Trivs du med ditt jobb?

Trivs du med ditt jobb?


  • Antal omröstningsdeltagare
    270
Jag har jätteroligt på nuvarande jobb, det händer sällan att jag vaknar och hellre ligger kvar i sängen. Men jag har också haft jobb där jag fick ångest över tanken på att gå dit och jag önskar att jag hade förstått tidigare att det inte ska vara så. Det finns alltid andra jobb, livet är för kort för att slösas bort!
 
Jag älskar nog mitt jobb. Eller tycker iaf om det väldigt mycket. Jag får lön för att jobba med frågor jag brinner för, arbetsplatsen och kollegorna är fantastiska och det känns som att vi gör skillnad både för enskilda individer och på en samhällsnivå.

Sen är det givetvis kämpigt också, som det säkert är på alla jobb men på olika sätt. Löneutvecklingen är inte så bra, man jobbar för att man har engagemang och inte för att tjäna pengar, typ. Vi påverkas mycket av det politiska läget och ibland leder det till en känslomässig stress, ovanpå den ”vanliga” jobbstressen. Anställningarna är inte jättetrygga, jag jobbade drygt 2 år på vikariat innan jag blev fast anställd tex.

Men överlag- jobbet ger mig väldigt mycket!
 
Jag skulle nog vilja ha ett alternativ mellan gillar och älska. Gillar låter lite blekt. Jag gillar mitt jobb jättemycket. Både själva jobbet och även ämnet i sig eller vad man ska säga. Läser facklitteratur på fritiden av intresse osv. Och jag har fantastiska kollegor dessutom.

Men älskar vet jag inte. Låter lite väl mycket 😅 och jag hade ju inte gjort det oavlönad.
 
Pluggar just nu pga att jag inte trivdes på mitt tidigare jobb. Kände att jag behövde utbilda mig vidare för att jobba med något som inte skulle slita ut mig både mentalt och fysiskt.
 
Jag skulle nog vilja ha ett alternativ mellan gillar och älska. Gillar låter lite blekt. Jag gillar mitt jobb jättemycket. Både själva jobbet och även ämnet i sig eller vad man ska säga. Läser facklitteratur på fritiden av intresse osv. Och jag har fantastiska kollegor dessutom.

Men älskar vet jag inte. Låter lite väl mycket 😅 och jag hade ju inte gjort det oavlönad.
Typ så ja!

Men jag har också haft jag hatat varje minut av. Men man måste ha lön för att leva så det gällde att bita ihop och stå ut.
 
Det är väl okej. Något måste man göra för brödfödan, och det är inget större fel på det här jobbet. Visst hade jag hellre velat jobba med något inspirerande och intressant som inte varit så slitigt, men sådana jobb får jag inte, så då kan jag lika gärna jobba kvar här.
 
Jag är sjukskriven men jag älskar verkligen mitt jobb! Jag arbetar med ungdomsvård (både på låst institution och på öppet boende) och jag skulle inte kunna tänka mig att jobba med något annat. Det är krävande både fysiskt och mentalt men det är också otroligt givande, och ungdomarna är så himla härliga att ha å göra med trots den problematik de är placerade för.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 916
Senast: Mabuse
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 922
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 290
Senast: Nepenthe
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 311
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp