
Ok, ni som Älskar era jobb-

Om ni fick samma lön som ni har nu, som medborgarlön helt prestationskravlöst, dvs ni kan sitta hemma eller göra vad ni vill-

- skulle ni fortsätta på jobbet?
- i samma usträckning som ni jobbar nu?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag brukade säga att jag hade kunnat göra betydligt värre saker för betydligt mindre pengar men det håller snart inte längre. Jag älskar mitt yrke men hatar omständigheterna vi måste jobba under just nu. Folk säger upp sig eller går in i väggen till höger och vänster och allt ska magiskt bli bra nästa år. Valde "nej, jag trivs inte" för fördelarna väger inte upp nackdelarna ens lite just nu.

Jag förstår inte att någon stannar kvar 😅
Det är bland det bästa jag gjort att dra därifrån och då hade vi inte i närheten av lika dåligt som de i den stora organisationen.
 
Jag valde ”ok”, vissa dagar tycker jag att jag har världens bästa jobb och vissa dagar undrar jag varför jag står ut. Nu har jag varit föräldraledig länge och ska börja nytt jobb när jag går tillbaka. Jag vet såklart inte än hur jag kommer trivas men förhoppningen är såklart att jag ska trivas bra och att jag de flesta dagar ska gilla mitt jobb.

Jag önskar att jag hade ett jobb jag älskar men jag har verkligen ingen aning om vad det skulle kunna vara. Så tills jag kommer på det nöjer jag mig med ”gilla”.
 
Jag förstår inte att någon stannar kvar 😅
Det är bland det bästa jag gjort att dra därifrån och då hade vi inte i närheten av lika dåligt som de i den stora organisationen.
Ändå längtar mina/våra gamla kollegor här uppe tillbaka för företaget som tog över är ännu mer kaos 🥴 jag som bytte till gods för några år sen klev verkligen ur askan rakt in i helveteselden. Känns som om hela branschen är på väg mot undergången mvh optimisten :laugh:
 
Ok, ni som Älskar era jobb-

Om ni fick samma lön som ni har nu, som medborgarlön helt prestationskravlöst, dvs ni kan sitta hemma eller göra vad ni vill-

- skulle ni fortsätta på jobbet?
- i samma usträckning som ni jobbar nu?

Jag hade absolut fortsatt. Eventuellt med kanske tre pass/vecka istället för fyra-fem. Blev precis hemtvingad pga gravid (fyra! månader innan bf). Kan säga att jobbet ger ännu mer än vad jag från början trodde. Det är så mycket jag tappat sedan jag fick gå hem, allt från det sociala med kollegorna till de ibland svåra utmaningarna. Kan också tillägga att jag har ett specialintresse när det kommer till mitt jobb som är lite svårt att liksom få utlopp för på fritiden.
 
Ändå längtar mina/våra gamla kollegor här uppe tillbaka för företaget som tog över är ännu mer kaos 🥴 jag som bytte till gods för några år sen klev verkligen ur askan rakt in i helveteselden. Känns som om hela branschen är på väg mot undergången mvh optimisten :laugh:

Haha, det var så jag kände också. Det blev bara värre och värre, sämre villkor och absolut ingen ljusning alls.
Själva jobbet var bra men resten tog död på mig, blev bara arg och bitter 😅
Nu är jag glad och nöjd och det är så mycket trevligare för alla 😁
 
Hur vanligt eller ovanligt är det att gilla sitt jobb?
Jag valde ok! Tycker egentligen om mitt jobb, har en chefstjänst på ett stort företag, mycket ansvar men relativt fritt.. hyfsat välbetalt. Kan inte komma på något jag hellre skulle göra med min (arbets)tid. Men det ändrar inte det faktum att jag hellre är ledig. Då tänker jag att jag nog bara tycker det är ok.
 
Jag älskar mitt jobb, min enda sorg är att jag inte klarar mer än 60%, för det är krävande, och behovet är alltid större än tillgången. Men jag kommer troligen att vara kvar precis där jag är tills jag går i pension. Räknar med att få jobba några år extra pga att deltid ger mager pension.

Jag skulle absolut fortsätta med det här jobbet även med medborgarlön.
 
Jag skulle säga att jag trivs med mitt jobb och tycker det är kul att gå dit nästan varje gång men jag har många andra saker jag skulle kunna tänka mig att jobba med också, men inget jag absolut vill göra istället. På sikt så ska jag nog försöka gå ner i tid lite och pyssla mer med mina hobbyer. Helst skulle jag vara multimiljardär och gå runt hemma på min farm och mest pyssla lite med djuren, i trädgården, i ateljén, läsa någon kurs osv 😇
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 912
Senast: Mabuse
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 921
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 289
Senast: Nepenthe
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 309
Senast: Gunnar
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp