Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paketen delades väl inte ut i någon särskild ordning?

Jag tror iofs att en sia borde delats ut - men jag tror också att den som siats är siad god eftersom det inte kommit in nån sån självklar tidig röst. I den här leken är ju brevbäraren den vi får lita på som @Habina nämnde nångång under gårdagskvällen. Iom att den inte kan ge paketet till sig själv så tror jag att den som fått sian inte heller behövt vara rädd att outa sig om den siat en ond, på samma sätt som man är om man är siare och flera sior som man vill "skydda"
Nej jag tror inte paketen delades ut i nån särskild ordning, jag nämnde de två för att jag tänkte att det var de som kunde påverka. Ett skydd tex gör ju ingen skillnad vid lynch:)
I övrigt håller jag med dig

Paketen delades väl inte ut i någon särskild ordning?

Jag tror iofs att en sia borde delats ut - men jag tror också att den som siats är siad god eftersom det inte kommit in nån sån självklar tidig röst. I den här leken är ju brevbäraren den vi får lita på som @Habina nämnde nångång under gårdagskvällen. Iom att den inte kan ge paketet till sig själv så tror jag att den som fått sian inte heller behövt vara rädd att outa sig om den siat en ond, på samma sätt som man är om man är siare och flera sior som man vill "skydda"
Risken finns också att paketen hamnat på onda sidan. Det blir inte lätt idag.

Ska försöka ta mig till datorn snart och läsa ikapp

Nej, jag utgår inte från att Artline är ulv. Det enda jag kan konstatera är att du la en avgörande röst på Niyama. Sen om du ägnat jättelång stund att författa inlägget och inte "tagga" om ifall att du ser ett drev du tycker går i diket kan jag inte veta. Själv hade jag nog blivit lite kall om fötterna i det läget. Inte minst för att Niyama inte gjorde någon ansats alls att ändra sin röst - hon var "bara" bybo och jag tror att hon helt enkelt var nöjd med att hon åkte hellre än någon med en viktigare roll.
Okej då förstår jag mer hur du tänkte, tack.
Det fetade: jag är inte helt med på hur du menar med att tagga om? Mitt inlägg tog mig ca 10-15 minuter om jag minns rätt. När jag skriver inlägg kan jag inte samtidigt läsa eventuella nya inlägg som kommer samtidigt innan jag postat.
Sen var det 7 minuter kvar, då hade jag fullt sjå att försöka hinna läsa ikapp de nya inlägg som kom.
Men tveksamt om jag hade ändrat ändå, det var dag 1 och jag gick på det som verkade mest misstänkt.

Spontana reflektioner efter att ha följt tråden lite sporadiskt och i korta bitar under dagen.

Och apropå osynlighet så känns det som en lek som snurrar väldigt mycket kring ett fåtal personer och det gör det tyvärr extremt svårt att få något som helst grepp om övriga. Har vi otur har vi ett ulvgäng som sitter lugnt tillbakalutade i lyan och bara njuter av skådespelet.

Diskussionen mellan Cirkus och Mammas börjar kännas något extremt utdragen, även med två rejält envisa spelare. Jag tror inte det är två bybor som går år varandra så hårt men jag vettefan om och i så fall vem som kan tänkas ha huggtänder. Även Hemlig spelar på ett sätt som känns specialroll: tyvärr har jag sett både trängda ulvar och trängda goda skylla på "känsla". Jag lutar kanske mer ulv i hennes fall som det ser ut nu men är rejält osäker.

Sen har vi hela gänget Habina, Lenis, Idahoe, Mistimed och Artline. Lenis syns knappt och är svår att spela med/mot pga det. Habina gör en sammanställning men missar mig, lätt hänt men värt att notera. Jag känner igen Idahoes spelstil sen hon var ond med mig i en tidigare lek men har å andra sidan aldrig sett henne i en god roll, möjligt att hon helt enkelt är bra på att hålla stilen oavsett roll. Artline kastar sten i glashus med sin röstmotivering och är i övrigt rätt osynlig. Mistimed gör ett långt utredande inlägg idag vid lunch men kommer väl inte fram till så mycket (även om det givetvis är tacksamt med en sammanställning). Vi står på olika sidor vad gäller jakten på hintar under första dygnet, där jag snarare håller med Idahoes ifrågasättande. För mig känns det som irrelevanta diskussioner som gynnar ulvar i första hand då sannolikheten att man faktiskt hittar någon är minimal.

Edit: kort sagt behöver jag syna framför allt Habina, Lenis och Idahoe noggrannare i sömmarna.

Beklagar @hemlig ! Hoppas allt reder upp sig med dig. :heart

@Gabby_Ossi Hur gör du med ersättning?

1. Idahoe - Inte första leken jag gnäller över det, men jag tycker i regel Ida känns god och det brukar ha noll koppling till vad hon har för roll. Så för mig är hon alltid rätt svårläst. Skriver en del teorier vilket alltid är bra för att man ska kunna värdera. Av nån anledning gnager det litegrann att hon skriver om sig själv "den enda vars roll jag är säker på". Hon är ju antagligen bara försiktig eftersom det finns de som brukar haka upp sig på en om man skriver saker i stil med att "jag är ju god", men jag undrar om jag missar nåt här. Känns ju tröttsamt att ta upp det där med hint om ledarvarg igen, eller annan roll, men som sagt lite gnager det. Röstade på hemlig igår vilket jag själv tänkt göra så inget jag kan anmärka på i just det, fick ut Niyama i DL1 och sa sig ha missat att hon la tredjerösten vilket isf skulle inneburit att hon utjämnade med Niya mot Art. Detta har jag skrivit en del om redan och har inte kunnat sätta åt nåt håll; sätter man en andraröst DL1 är ju oddsen tyvärr att den hamnar på en god. Räddningsaktioner tror jag alltså inte på för egen del men jag kan ju inte utgå ifrån att Ida är av samma åsikt så jag är ändå lite fundersam här.

3. Mammas - tycker nästan lite synd om Cirkus oavsett roll för får man Mammas efter sig är det inte nådigt att komma loss. I would know eftersom hon jagat mig både när jag var ond & god o jag var lika frustrerad i båda fallen. Dock tycker jag Mammas verkar lite låst i sitt tänk, kanske tidsbrist men tycker hon siktar in sig lite smalt, om hon inte möjligen har bra anledningar att göra det. Fått röster av goda snurrfian samt av okända hemlig. Missat en röst och röstade sedan på cirkus. Inget av detta säger mig särskilt mkt.

4. cirkus - mycket skrivande med Mammas. Verkar en aning frustrerad vilket jag kan förstå enligt ovan. Kan va snyggt spel men så pass många inlägg för att fejka en fejd bara för att ge "inte i lyan ihop"-alibi? Nah det tror jag nog inte. La dessutom upp Mammas för lottning igår. Jag hänger inte alltid med på vad cirkus skriver men jag lyckas inte få samma ondvibbar av henne som en del andra får. La en tidig röst DL1 vilket kan vara att sticka ut lite vilket inte känns omedelbart ulvigt men å andra sidan inte säger så mycket alls. Jag förstår lite vad Mammas far efter men jag hade kunnat missa det där med tiden ang röstningen dag 1 och jag vetosjutton alltså men även om jag inte hänger med på allt så känns cirkus mer som en frustrerad god än en typisk ond. Det kan va färgat av att jag själv brukar bete mig liknande när jag är just frustrerad god men..

fortsättning följer

Okej då förstår jag mer hur du tänkte, tack.
Det fetade: jag är inte helt med på hur du menar med att tagga om? Mitt inlägg tog mig ca 10-15 minuter om jag minns rätt. När jag skriver inlägg kan jag inte samtidigt läsa eventuella nya inlägg som kommer samtidigt innan jag postat.
Sen var det 7 minuter kvar, då hade jag fullt sjå att försöka hinna läsa ikapp de nya inlägg som kom.
Men tveksamt om jag hade ändrat ändå, det var dag 1 och jag gick på det som verkade mest misstänkt.

I DL1 brukar jag ha extrem ångest över att råka rösta ut en god. Så om tiden tillåter och jag är inne fram till DL så brukar jag försöka att hålla koll på de som röstar och försöka att inte lägga en avgörande röst på någon om jag inte vet är ond(och det vet man ju typ aldrig i DL1), så om den jag funderar mest att rösta på får flera röster - då brukar jag fundera ett extra varv "tagga om" och se om jag verkligen vill rösta på den.

Mistimed gör ett långt utredande inlägg idag vid lunch men kommer väl inte fram till så mycket (även om det givetvis är tacksamt med en sammanställning). Vi står på olika sidor vad gäller jakten på hintar under första dygnet, där jag snarare håller med Idahoes ifrågasättande. För mig känns det som irrelevanta diskussioner som gynnar ulvar i första hand då sannolikheten att man faktiskt hittar någon är minimal.

Edit: kort sagt behöver jag syna framför allt Habina, Lenis och Idahoe noggrannare i sömmarna.

Men du hoppar över det faktum att även jag ifrågasatte det här med att leta hintar liksom Ida?

I DL1 brukar jag ha extrem ångest över att råka rösta ut en god. Så om tiden tillåter och jag är inne fram till DL så brukar jag försöka att hålla koll på de som röstar och försöka att inte lägga en avgörande röst på någon om jag inte vet är ond(och det vet man ju typ aldrig i DL1), så om den jag funderar mest att rösta på får flera röster - då brukar jag fundera ett extra varv "tagga om" och se om jag verkligen vill rösta på den.
Jag vet fortfarande inne om jag förstår vad du menar med att "tagga om" ??
Jag har just förklarat att jag inte har möjlighet att läsa nya inlägg när jag skriver, det går inte förrän jag postat. Talsyntesen är inte så glad i forum överhuvudtaget så jag hänger med så gott det går tyvärr...

Spontana reflektioner efter att ha följt tråden lite sporadiskt och i korta bitar under dagen.

Och apropå osynlighet så känns det som en lek som snurrar väldigt mycket kring ett fåtal personer och det gör det tyvärr extremt svårt att få något som helst grepp om övriga. Har vi otur har vi ett ulvgäng som sitter lugnt tillbakalutade i lyan och bara njuter av skådespelet.

Diskussionen mellan Cirkus och Mammas börjar kännas något extremt utdragen, även med två rejält envisa spelare. Jag tror inte det är två bybor som går år varandra så hårt men jag vettefan om och i så fall vem som kan tänkas ha huggtänder. Även Hemlig spelar på ett sätt som känns specialroll: tyvärr har jag sett både trängda ulvar och trängda goda skylla på "känsla". Jag lutar kanske mer ulv i hennes fall som det ser ut nu men är rejält osäker.

Sen har vi hela gänget Habina, Lenis, Idahoe, Mistimed och Artline. Lenis syns knappt och är svår att spela med/mot pga det. Habina gör en sammanställning men missar mig, lätt hänt men värt att notera. Jag känner igen Idahoes spelstil sen hon var ond med mig i en tidigare lek men har å andra sidan aldrig sett henne i en god roll, möjligt att hon helt enkelt är bra på att hålla stilen oavsett roll. Artline kastar sten i glashus med sin röstmotivering och är i övrigt rätt osynlig. Mistimed gör ett långt utredande inlägg idag vid lunch men kommer väl inte fram till så mycket (även om det givetvis är tacksamt med en sammanställning). Vi står på olika sidor vad gäller jakten på hintar under första dygnet, där jag snarare håller med Idahoes ifrågasättande. För mig känns det som irrelevanta diskussioner som gynnar ulvar i första hand då sannolikheten att man faktiskt hittar någon är minimal.

Jag stal dessutom sammanställningen från @Idahoe (eller var det kanske @Artline :angel: ) vilket på något vis gör det hela ännu klantigare. ;)

Jag vet fortfarande inne om jag förstår vad du menar med att "tagga om" ??
Jag har just förklarat att jag inte har möjlighet att läsa nya inlägg när jag skriver, det går inte förrän jag postat. Talsyntesen är inte så glad i forum överhuvudtaget så jag hänger med så gott det går tyvärr...

Då förstår jag, jag visste inte att det var så med talsyntesen. Kan vara bra att komma ihåg ;) . För mig har det blivit en viktig parameter - att kunna läsa och skriva samtidigt.

Så vad jag menar med "tagga om" är helt enkelt att beroende på andras röster/inlägg kunna ställa om och ta en annan väg om det känns som om man följer ett drev.

Eftersom jag inte hört nåt om att ersättas tänkte jag lägga min röst nu så jag inte glömmer.
Habina glömmer Araminta, antingen för att de är lyakompisar eller för att lyan planerat äta Araminta (tänker jag).
Därför: hemlig röstar på Habina

Ok, nu har du röstat på mig två gånger i rad. Eftersom jag vet min roll ser jag en enda anledning till att du röstar på mig. Du är ledarvargen och vill flagga till dina ulvvänner att jag är ok att rösta ut. Det mer långsökta alternativet är att du är ulv och har fått en sia och siat mig, så då vill du visa ledarvargen att jag ska röstas ut.

Oavsett, så känns ditt beteende väldigt ludet, så jag tänker lägga min röst på dig ikväll.

Habina röstar på hemlig

Då jag ser att många reagerat på mina tankemissar under gårdagen så ska jag försöka reda ut dem.

@Habina och @MistimedNär jag skrev om mina tre ess så visste jag att någon skulle reagera som Q gjorde, mycket för jag vet hur Q tänker. När Araminta sedan skrev så här så reagerade jag:

"Apropå den obligatoriska frågan så är jag redan tatuerad med ett bladlöst träd så jag gissar att jag skulle ta med mig den symbolen även i hästigt format. Färgmässigt gillade jag kombinationen nedan"

Kan ha varit en ulv som tänker som Q och försökte vinka till mig (som hon trodde var ledarvarg). Men tatueringsgrejen kan ha varit en slump också. Att hon sedan röstade på Q pågrund av Q röst på mig såg jag som att ännu ett tecken på att Araminta trodde jag var deras kompis.

Men det behöver nödvändigtvis inte vara så.

Ska jag vara helt ärlig hade jag inte läst Qs inlägg när jag skrev mitt :o

Jag skrev fel på namn i försök till förklaring. Har inte koll på vem som skrivit vad och fick i mitt stressade läge för mig att det var Q som hade en MLP-tatuering. Istället var det ju Mistimeds inlägg om sin tatuering som jag inte läst innan jag postade min "presentation". När jag senare röstade på Q hade jag givetvis läst hela leken.

8. Araminta - gör lite onödigt otrevlig gliring i att vara mer osynlig än mig när hon själv blir missad av Habina, i mitt tycke gör det bara stämningen sämre och är inte direkt ngt jag kan bemöta när det inte ens riktas till mig. Jag har inte massor av inlägg vilket är helt sant, men har heller inte inte hälften så många oviktiga inlägg som vissa. Lade en andraröst och fick ut goda snurris med sedvanlig "jag är så stressad"-motivation som jag upplever ibland är helt äkta för att man är just stressad, eller är det för att man inte orkar tänka mer o vill få ut en god. Själv hade jag inte tyckt snurr verkade hårigast i det läget, se tidigare inlägg, så jag undrar lite där. Röstade även på goda Q i DL1 och verkar ha missat en del i inläggen för teorierna har inte alltid stämt med det som åsyftas. Har själv lyckats kila med rätt smärtfritt så här långt i övrigt och har nog inte fått en enda röst om jag skrivit rätt.

10. hemlig - Jag begriper mig inte alls på hemlig enligt mina tidigare inlägg och min missade men nedskrivna röstning igår. Nu har hemlig det uppenbarligen lite kämpigt utanför leken så kan bero på det men jag tycker hon fortsätter skumt även idag, jag följer inte med riktigt. Min tanke som talar till hennes fördel trots allt är väl att om hon är i lyan hade de ju kunnat lyncha henne o ge iaf någon alibi, återstår då om de valt att inte köra så eller inte tänkt på det eller om hon kan vara ond utanför lyan. Känner mig lite taskig om jag röstar på nån som inte kunnat medverka fullt ut men å andra sidan är hon för mig just nu knepigast:

Lenis röstar på hemlig

fortsättning följer återigen. Kan ändra min röst om det verkar barka åt nåt annat håll iom att det sannolikt är viktig lynch ikväll och nån hittar nåt som sticker ut mer.

Utan inbördes ordning:
Habina reagerar jag på att hon skickar hjärtan till mistimed för att hon gått igenom vad jag och cirkus sagt, och även om jag tycker att mistimeds redgörelse stämmer blir jag fundersam över att Habina verkar ta den som sanning, hur vet hon att mistimed är någon att lita på? Även om jag förstår att det kan vara rörigt att hänga med i diskussionen så är det lite väl drastiskt att lita på den rätt av, bara för att mistimed säger att det är så? Habina skriver visserligen senare att det kan vara för att dölja att hon är ond, men grejen att köpa redogörelsen rätt av skaver lite för mig.
Nu kommer hon in med en röst på hemlig med en motivering jag inte alls förstår? Varför skulle två röster på Habina från hemlig vara ett tecken till lyan? Det kan ju lika gärna vara en god som röstar på någon hen tror är ulv? Alltså, om cirkus skulle rösta på mig idag igen (inte otroligt med tanke på att hon verkar tro att jag är ond?) så ska det vara ett tecken på att hon är ledarvargen? Om jag fortsätter tycka att cirkus är skum och lägger en röst på henne idag är det en hint till lyan att jag är ledarvargen? Att lägga en sådan röst på en såpass tunn teori (låter mer som hämndröst än något annat för mig?) i en röst som konstaterats förmodligen är avgörande (cirkus som lyfte det va?) känns väldigt suspekt i mina ögon, om någon är god alltså. Nu börjar jag tveka mer om Habina känner jag.

Idahoe verkar uppriktig, men jag vet inte om jag kan lita på det riktigt? Jag har inte sett något som får mig att vilja sätta henne åt något håll direkt, bortsett från då ev räddningsröst på Artline, men det känns lite långsökt faktiskt.

hemlig spelar skumt. Jag vet inte om jag vill sätta henne åt det onda håller pga det, och hon har, pga förståeliga skäl iom att hon vill hoppa av, inte lagt så mycket tid på leken idag.

cirkus, ja vad ska jag säga om cirkus? :crazy: För mig är hon antingen frustrerad god som verkligen missförstår min poäng i diskussionen, eller så är hon ond som med flit försöker vrida om vad jag skrivit för att det ska passa hennes syften. Misstanken i sig är ju inte solid nog för att utmynna i en så diger diskussion, men det blev så ändå eftersom vi inte lyckades nå fram till varann. Men om hon missförstår eller skriver om med flit? Det skaver också lite att hon vill lägga skulden på att snurr åkte på mig, ska jag vara tyst om när folk gör misstänksamma saker för att jag kanske inte har rätt i alla? Isf blir jag kickad för bristande aktivitet. Det skaver också att hon som ond skulle kunna trycka på det "om du hade fel om snurr har du fel om mig".

Har fyra personer kvar, och har noll koll om dem. Det är Araminta, Lenis, Mistimed och Artline. Får kolla närmare på dem och återkomma.

Beklagar @hemlig ! Hoppas allt reder upp sig med dig. :heart

@Gabby_Ossi Hur gör du med ersättning?

1. Idahoe - Inte första leken jag gnäller över det, men jag tycker i regel Ida känns god och det brukar ha noll koppling till vad hon har för roll. Så för mig är hon alltid rätt svårläst. Skriver en del teorier vilket alltid är bra för att man ska kunna värdera. Av nån anledning gnager det litegrann att hon skriver om sig själv "den enda vars roll jag är säker på". Hon är ju antagligen bara försiktig eftersom det finns de som brukar haka upp sig på en om man skriver saker i stil med att "jag är ju god", men jag undrar om jag missar nåt här. Känns ju tröttsamt att ta upp det där med hint om ledarvarg igen, eller annan roll, men som sagt lite gnager det. Röstade på hemlig igår vilket jag själv tänkt göra så inget jag kan anmärka på i just det, fick ut Niyama i DL1 och sa sig ha missat att hon la tredjerösten vilket isf skulle inneburit att hon utjämnade med Niya mot Art. Detta har jag skrivit en del om redan och har inte kunnat sätta åt nåt håll; sätter man en andraröst DL1 är ju oddsen tyvärr att den hamnar på en god. Räddningsaktioner tror jag alltså inte på för egen del men jag kan ju inte utgå ifrån att Ida är av samma åsikt så jag är ändå lite fundersam här.

3. Mammas - tycker nästan lite synd om Cirkus oavsett roll för får man Mammas efter sig är det inte nådigt att komma loss. I would know eftersom hon jagat mig både när jag var ond & god o jag var lika frustrerad i båda fallen. Dock tycker jag Mammas verkar lite låst i sitt tänk, kanske tidsbrist men tycker hon siktar in sig lite smalt, om hon inte möjligen har bra anledningar att göra det. Fått röster av goda snurrfian samt av okända hemlig. Missat en röst och röstade sedan på cirkus. Inget av detta säger mig särskilt mkt.

4. cirkus - mycket skrivande med Mammas. Verkar en aning frustrerad vilket jag kan förstå enligt ovan. Kan va snyggt spel men så pass många inlägg för att fejka en fejd bara för att ge "inte i lyan ihop"-alibi? Nah det tror jag nog inte. La dessutom upp Mammas för lottning igår. Jag hänger inte alltid med på vad cirkus skriver men jag lyckas inte få samma ondvibbar av henne som en del andra får. La en tidig röst DL1 vilket kan vara att sticka ut lite vilket inte känns omedelbart ulvigt men å andra sidan inte säger så mycket alls. Jag förstår lite vad Mammas far efter men jag hade kunnat missa det där med tiden ang röstningen dag 1 och jag vetosjutton alltså men även om jag inte hänger med på allt så känns cirkus mer som en frustrerad god än en typisk ond. Det kan va färgat av att jag själv brukar bete mig liknande när jag är just frustrerad god men..

fortsättning följer

Nu har ju hemlig varit inne och röstat, men om leken fortsätter och hon finns kvar imorgon kommer @LenaH hoppa in. (Och hon får såklart hoppa in tidigare och ändra röst också om hon vill)

Reagerar lite på att Hemlig får två röster nu när hon aviserat avhopp, är det onda som ser en enkel utväg eftersom hon spelat skumt och hoppas vinna genom det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 190
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 860
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 759
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 207
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka