Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så, nu har jag sovit och gästerna har gett sig av. Jag jobbar ikväll så kommer inte kunna vara vidare aktiv efter 16. Efter att ha gått igenom vad som hände igår reagerar jag på detta:

Idahoes inlägg #186 där hon är fundersam över det stora fokuset på att hitta ledarvargen, det är väl inget ovanligt att man letar efter hintar när man tror det ska finnas sådana? Hittar man då ledarvargen med hjälp av en vink kan det (best case scenario) leda till att den som man trodde den vinkade till också ryker och visar sig vara ond och då har man lynchat två onda.
Och nu när jag vet att Hedinn var god undrar jag om hon inte var något på spåren i inlägg #174 (jag skrev någon rad om detta i #189 också).
Edit: När jag kom vidare i genomgången ser jag att Hedinn också röstade på Ida ( #245) pga det jag nämnde först.
Jag noterar även att Lenis i #253 snarare är böjd att hålla med Ida om funderingarna kring att hitta ledarvargen.
Lenis missade även att rösta, men jag köper hennes förklaring då det faktiskt syns att hennes röstinlägg (samma jag länkade ovan) är avskuret mitt i en mening.

Det var tidigare på kvällen en hel del prat kring om Artline var ond eller ej, huruvida jag kunde ha varit en del av en räddningsaktion eller ej osv. Detta slutade med att av de tre som var i mitten av diskussionerna blev en lynchad (Snurrfian), och de andra två röstade på varandra (Mammas och Cirkus). :confused:
Jag vet att jag noterade för mig själv att jag tyckte Mammas gick lite hårt åt Snurrfian, men när jag läser igenom diskussionen så är jag nog böjd att hålla med Mammas om att Snurrfian och Cirkus missförstår hennes tanke. Detta började väl med Mammas #220,
"Jag reagerar på att ingen av er reflekterar över att @Mistimed la sin röst en minut efter att art fått andrarösten, dvs har knappast hunnit se den och lägga rösten." (Obs:nerkortad version hon fortsätter bland annat med att det känns "väldigt suspekt" etc)
följt av Cirkus #224 som håller med henne om timingen här, och Snurrfians #231 som känner sig missförstådd (jag håller dock inte med henne om att Mammas skulle godförklara mig på något sätt),Mammas svarar med #238 där hon förklarar igen det orimliga i att titta på mig när man resonerar kring en räddningsaktion och avslutar med
"Att ni båda missar det och jämställer ida och mistimed gör mig misstänksam."
följt av Snurrs #240 där hon menar att hon menat att "båda hade kunnat vara goda", vilket i alla fall jag inte hade uppfattat i hennes tidigare inlägg (även om jag inte uppfattat det som att hon hade någon större tro på att jag skulle ha varit inblandad i en räddningsaktion heller).
Sen kommer Cirkus in i diskussionen igen i #244 där hon ifrågasätter att Mammas verkar så säker på att man inte hinner se en röst som kommer en minut innan, men ändå säger att det är troligt att man inte gör det.
Mammas svarar snurr i #247, och Snurr röstar sen på Mammas i #250 "...eftersom hon verkar försöka vrida saker helt ur sitt sammanhang, jag har på inget vis försökt få mistimed mer misstänkt än Idahoe, jag har snarare funderat över om båda skulle kunna vara goda."
Det fetade: jag har inte hittat nåt i Mammas inlägg som antyder det heller.
Mammas förtydligar för Cirkus i #251 och bemöter Snurrs röst i #254.
Cirkus menar på att det går att copy-paste:a i #256 och ifrågasätter att Mammas är så himla säker när det finns sätt att göra det på.
I #259 ifrågasätter Snurr hur Mammas kan vara så säker på att jag inte är ulv (vilket hon heller aldrig antytt i sina inlägg av vad jag kan hitta).
Mammas svarar Cirkus i #263 och säger igen att det handlar om faktumet att Cirkus och Snurr inte ens reflekterar över det osannolika i det som gör det skumt.
Och Cirkus skriver i inlägg #263 att hon är irriterad över att Mammas verkar hakat fast sig i nåt hon inte tycker stämmer samt "... hon har fastnat helt i sin tanke om vad som är så förfärligt skumt." och on röstar strax därpå på Mammas ( #268) "...märkligt att hon har fastnat så hårt i en liten sketen detalj..."

Idag skriver Mammas i #291 att hon inte köper att det skulle vara troligt att det är en räddningsaktion (det tror jag inte heller någon har påstått, alltså att det är just troligt, det har väl utryckts mer som en möjlighet?)
Och diskussionen fortsätter sen i samma stil (sida 15).

Så nja, @cirkus jag upplever ärligt talat dig som mer drivande i denna fortsatta diskussion. Mammas ändrar bara inte uppfattning om att det är osannolikt att jag skulle ha varit del av en räddningsaktion och att det är skumt att vare sig du eller snurr tog upp det när ni resonerade kring en eventuell räddningsaktion. Det känns mer som att du hakat upp dig på att Mammas inte ändrar sin uppfattning om att hon tycker det är skumt, och att du därför tycker hon hakat sig fast i en detalj när hon försöker förklara samma sak flera gånger när hon bemöter dig och Snurrfian.

Det är min uppfattning av diskussionen i alla fall.

Detta tog också väldigt mycket mer tid än jag hade tänkt, det finns mer saker jag reagerat på som inte rör någon jag ens nämnt än men jag hinner inte gå igenom och skriva om det nu. Jag hinner nog in och kan titta närmare på det på jobbet ikväll också.

Jag behöver gå tillbaka i leken och se annat som hänt förutom det jag och Mammas dividerat om.

Idahoe är en som jag fortfarande känner att jag vill hålla ögonen på. Dels för att hennes sista röst på Niyama, den satt spiken i kistan för henne. Dels för det som Hedinn använde som teori - ihop med att jag noterar att hon idag INTE reagerat när lyan lyckades med käk, vill hon tona ner det beteendet?

Araminta är också en jag har mina funderingar på - hennes röst på Q - och att hon säger att hon först inte läst och sen läst hennes inlägg/hela leken. Det gör henne säkert ond - men det är väldigt förvirrat. Samtidigt så erkänner hon det. Det hade hon inte behövt göra in the first place - är det ärligt eller är det ett spel?

hemlig kommer med konstiga uttalanden direkt efter DL att jag och Mammas sitter i lyan och skrattar och att det skaver att vi röstar på varann. Så mycket kan jag säga att om hon och jag satt i lyan ihop så hade jag inte lagt en röst på henne och lagt upp henne till lottning.

Mammas då - det som jag inte gillar är hur jag tycker att hon misstänkte Snurrfian och sen när röst kom på henne så valde hon att rösta på mig, dvs spred rösterna - vilka tjänar på det? Jo de onda. Däremot så vet jag av erfarenhet att hon och jag lätt kan hamna i en sån här diskussion vi haft och oftast har vi bägge varit goda. Så jag ska försöka släppa henne.

Mistimed röstade på hemlig igår och ja, hemlig är oftast svårläst alltid lika skum. DL innan så röstade hon på Niyama med en röst som tog upp Niyama och Art till lika antal röster. Sen är det möjligt att hon inte sett rösten på Art. Däremot så kan jag tycka att Niyama blev ett lite för lätt offer - sen vet jag inte om det betyder att Mistimed är i lyan.

Jag noterar också att Mistimed och Idahoe röstat likadant i bägge DL och i DL2 så hade Lenis också tänkt rösta på hemlig om hennes inlägg lyckats. Lenis har IMHO hållt rätt låg profil och jag funderar på att om hon suttit i lyan så borde väl ändå hennes kompisar petat på henne när de såg att inlägget inte kom iväg helt? Såvida lyan är intresserade av att få ut hemlig.

Artline då - röstade på Idahoe igår för att idahoe gjorde det enkelt för sig, samtidigt så tyckte hon att hon själv gjorde det enkelt för sig. Är hon så djärv att hon lägger upp en kollega till lottning efter som de varit föremål för diskussioner om räddningsaktion där Idas röst på Niyama är mest utpräglad. Är detta ett sätt att "fjärma" sig från Idahoe?

Habina röstade på Snurrfian i DL2 och la andrarösten på Art i DL1. Är Art god så kan Habina mycket väl vara ulv. Är Art ulv så kan Habina mycket väl vara god. Eller så är bägge goda.(typ de sitter nog inte i lyan tillsammas Teorin att Snurrfian överreagerade känns inte så särskilt stark - nog borde det funnits mer att fundera på?

Senast ändrad:
1. Idahoe
3. Mammas
4. cirkus
8. Araminta
9. Lenis
10. hemlig
11. Mistimed
12. Habina
13. Artline
[

Jag insåg just att det är en superviktig lynch nu. Om en god ryker nu och ulvarna lyckas käka någon annan än sin kompis så är leken slut

Mitt mående är inte på toppen och jag har bett LL om att få bli utbytt, så förvänta er inga längre inlägg från mig ikväll.

Jag har en skitdag. :down: Trodde att jag skulle åkt vid det här laget. Men jag ska försöka få ihop nåt ikväll, även om det mest känns som att cirkus och mammas bråkar och ulvarna gömmer sig.

Såvida inte cirkus och mammas är ulvar och har kul... :idea:

Komma fram till VAD?

Och menar du att jag har ignorerat något? Det är rätt svårt att ignorera nånting som du har dragit upp 636 gånger. Vad ska jag tillägga mer än vad jag gjort?

Jag tycker än det är du som fastnat.
Jag har sagt flera gånger att ja, det kan vara så att tajmingen spelar roll.
Eller inte.

Komma fram till att det kan vara en räddningsröst. Det kan vara det. Eller inte. Det är som sagt inte det som är poängen.

Det som är poängen är att det inte reflekterades över. Det är det jag fann skumt.

Att tillägga att du gång på gång försöker få det till att handla om något annat (huruvida det var en räddningsröst eller inte) är också intressant, eftersom jag inte tycker jag varit så otydlig vad det gäller.

Jag hade inte fortsatt svara om du inte förvridit (missförstått?), men när du gång på gång omskriver vad det handlar om måste jag svara, så ingen tror att din förvanskade (missförstådda?) version är det jag skrev.

Och du ignorerade det först. Lite skumt. Sedan hae du skrivit att det handlat om något annat 636 gånger, det är än mer skumt imo.

Komma fram till att det kan vara en räddningsröst. Det kan vara det. Eller inte. Det är som sagt inte det som är poängen.

Det som är poängen är att det inte reflekterades över. Det är det jag fann skumt.

Att tillägga att du gång på gång försöker få det till att handla om något annat (huruvida det var en räddningsröst eller inte) är också intressant, eftersom jag inte tycker jag varit så otydlig vad det gäller.

Jag hade inte fortsatt svara om du inte förvridit (missförstått?), men när du gång på gång omskriver vad det handlar om måste jag svara, så ingen tror att din förvanskade (missförstådda?) version är det jag skrev.

Och du ignorerade det först. Lite skumt. Sedan hae du skrivit att det handlat om något annat 636 gånger, det är än mer skumt imo.

Jag orkar inte

Här kommer ett mastodontinlägg från mig, ursäkta för Wall of Text :) Det har tagit mig typ 1,5 timme att gå igenom leken, sammanfatta mina tankar och skriva ner dem, så håll tillgodo :p
Mitt problem är att jag har för få misstänkta, det gör mig alltid nervös över vad jag missat :nailbiting:

1. Idahoe - jag:) Den enda vars roll jag är säker på.

3. Mammas - Är på hugget i vanlig ordning. Verkar ha fastnat i diskussion med cirkus, vilket jag förvisso har sett dem göra förut. Det gör henne varken ond eller god för mig, men jag delar inte hemligs tanke att de skulle sitta i lyan ihop iallafall! Och jag kan hålla med om (vad jag uppfattar som) hennes ursprungliga poäng: att det är märkligt att de som diskuterade en eventuell räddningsaktion dag1 inte noterade det korta mellanrummet mellan Habinas röst på Artline och Mistimeds röst på Niyama.
Sen kan jag tillägga att jag inte hade sett någon av deras röster innan jag lade min röst, när jag började skriva ca 20 minuter innan DL var det bara singelröster lagda. Ni kan såklart välja att tro mig eller inte, men det funkar inte för mig att ha koll på nya inlägg samtidigt som jag skriver och jag skriver inte jättefort direkt...

4. cirkus - Har skrivit mycket och varit aktiv. Fastnat i en långdragen diskussion med mammas som jag inte tror säger så mycket om hennes roll tyvärr, om det nu inte är så att hon drev diskussionen vidare (för jag upplever henne som mer drivande än mammas som mest försvarar sina uttalanden) för att vara aktiv utan att behöva komma på så många teorier och istället bita sig fast i en sak. Det är ju en möjlighet såklart, men jag skulle gärna se lite vad cirkus idag tänker om andra spelare än mammas för att kunna få en bättre känsla av vilken sida hon hör hemma på.

8. Araminta - verkar ha varit rätt stressad och förvirrad igår, något hon påpekar själv vilket kan vara ärligt eller spel. Oavsett detta reagerade jag igår över hennes inlägg om hur hon missat ett av Qs inlägg fast hon sedan röstade på henne och sen hade läst dem :crazy: fast det fick sig ju en förklaring senare.
Hamnar på ett hörn i cirkus och mammas diskussion men det berodde visst på ett missförstånd om hur man väljer att lägga in citat (om jag förstod det hela rätt).
Skrev ett långt inlägg i natt, där jag håller med om en del av tankarna.

9. Lenis - lägst antal inlägg i leken, vilket alltid reser en liten varningsflagg för mig. Dock har hon kommit med en del ordentliga teoriinlägg vilket sänker det flaggan igen tror jag. Verkar leta onda tycker jag, och delar min tanke om att leta onda i allmänhet istället för en specifik roll (verkar dessutom vara lika dålig på hintar som jag :p )

10. hemlig -jag röstade på henne igår och misstankarna kvarstår även om jag börjar fundera på om det kanske inte är hemligs spelsätt som förvirrar mig. Hon verkar också ha mycket IRL. Jag vidhåller dock att jag tycker hon bitit sig fast vid Habina på ett märkligt sätt, hennes röst igår var minst sagt enkel och udda motiverad och att hon svarar på frågor med att hon går på känsla redan vid ett stadie i leken där hon rimligen inte kan ha fått nån info skaver.

11. Mistimed - har relativt få inlägg, men jag har ändå fått intrycket att hon är aktiv. Har röstat på samma som mig hittills, vilket väl tyder på gott omdöme :p eller på att hon är lika förvirrad som jag ;)
Tar i sitt senaste inlägg upp misstankar mot mig som liknar vad Hedinn skrev. Jag har ju redan svarat på det så ser ingen direkt mening med att göra det igen.
Sammanfattar på ett minst sagt utförligt sätt Mammas och cirkus diskussion, är det för att verka aktiv (vilket hon ju lyckats med :cautious: ) eller hittade hon inget annat att teoria om? För jag vet inte om det för leken framåt så mycket.

12. Habina - har inte utmärkt sig så mycket för mig. Hon kommer ändå med en del vettiga funderingar och verkar leta onda snarare än att ligga lågt och glida med.

13. Artline - Har rätt få inlägg och jag upplever att det är väldigt lite substans i dem. Krånglade in sig i förklaring om röst dag1 men förklarade sedan detta tydligare.
Jag förstår heller inte riktigt resonemanget om att inte vilja lägga en andraröst via mobilen, varför skulle det påverka?
Slutligen tycker jag hennes röst på mig igår är att kasta sten i ett riktigt fint glaspalats. Väldigt mycket glassplitter liksom... Hon gör det enkelt för sig och röstar på mig för att "jag gör det enkelt för mig och röstar på hemlig som ofta är skum" :confused:
Det känns som att hon försöker glida med under radarn och det gör mig misstänksam.

Lägger till lite statistiska funderingar, mest för min egen skull:

9 spelare kvar.
BM
Brevbärare
Bybor
Ledarvarg
Ulvar

3 specialroller. Vad jag med flera funderade på i början så borde det vara 2-3 ulvar i lyan, totalt 3-4 onda, och alltså 3-4 bybor kvar.

Brevbäraren har haft chansen att skicka 2 paket, som har haft möjlighet att hinna användas. Alltså kan det finnas såväl en siad som en förhäxad.

