Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvleken!

Nej nej, det stod samma. När jag ifrågasatte det till Sasse, att det inte stod ett namn sa hon att hon inte sa det nu eftersom hon redan sagt att den skyddade sig själv, då kom jag på att det var bea för då fick inte du veta heller. :)

Hellre att onda spionen inte vet vem ängeln är än att goda vet, typ så tänkte jag. :)
 
Sv: Ulvleken!

Okej. Är nog lite trög men mammas listade ut att Hedinn var ängeln?

Nej, det gjorde hon inte. Hon frågade dock varför hon inte fick veta vem ängeln skyddade. Om jag hade skrivit "Ängeln skyddar Hedinn" tror jag att både Mammas och Lillelorden kunnat gissa sig till att Hedinn var ängeln. :)

Lillelorden: Haha! Jag var rätt förvånad över att du inte skrev tillbaka och undrade :p
 
Sv: Ulvleken!

Jag var rätt misstänksam mot henne redan häromdagen faktiskt.

Jag jobbade ju som en galning för att försöka vända hennes strålande teori om mig som ond - då fattade jag att hon nog faktiskt var ond.
 
Sv: Ulvleken!

då kom jag på att det var bea för då fick inte du veta heller. :)

Åh, bea som är så gott! :d:D

(Alltså, förlåt. Jag är toktrött och skämtar helt obegripligt. Borde sova.)



Jamen, det var väl klokt tänkt! Jag som är en så otroligt erfaren och begåvad spelare *hosthost* hade ju säkert typ lyckats jättebra med den infon. :angel:
 
Sv: Ulvleken!

Åh, men jag är inte en sådan Bolsjevik som Mammas; jag bara rättar mig snällt i ledet och lyder alla LL:s vinkar! :D
 
Sv: Ulvleken!

Jag tycker också att Hedinn spelade otroligt bra i denna lek, hon prickade de onda så suveränt vilket inte är så enkelt i henne sits (så många timmar före oss) jag fattade först inatt att hon var den tredje goda.

Tack så mycket! :D Jag är rätt nöjd med mig själv faktiskt, såhär bra har jag nog aldrig lyckats träffa onda. Samtidigt var det sjukt nervöst att inte kunna vara med vid DL, plus att jag fick vara övertydlig efter de första prickningarna av onda att jag faktiskt inte visste ett skit om nån. :p

Hur lyckades hon egentligen vara så träffsäker? Var det så uppenbart? Gravinda lyckades ju egentligen bäst av oss men missade ju tyvärr deadline och sen fick hon ju misstankar på sig tillslut ändå.

Bra fråga. Rätt känsla den här omgången antar jag, med en liten dos av tur. ;) Jag räknade ut för ett litet tag sen att det bland Myrten, Mammas och cirkus måste ha funnits min ättling (med sia) och den goda spionen. Blev ett tag fundersam över om nån kollat dig, men eftersom både Mammas och Myrten meddelade igår att de bara gått på känsla av att du inte var ond och var högst osäkra så konstaterade jag att så inte var fallet. Gravinda var för mig väldigt neutral fram till igår, med Myrtens teorier och min egen uteslutningsmetod. :)
 
Sv: Ulvleken!

Tack alla och bra spelat! :D

Paddi: Jag är ledsen att jag inte räddade dig natt 3. Jag satt och velade en bra stund innan jag skickade PM:et om jag skulle skydda mig själv eller dig... Men du var ju fortfarande misstänkt av några och jag var mer godförklarad, så jag tog mig själv. Förstår du hur jobbigt det var att läsa ikapp på morgonen sen och se att du skrivit att du faktiskt visste nåt? En av de stora nackdelarna med att ha rollen som ängeln vid sån här tidsskillnad. :p

Men jag lyckades ju rädda Mammas sista natten i alla fall, alltid nåt. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Ulvleken!

Jo, fast helt säker var jag ju inte, eftersom den välsignade var kvar också. ;) Men rätt säker var jag ju ändå, annars hade jag ju inte valt att skydda dig.
 
Sv: Ulvleken!

Ja, men jag visste ju inte om ulvarna försökt äta dig, de hade ju lika gärna kunnat försöka äta den välsignade. :)
 
Sv: Ulvleken!

Du var verkligen väldigt bra på att pricka de onda den här leken, Hedinn!:bow:

Men hur lyckades du lista ut Lordens roll? Jag var ju själv inne på att hon var ond, men lutade snarare åt zombie.
 
Sv: Ulvleken!

Du var verkligen väldigt bra på att pricka de onda den här leken, Hedinn!:bow:

Men hur lyckades du lista ut Lordens roll? Jag var ju själv inne på att hon var ond, men lutade snarare åt zombie.

Tack! Var väl kompensation för alla gånger jag misslyckats? Eller så blir jag bättre på att hitta onda när jag tvingas leta själv och inte kan förlita mig lika mycket på andra... :p Haha!

Självklart är jag synsk. Nä, men det var rösten på Paddi dag 3. VV var väl klar att åka, med tre röster och Paddi var ju i princip godförklarad av alla. Enda anledningen till att lägga en sån röst då är ju om man är god och vill lägga ett testamente, men så visste vi ju att det inte var när Paddi sen åts på natten och visades god. Som zombie vore ju det ett extremt dåligt val av röst i så fall (eller val av käk...) för en god hade ju knappast lagt en sån röst. Och en zombie borde, i det läget, ha hakat på resten och röstat ut en (ond) VV. Speciellt när det är klart att den kommer åka.

Nog för att Lorden själv kallar sig korkad ibland, men jag tror inte ens att hon skulle vara så dum att rösta på en god som hon sen väljer att käka samma natt. :p Jag tolkade det mer som ett försök att vilja sticka ut och visa de onda vem hon var, genom att inte rösta på VV. Det var enda anledningen jag kunde se till den rösten...
 
Sv: Ulvleken!

Jag trodde länge att Karamelldrottningen var den onda spionen, det var därför jag röstade på Lillelorden för jag ville hellre ha ut en zombie, men jag hade ju inte riktigt rätt :p . Jag trodde det bland annat för att hon var så säker på sina röster på mammas som jag ju hade siat som god(även om ulvarna naturligtvis också vet att hon är god), sen var det nån anledning till som jag inte minns.
 
Sv: Ulvleken!

Jag hade inte en susning. Men jag trodde Lorden var ond, därför röstade jag på henne trots att det vore bättre att få ut en zombie. Kändes säkrare med Lorden än karamellen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 573
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 361
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
21 271
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 809
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
  • Semester.
  • Tvättmaskin luktar surt

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Tråden för spår
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp