Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inne igen, ska kolla igenom leken igen vad som hänt sen sist.
Men du röstade på Q? Känns det inte väldigt viktigt att läsa igenom dens inlägg som man sen röstar på?
Jag reagerar på samma sak som dig här cirkus. @Araminta borde ju rimligen ha läst inlägg från den hon röstar på, (förutsatt att det kommit precis innan så hon inte hunnit se det), om hon nu inte redan sitter på facit och bara vill ha en smidig röst :cautious:

Innan jag läser igenom leken lite noggrannare så vill jag svara på det här

Ja :laugh::laugh: det var inte så länge sen.

Hur kan du ha glömt det? O_oO_oO_o Det var ju i förra leken jag var med i (i förr förra leken?). Jag tycker du resonerar klokt men det är för tidigt att veta vart man har dig.

Nu är jag inte ulv men hade jag varit det så hade det inte sagt något om Habinas roll.

Men du röstade på Q? Känns det inte väldigt viktigt att läsa igenom dens inlägg som man sen röstar på?

Inne igen, ska kolla igenom leken igen vad som hänt sen sist.

Jag reagerar på samma sak som dig här cirkus. @Araminta borde ju rimligen ha läst inlägg från den hon röstar på, (förutsatt att det kommit precis innan så hon inte hunnit se det), om hon nu inte redan sitter på facit och bara vill ha en smidig röst :cautious:

Jag tror A menar att hon inte läst Q inlägg innan hon skrev om sin tatuering. Men Q skrev sitt inlägg efter det?

Två har lagt andra- resp tredjeröster på niyama. Andrarösten kom en minut efter att art fått sin andraröst. Dvs om vi resonerar om det är en räddningsaktion av art så är mistimed ointressant att kolla på iom att det är otroligt att mistimed hunnit se att art fått en andraröst.

Att ni båda missar det och jämställer ida och mistimed gör mig misstänksam.

Är du helt säker på att man inte hinner se en röst som kommer en minut innan? Jag håller inte med om att man kan vara säker på det - däremot så är det väl troligt att man inte hinner se

Jag är nojig över att missa DL så jag tänker rösta nu, med möjlighet till ändring om det dyker upp annat. Men idag har jag fastnat för Idahoe. Jag blir skeptisk till den vända åsikten kring Q alldeles efter DL, trots att jag förstår den också...

Sen det här inlägget idag:
Jag har läst igenom lite fram tills nu, och en sak jag reagerade lite på från igår var Snurrfians diskussion med Niyama gällande svart respektive mörkt som ulvig färg. Det kändes lite som de båda snurrade in sig där.
Sen tycker jag likt Mammas att teorin om att vinka till lyan genom att rösta på Snurrfian verkar lite väl långsökt. Jag vet inte om det säger något om hennes roll, men lägger det på minnet.

Jag undrar också över varför det var just Habina-Lenis som du fastnade på @hemlig ? Ser man det så så finns det ju som sagt många flera möjliga "följanden".

En annan sak som jag blir lite fundersam över är att det blir så stort fokus på att leta efter ledarvargen. Det gör mig förvirrad, för i min värld är det bättre att i första hand leta ulvar och vänta med att försöka lyncha denne, vilket ju ökar chansen att ulvarna försöker käka den istället för en god? Eller tänker jag alldeles galet då? :confused:

Att det blir stort fokus kring ledarvargen är ju inte konstigt, det är i princip det bästa vi har att gå på i början på en sån här lek, eftersom den bör försöka visa sig.

Längre in i leken är en annan sak, men under dag 1 och 2 är det ju inte konstigt om det blir i fokus. Sen kan man förhoppningsvis hitta annat.

Och allteftersom jag skriver blir jag tveksam till om det döljer sig en ulv här, men vågar inte låta bli att säkerhetsrösta så det får bli såhär nu.

Hedinn röstar på Idahoe

Innan jag läser igenom leken lite noggrannare så vill jag svara på det här

Hur kan du ha glömt det? O_oO_oO_o Det var ju i förra leken jag var med i (i förr förra leken?). Jag tycker du resonerar klokt men det är för tidigt att veta vart man har dig.

Nu är jag inte ulv men hade jag varit det så hade det inte sagt något om Habinas roll.

Jag har inte glömt - det var jag, habina och hemlig i lyan och Habina la en andraröst på hemlig.

Att jag menar att båda skulle kunna vara goda? O_o Eller snarare att alla tre, Artline, Mistimed och Idahoe skulle vara goda. Det skulle nästan vara ännu mer utmärkande att Idahoe skulle vara ensam ulv och lägga en avgörande röst på Niyama, det skulle betyda att Artline skulle vara ulv också, annars finns det ingen anledning av lyan att sticka ut på det viset. För mig är det troligare att både Mistimed och Idahoe är goda, men inte så pass att jag känner mig säker på det.

Minns du att du skrev om teorin och skrev att du skulle kolla närmare på mistimed och idahoe?

Det är det jag reagerar på, att du (och cirkus) plockar upp teorin och ignorerar att mistimed rimligtvis inte ska ha kunnat vara med på en räddning.

Att teorin inte är bergsäker vet jag. Det var inte det det gällde.

Jag måste gå ut och kvällsfodra mina hästar. Tror inte jag hinner in till dl, så jag röstar nu.

Habina röstar på snurrfian

Då jag inte kan släppa hur hon reagerade på Niyamas rätt så typiska förstadagsröst. Ofta är det ulvar som reagerar för mkt, för de känner sig "påkomna" och därför tror jag att det kan dölja sig en ulv här.

Att jag menar att båda skulle kunna vara goda? O_o Eller snarare att alla tre, Artline, Mistimed och Idahoe skulle vara goda. Det skulle nästan vara ännu mer utmärkande att Idahoe skulle vara ensam ulv och lägga en avgörande röst på Niyama, det skulle betyda att Artline skulle vara ulv också, annars finns det ingen anledning av lyan att sticka ut på det viset. För mig är det troligare att både Mistimed och Idahoe är goda, men inte så pass att jag känner mig säker på det.
Där har du en klar poäng...

Snurrfian röstar på Mammas eftersom hon verkar försöka vrida saker helt ur sitt sammanhang, jag har på inget vis försökt få mistimed mer misstänkt än Idahoe, jag har snarare funderat över om båda skulle kunna vara goda. Det känns som om hon försöker få igång en misstankekedja som inte finns och verkar inte vara intresserad av att se att det kan finnas flera olika scenarion än att Artline skulle ha blivit räddad.

Är du helt säker på att man inte hinner se en röst som kommer en minut innan? Jag håller inte med om att man kan vara säker på det - däremot så är det väl troligt att man inte hinner se

Baserat på hur inlägget såg ut, ja. Det var inte bara ett snabbt röstinlägg, det kan inte ha hunnits med att se det och skriva inlägget.

Minns du att du skrev om teorin och skrev att du skulle kolla närmare på mistimed och idahoe?

Det är det jag reagerar på, att du (och cirkus) plockar upp teorin och ignorerar att mistimed rimligtvis inte ska ha kunnat vara med på en räddning.

Att teorin inte är bergsäker vet jag. Det var inte det det gällde.
Eh ja som jag har kopierat tidigare till dig:
"Mammas var inne på och nu verkar även Cirkus vara inne på det, funderingarna på om Artline skulle kunna vara ulv, det gör att jag tittar lite på Mistimed och Idahoe som ser ut att rädda Artline, å andra sidan så kan jag bara hålla med dem om att Niyama var skum igår. Så frågan blir om en lya vill att vi ska tro att Artline är skum eller om Artline faktiskt är skum?"

En annan sak som jag blir lite fundersam över är att det blir så stort fokus på att leta efter ledarvargen. Det gör mig förvirrad, för i min värld är det bättre att i första hand leta ulvar och vänta med att försöka lyncha denne, vilket ju ökar chansen att ulvarna försöker käka den istället för en god? Eller tänker jag alldeles galet då? :confused:

Det där har jag försökt få fram i en lek för inte så länge sedan, jag tycker det är svårt nog att leta onda utan att behöva precisera en viss ond. Men tycker det överlag har varit enormt mycket fokus på ondingenutanförlyan sedan jag började leka igen, många gånger blir ju de flesta röster DL1 efter just det. Fasen hade jag varit ond utanför lyan hade jag inte vågat vinka alls med tanke på att alla jagar allt som kan tänkas vara hintar till ulvkompisar så jag (som aldrig varit ond utanför lyan, ever) hade nog siktat mer på att underlätta för mina kamrater i det dolda. Mest kanske för att jag är så klantig att jag annars hade råkat outa dem allihop :o

Funderade också lite över valet av käk, mina tankar om lynchen finns sedan i eftermiddags. Ska jag nysta vidare tyckte jag iofs att Mammas teori var intressant, själv var jag mest förvånad att de valde Q som brukar vara väldigt tacksam att teoria om och som alltid brukar få misstankar på sig. Kan inte heller se att Q skrev något som kunnat ge misstankar om hennes roll. Återstår då röstningen och om den påverkade som Mammas var inne på.

Snurrfian har en del argumentation både med Niyama och Mammas, jag tycker det känns lite som att man hängt upp sig på småsaker som blivit trassel. Det är färger och avatarer och gamla roller som dras upp och jag ser väl inte att nåt av det ger mig så mkt att gå på vad gäller Snurrfians roll. Upplevde henne som lite smidigare (dvs lite mer benägen att klappa medhårs) när vi var onda i lyan ihop faktiskt, men vet inte om jag kan dra nån slutsats av det. Jag vet att en del tycker att Snurrfian kan verka lite skum men jag brukar inte höra till dem av ngn anledning.

Mammas missade DL men har förklarat hur hon tänkt, känns som att hon gräver men jag litar aldrig riktigt på Mammas då hon i regel skriver mkt teorier oavsett roll och det är i regel svårt för mig att läsa av vartåt det barkar. Har tankar om Snurr och den som jag håller med om är den om att S verkar vara mer förlåtande när Niyama redan blivit sannolikt klar för lynch. Å andra sidan kan jag själv känna lite likadant när nån åker, jag får ofta lite "fasen om vi är helt fel ute"-ångest.

Mistimed skriver rätt mkt precis som i förra leken. Då begrep jag inte alls hur hon tänkte (hon misstänkte mig, jag som äntligen fick va röstfifflare, snyft) och jag tyckte hon va rätt skum generellt vilket jag inte förstod varför inte alla andra tyckte, typ.. Men jag ser inget utstickande som gör mig mer misstänksam där just idag, jag undrar jag om man som ulv lägger en andraröst i det läget på en god, eller så är det just det man gör.. nånstans måste man ju rösta och det började dra ihop sig. Känns tveksamt att MM och Ida skulle sitta i lya ihop iaf som det antytts här, för då hade de nog synkat bättre än att lägga sina röster direkt efter varann- om det inte vore för att de bestämt sig för att rädda en kollega som isf skulle vara Artline. Men så övertydlig tror jag inte nån lya vågar vara för då skulle alla ryka alldeles för lätt och tiden är väldigt knapp för att både hinna se röster och gadda ihop sig, så det känns osannolikt.

Idahoe har jag nämnt både i em och nu litegrann, jag tycker i regel att hon alltid känns god och de lekar hon varit ond i (är det inte ett gäng nu?) så har jag i princip inte fattat innan leken är över. Att smälla in en tredjeröst på en god dag ett känns ju som sagt utstickande för att vara ulv, men som jag noterade innan så skriver hon själv att hon inte visste om det. Vore Art ond skulle jag syna Ida ännu lite mer men jag är som sagt fortfarande rätt tveksam, det här med räddningsaktioner alltså.. jag tycker de är rätt sällsynta om man ska va krass. Eller är det bara jag som varit egoist när jag varit i lyan.

hemlig är för mig fortsatt rätt obegriplig. Jag hänger bara inte med. Inte i färgteorin mot mig och inte i teorin mot Habina om skyddshår. Nog för att hon

Snurrfian röstar på Mammas eftersom hon verkar försöka vrida saker helt ur sitt sammanhang, jag har på inget vis försökt få mistimed mer misstänkt än Idahoe, jag har snarare funderat över om båda skulle kunna vara goda. Det känns som om hon försöker få igång en misstankekedja som inte finns och verkar inte vara intresserad av att se att det kan finnas flera olika scenarion än att Artline skulle ha blivit räddad.

Det stämmer inte. Det är du som inte vill kännas vid alternativt missförstår min tanke. Det handlar inte om ida eller mistimed, det handlar om att både du och cirkus inte reflekterar över det faktum att mistimed la sin röst en minut efter att andrarösten på art kommit upp, och det är skumt i mina ögon.

Dag 2
20.49 hemlig röstar på Habina
21.35 Hedinn röstar på Idahoe
21.38 Habina röstar på snurrfian
21.39 Snurrfian röstar på Mammas
21.48 Idahoe röstar på hemlig

Vet inte om nån har röstat innan hemlig? Ska kolla.

Baserat på hur inlägget såg ut, ja. Det var inte bara ett snabbt röstinlägg, det kan inte ha hunnits med att se det och skriva inlägget.

Copy&paste? På två minuter (-2 sekunder är det inte alls en omöjlighet)

Jag vill inte skriva något i sten som jag tycker att du vill göra här. . Hur kan du vara så himla säker? För timingen säger du. Men jag säger att det finns sätt att göra det på om man verkligen vill.

Hedinn röstar på mig för mitt svar till Q imorse precis vid DL samt för att jag ifrågasatte det totala fokuset på vinkningar och ledarvarg.
Jag tror inte att rösten säger något om Hedinns roll, även om jag inte håller med henne såklart. Jag kunde ju inte ändra uppfattning om Q innan hon förklarat sig, vilket hon gjorde precis vid DL. Och jag vidhåller att jag tycker fokus på ulvar borde vara viktigare, även om jag förstår tanken att det är vad som finns att gå på i början av leken.

Det jag reagerar mest på är hemlig.
Och varför jag fastnade på Lenis-Habina, ja säg det du. Jag vet inte, men reagera gjorde jag.

Jag tycker det här är ett väldigt märkligt svar på frågan, som flera ställt, om varför det är just Lenis-Habina som hemlig hakat upp sig på när det fanns väldigt många möjliga följanden.
Likaså att rösta på Habina för att hon skrev skyddshår, vilket ju är den korrekta benämningen för man och svans. Det känns som en förstadagsröst för mig, men gör det lite väl lätt för sig dag2.
Är det någon som sitter med facit och därför inte anstränger sig så mycket?
Kan vara förvirrad god, men är vad jag reagerat mest på nu.
Därför

Idahoe röstar på hemlig

Jag måste rösta, bjöd över en kompis och har suttit med leken i telefonen sedan han kom över. :o

Snurrfian är lite skum men jag vet inte om det beror på att hon är ond. Hon är fortsatt i fokus.

Cirkus likaså, hon känns nästan skummare iom att hon inte borde ha missat detaljen till att börja med och sedan frågar om hon verkligen inte kan ha sett inlägget, rimligtvis utan att ha kollat på inlägget? Det gör mig tveksam.

Har också resonerat om art och ida, ev räddning.

Men cirkus är ändå skummast för mig just nu.

Mammas röstar på cirkus

Det stämmer inte. Det är du som inte vill kännas vid alternativt missförstår min tanke. Det handlar inte om ida eller mistimed, det handlar om att både du och cirkus inte reflekterar över det faktum att mistimed la sin röst en minut efter att andrarösten på art kommit upp, och det är skumt i mina ögon.
För att jag tycker inte att jag behöver reflektera över det eftersom jag snarare tror att båda skulle kunna vara goda och röstade på den som kändes mest skum... Men jag undrar varför du är så säker på att Mistimed inte kan vara ulv? Timing okej, men om Artline är god också så handlar det kanske inte om en räddning utan om att rösta ut en god, och det skulle kunna göra båda onda oavsett när de röstade.

Sorry! Stressad och förvirrad. Jag menade att jag inte läst ditt inlägg om din tatuering (eller några inlägg alls efter LL ställde sin obligatoriska fråga för den delen). När jag sedan röstade hade jag naturligtvis läst hela leken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 188
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 858
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 757
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 202
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V