BM har kvar sin möjlighet att stoppa en lynch och kan ha kvar en dold extraröst.

Goda lyan bör ha hunnit skicka två rader info till två olika. Dessa borde kunnat innehålla om någon blivit siad eller förhäxad tex. De kan möjligtvis ha använt sin fria mening även om jag finner det mindre troligt så tidigt i leken.

Så, det var tankar för mig. Nu blir det middag, återkommer senare ikväll.

Just det ja, skulle svara på det här innan middagen också.

Idahoe är en som jag fortfarande känner att jag vill hålla ögonen på. Dels för att hennes sista röst på Niyama, den satt spiken i kistan för henne. Dels för det som Hedinn använde som teori - ihop med att jag noterar att hon idag INTE reagerat när lyan lyckades med käk, vill hon tona ner det beteendet?

Det härliga med ulvlekar: damned if you do, damned if you don't ;)

I det här fallet var det så att jag reagerade på att Q som hade en viktig roll som lärling käkades först. Det kändes mindre viktigt att ulvarna natt 2 lyckades käka en bybo...
Statistiskt sett ligger ulvarna bra till för käk, de kan råka käka sin ledare och de kan råka käka en som fått ett skydd i paket, men annars är chansen stor att de lyckas. Personligen tänker jag då att en bybo i det läget är ett relativt bra utfall av natten, i jämförelse med om tex BM eller brevbäraren blivit käk.
Sen hann jag heller inte in precis vid DL idag.
Nog med förklaring? :)

Din första del av misstankarna handlar om att jag "satt spiken i kistan" för Niyama. Du utgår då alltså från att Artline är ulv som jag försökt rädda eller?
För annars var det ju som jag skrivit så att det bara var ströröster lagda när jag började skriva mitt röstinlägg. Alltså trodde jag att jag la den första andrarösten i lynchen, vilket förvisso också är att sätta spiken i kistan men svårt att undvika när nästan alla fått en röst på sig redan och jag gick helt enkelt efter vad jag tyckte var mest misstänkt dag1.

Din första del av misstankarna handlar om att jag "satt spiken i kistan" för Niyama. Du utgår då alltså från att Artline är ulv som jag försökt rädda eller?
Nej, jag utgår inte från att Artline är ulv. Det enda jag kan konstatera är att du la en avgörande röst på Niyama. Sen om du ägnat jättelång stund att författa inlägget och inte "tagga" om ifall att du ser ett drev du tycker går i diket kan jag inte veta. Själv hade jag nog blivit lite kall om fötterna i det läget. Inte minst för att Niyama inte gjorde någon ansats alls att ändra sin röst - hon var "bara" bybo och jag tror att hon helt enkelt var nöjd med att hon åkte hellre än någon med en viktigare roll.

Så, nu har jag sovit och gästerna har gett sig av. Jag jobbar ikväll så kommer inte kunna vara vidare aktiv efter 16. Efter att ha gått igenom vad som hände igår reagerar jag på detta:

Idahoes inlägg #186 där hon är fundersam över det stora fokuset på att hitta ledarvargen, det är väl inget ovanligt att man letar efter hintar när man tror det ska finnas sådana? Hittar man då ledarvargen med hjälp av en vink kan det (best case scenario) leda till att den som man trodde den vinkade till också ryker och visar sig vara ond och då har man lynchat två onda.
Och nu när jag vet att Hedinn var god undrar jag om hon inte var något på spåren i inlägg #174 (jag skrev någon rad om detta i #189 också).
Edit: När jag kom vidare i genomgången ser jag att Hedinn också röstade på Ida ( #245) pga det jag nämnde först.
Jag noterar även att Lenis i #253 snarare är böjd att hålla med Ida om funderingarna kring att hitta ledarvargen.
Lenis missade även att rösta, men jag köper hennes förklaring då det faktiskt syns att hennes röstinlägg (samma jag länkade ovan) är avskuret mitt i en mening.

