Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 2
20.49 hemlig röstar på Habina
21.35 Hedinn röstar på Idahoe
21.38 Habina röstar på snurrfian
21.39 Snurrfian röstar på Mammas
21.48 Idahoe röstar på hemlig
21.50 Mammas röstar på cirkus

Det där har jag försökt få fram i en lek för inte så länge sedan, jag tycker det är svårt nog att leta onda utan att behöva precisera en viss ond. Men tycker det överlag har varit enormt mycket fokus på ondingenutanförlyan sedan jag började leka igen, många gånger blir ju de flesta röster DL1 efter just det. Fasen hade jag varit ond utanför lyan hade jag inte vågat vinka alls med tanke på att alla jagar allt som kan tänkas vara hintar till ulvkompisar så jag (som aldrig varit ond utanför lyan, ever) hade nog siktat mer på att underlätta för mina kamrater i det dolda. Mest kanske för att jag är så klantig att jag annars hade råkat outa dem allihop
Jag kan bara hålla med dig, skulle aldrig vilja försöka hinta ens.
Jag var en gång en roll (magiker?) som jag ville de andra skulle veta om. Jag viftade med hela armarna verkligen och blev lynchad och ingen hade fattat min roll innan ändå... :o så jag fokuserar på att leta onda i allmänhet.

Copy&paste? På två minuter (-2 sekunder är det inte alls en omöjlighet)

Jag vill inte skriva något i sten som jag tycker att du vill göra här. . Hur kan du vara så himla säker? För timingen säger du. Men jag säger att det finns sätt att göra det på om man verkligen vill.

Jo sure. Men att du (och snurr) inte reflekterar över det och helt undlåter att nämna det är skumt imo. Det är liksom det jag tycker skaver.

Håller det fortfarande för otroligt, kan inte citera och peka på varför nu tyvärr.

Jo sure. Men att du (och snurr) inte reflekterar över det och helt undlåter att nämna det är skumt imo. Det är liksom det jag tycker skaver.

Håller det fortfarande för otroligt, kan inte citera och peka på varför nu tyvärr.
Men att du själv inte reflekterar över att det kan finnas fler scenarion är inte skumt då?

Jag tycker ju att hemligs röst på habina är rätt märklig. Men nu röstar Idahoe en annan jag har på min misstänkta lista på hemlig med ungefär samma tankar som jag har. Nu röstar Mammas på mig och jag är rätt irriterad på att hon har hakat fast i något som jag inte tycker stämmer. Hela tiden har hon klumpat ihop mig och snurrfian, flera gånger har jag svarat henne och hon verkar inte ens bry sig i vad jag svarar. Dessutom om jag inte missminner mig alldeles har hon själv pratat om räddning av Art. Jag vet inte om detta gör henne ond. Däremot så verkar hon har fastnat helt i sin tanke om vad som är så förfärligt skumt.

Fan, mina gäster är fortfarande kvar och jag har inte alls hunnit följa med i leken. Jag faller tillbaka på mitt teoriinlägg innan #189 och röstar på det jag tycker är uddast i det:

Mistimed röstar på Hemlig

för att som jag skrev hon "resonerat lite underligt med att koppla ihop just Habina och Lenis baserat på svaren från obligatoriska frågan och inte kan förklara varför just dem var möjliga kandidater för ledarvarg/ulv när så många andra par gick att koppla samman med en liknande teori."

Gah! Stress! Jag gör ev. en jättetabbe nu men jag vill verkligen hinna rösta innan DL.

Araminta röstar på Snurrfian

Jag tycker att hon överproblematiserar Niyamas inlägg om färg och sätter snurr på hela diskussionen efteråt där även Idahoe och Mistimed kommer in. Jag är generellt mycket tveksam till samtliga som på sistone dragit, i mitt tycke, enormt stora växlar på att försöka hitta eventuella hintar hit och dit mellan ulvar och ledarvargar. Det känns enormt långsökt i den här fasen i leken.

Edit: Ska fortsätta mig genomgång av leken nu och kommer med ett utförligare inlägg om en stund.

Jag känner att jag måste få iväg en röst jag med.

cirkus röstar på Mammas

då jag tycker dte är märkligt att hon har fastnat så hårt i en liten sketen detalj som i allafall jag inte ens har skrivit. HOn har ju själv resonerat runt den där räddningen.

Desutom anklagar hon mig för att inte läsa inlägg och det känns inte ok. Jag tror hon har onda avsikter här

Jag orkar inte tänka.
Artline röstar på Idahoe.
Jag tycker hon gör det lätt för sig med sin röst på Hemlig (som ofta är skum)(Dock kasar jag sten i glashus eftersom jag också gör det lätt för mig nu :banghead: )

Snurrfian känner jag mig tveksam till om hon skulle sticka ut så mycket om ond men jag skulle behöva läsa igenom hennes inlägg igen innan jag kan bilda mig en uppfattning.

Dag 2
20.49 hemlig röstar på Habina
21.35 Hedinn röstar på Idahoe
21.38 Habina röstar på snurrfian
21.39 Snurrfian röstar på Mammas
21.48 Idahoe röstar på hemlig
21.50 Mammas röstar på cirkus
21.57 Mistimed röstar på Hemlig
21.57 Araminta röstar på Snurrfian
21.59 cirkus röstar på Mammas
21.59 Artline röstar på Idahoe

Snurris 2
hemlig 2
Mammas 2
Idahoe 2
Habina 1
cirkus 1

Senast ändrad:
Gah! Stress! Jag gör ev. en jättetabbe nu men jag vill verkligen hinna rösta innan DL.

Araminta röstar på Snurrfian

Jag tycker att hon överproblematiserar Niyamas inlägg om färg och sätter snurr på hela diskussionen efteråt där även Idahoe och Mistimed kommer in. Jag är generellt mycket tveksam till samtliga som på sistone dragit, i mitt tycke, enormt stora växlar på att försöka hitta eventuella hintar hit och dit mellan ulvar och ledarvargar. Det känns enormt långsökt i den här fasen i leken.
O_o Igår diskuterade jag ledarvargen, idag har jag inte gjort det. Det känns som om du slarvläser och jag undrar om det kan vara så att du och Habina sitter i lyan och försöker få ut mig med hjälp av Mammas. Å andra sidan, åker jag idag så är det kanske ingen större förlust för den goda sidan, det finns andra som är viktigare för den goda sidan.

O_o Igår diskuterade jag ledarvargen, idag har jag inte gjort det. Det känns som om du slarvläser och jag undrar om det kan vara så att du och Habina sitter i lyan och försöker få ut mig med hjälp av Mammas. Å andra sidan, åker jag idag så är det kanske ingen större förlust för den goda sidan, det finns andra som är viktigare för den goda sidan.

Jag slarvläser (läste) i allra högsta grad. Hann inte alls läsa leken så noggrannt som jag velat och jag är medveten om att teorin är svag. Hade heller inte tid att kolla röstläget innan och ser nu att det är lika mellan en hel drös. Så om du åker och råkar vara god - sorry på förhand! :o

Uppdatering

Trogglarna fortsätter att jaga efter ponnyerna som sprungit in i skogen för att gömma sig. Trots att ponnyerna känner till skogens gömställen är trogglarna många fler och några lyckas hitta och fånga in Shady i en av sina burar.

Snurrfian var bybo

shady_zps6uhwloez.png

NattDL kl 10.00

Det konstiga i så fall är att Mammas röstade på mig.
Jag tycker hennes röst var superkonstigt. Hon hakade totalt fast i en ynklig detalj när både du och jag försökte förklara oss så var hon helt låst.

Just nu känner jag bara att lyan säkert jublar. Mammas röstar på Cirkus, Cirkus röstar på Mammas. Känns som att de sitter i lyan ihop och skrattar :cautious:

Det konstiga i så fall är att Mammas röstade på mig.
Jag tycker hennes röst var superkonstigt. Hon hakade totalt fast i en ynklig detalj när både du och jag försökte förklara oss så var hon helt låst.

Förlåt, men här hänger inte jag med. Vad har min röst på Snurr att göra med Mammas röst på dig? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 188
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 858
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 758
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 203
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025