Det var tidigare på kvällen en hel del prat kring om Artline var ond eller ej, huruvida jag kunde ha varit en del av en räddningsaktion eller ej osv. Detta slutade med att av de tre som var i mitten av diskussionerna blev en lynchad (Snurrfian), och de andra två röstade på varandra (Mammas och Cirkus). :confused:
Jag vet att jag noterade för mig själv att jag tyckte Mammas gick lite hårt åt Snurrfian, men när jag läser igenom diskussionen så är jag nog böjd att hålla med Mammas om att Snurrfian och Cirkus missförstår hennes tanke. Detta började väl med Mammas #220,
"Jag reagerar på att ingen av er reflekterar över att @Mistimed la sin röst en minut efter att art fått andrarösten, dvs har knappast hunnit se den och lägga rösten." (Obs:nerkortad version hon fortsätter bland annat med att det känns "väldigt suspekt" etc)
följt av Cirkus #224 som håller med henne om timingen här, och Snurrfians #231 som känner sig missförstådd (jag håller dock inte med henne om att Mammas skulle godförklara mig på något sätt),Mammas svarar med #238 där hon förklarar igen det orimliga i att titta på mig när man resonerar kring en räddningsaktion och avslutar med
"Att ni båda missar det och jämställer ida och mistimed gör mig misstänksam."
följt av Snurrs #240 där hon menar att hon menat att "båda hade kunnat vara goda", vilket i alla fall jag inte hade uppfattat i hennes tidigare inlägg (även om jag inte uppfattat det som att hon hade någon större tro på att jag skulle ha varit inblandad i en räddningsaktion heller).
Sen kommer Cirkus in i diskussionen igen i #244 där hon ifrågasätter att Mammas verkar så säker på att man inte hinner se en röst som kommer en minut innan, men ändå säger att det är troligt att man inte gör det.
Mammas svarar snurr i #247, och Snurr röstar sen på Mammas i #250 "...eftersom hon verkar försöka vrida saker helt ur sitt sammanhang, jag har på inget vis försökt få mistimed mer misstänkt än Idahoe, jag har snarare funderat över om båda skulle kunna vara goda."
Det fetade: jag har inte hittat nåt i Mammas inlägg som antyder det heller.
Mammas förtydligar för Cirkus i #251 och bemöter Snurrs röst i #254.
Cirkus menar på att det går att copy-paste:a i #256 och ifrågasätter att Mammas är så himla säker när det finns sätt att göra det på.
I #259 ifrågasätter Snurr hur Mammas kan vara så säker på att jag inte är ulv (vilket hon heller aldrig antytt i sina inlägg av vad jag kan hitta).
Mammas svarar Cirkus i #263 och säger igen att det handlar om faktumet att Cirkus och Snurr inte ens reflekterar över det osannolika i det som gör det skumt.
Och Cirkus skriver i inlägg #263 att hon är irriterad över att Mammas verkar hakat fast sig i nåt hon inte tycker stämmer samt "... hon har fastnat helt i sin tanke om vad som är så förfärligt skumt." och on röstar strax därpå på Mammas ( #268) "...märkligt att hon har fastnat så hårt i en liten sketen detalj..."

Idag skriver Mammas i #291 att hon inte köper att det skulle vara troligt att det är en räddningsaktion (det tror jag inte heller någon har påstått, alltså att det är just troligt, det har väl utryckts mer som en möjlighet?)
Och diskussionen fortsätter sen i samma stil (sida 15).

Så nja, @cirkus jag upplever ärligt talat dig som mer drivande i denna fortsatta diskussion. Mammas ändrar bara inte uppfattning om att det är osannolikt att jag skulle ha varit del av en räddningsaktion och att det är skumt att vare sig du eller snurr tog upp det när ni resonerade kring en eventuell räddningsaktion. Det känns mer som att du hakat upp dig på att Mammas inte ändrar sin uppfattning om att hon tycker det är skumt, och att du därför tycker hon hakat sig fast i en detalj när hon försöker förklara samma sak flera gånger när hon bemöter dig och Snurrfian.

Det är min uppfattning av diskussionen i alla fall.

Detta tog också väldigt mycket mer tid än jag hade tänkt, det finns mer saker jag reagerat på som inte rör någon jag ens nämnt än men jag hinner inte gå igenom och skriva om det nu. Jag hinner nog in och kan titta närmare på det på jobbet ikväll också.

Jag vill bara skicka :heart:heart:heart:heart till dig för att du orkade gå igenom hela diskussionen mellan cirkus och mammas. Jag känner att jag försöker läsa men begriper inte mycket. Din sammanställning gjorde det tydligare, tack!

Därmed inte sagt att jag hittar några onda. :banghead: Ja, jag kan tänka mig cirkus som ond. Men hon skulle lika gärna kunna vara en god som snurrat in sig. :meh:

Om jag inte missat någon nu är det följande kvar förutom mig själv:

Idahoe och Artline borde inte få leka ihop. Jag känner inte att jag har någon koll på någon av dem. Ska se om jag orkar läsa lite mer och få bättre grepp om bägge.
Mammas. Tycker jag har resonerat vettigt det jag orkat läsa (Sorry! :o), men vis av erfarenheten behöver det inte betyda någonting om vilken sida hon är på.
cirkus. Har fastnat en del i diskussion med mammas och jag tycker hon har taggarna sådär utåt som det lätt kan bli när man är ond. :cautious:
Lenis. Eh jaha? :crazy: Kul att jag missat en spelare helt. :banghead:
hemlig. Får jag verkligen inget grepp om. Hon skriver sådana konstiga teorier, som mest verkar vara på nivån "famla omkring". Trots att flera olika ifrågasatt henne har hon bara hållit fast vid sin åsikt och för mig känns det som att hon kan vara ulv. Hon letar i vart fall inte efter onda. Händer inget revolutionerande är det här min röst hamnar ikväll.
Mistimed. Var en ängel och redde ut lite hur mammas och cirkus hållit på, men självklart kan det även vara ett sätt att dölja att hon är ond (tex om det skulle vara så att både mammas och cirkus är goda).

Samtidigt borde det ju finnas 3-4 onda bland ovanstående, så någonstans har jag blivit lurad. :cautious:

Jag är

Idahoe och Artline borde inte få leka ihop. Jag känner inte att jag har någon koll på någon av dem. Ska se om jag orkar läsa lite mer och få bättre grepp om bägge.
Mammas. Tycker jag har resonerat vettigt det jag orkat läsa (Sorry! :o), men vis av erfarenheten behöver det inte betyda någonting om vilken sida hon är på.
cirkus. Har fastnat en del i diskussion med mammas och jag tycker hon har taggarna sådär utåt som det lätt kan bli när man är ond. :cautious:
hemlig. Får jag verkligen inget grepp om. Hon skriver sådana konstiga teorier, som mest verkar vara på nivån "famla omkring". Trots att flera olika ifrågasatt henne har hon bara hållit fast vid sin åsikt och för mig känns det som att hon kan vara ulv. Hon letar i vart fall inte efter onda. Händer inget revolutionerande är det här min röst hamnar ikväll.
Mistimed. Var en ängel och redde ut lite hur mammas och cirkus hållit på, men självklart kan det även vara ett sätt att dölja att hon är ond (tex om det skulle vara så att både mammas och cirkus är goda).

Samtidigt borde det ju finnas 3-4 onda bland ovanstående, så någonstans har jag blivit lurad. :cautious:

Trevligt att jag visst är mer osynlig än Lenis! :D

Araminta?

Brevbäraren har haft chansen att skicka 2 paket, som har haft möjlighet att hinna användas. Alltså kan det finnas såväl en siad som en förhäxad.

Paketen delades väl inte ut i någon särskild ordning?

Jag tror iofs att en sia borde delats ut - men jag tror också att den som siats är siad god eftersom det inte kommit in nån sån självklar tidig röst. I den här leken är ju brevbäraren den vi får lita på som @Habina nämnde nångång under gårdagskvällen. Iom att den inte kan ge paketet till sig själv så tror jag att den som fått sian inte heller behövt vara rädd att outa sig om den siat en ond, på samma sätt som man är om man är siare och flera sior som man vill "skydda"

Eftersom jag inte hört nåt om att ersättas tänkte jag lägga min röst nu så jag inte glömmer.
Habina glömmer Araminta, antingen för att de är lyakompisar eller för att lyan planerat äta Araminta (tänker jag).
Därför: hemlig röstar på Habina

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 189
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 858
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 758
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 205
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?