Vad ar acceptabelt?

Sv: Vad ar acceptabelt?

Hahaha men medryttare är värre än din.. vi kan bestämma att hon ska vara hos mig klockan 11.00 och så får jag ett SMS klockan 14.00 att hon nyss vaknat. ;) Hon kan inte sadla eller tränsa själv så jag måste hjälpa henne med det.. och komma försent har hon gjort tusen gånger.. :rofl:
 
Sv: Vad ar acceptabelt?

Så varför har man en medryttare som man måste hjälpa när hon väl är där, och som inte dyker upp andra gånger? Det skulle jag se som utbildning och ta betalt för.
 
Sv: Vad ar acceptabelt?

Så varför har man en medryttare som man måste hjälpa när hon väl är där, och som inte dyker upp andra gånger? Det skulle jag se som utbildning och ta betalt för.

Stenmagi kanske bara är snäll! Det kanske är en släkting eller vän hon hjälper tex! :idea:
 
Sv: Vad ar acceptabelt?

vilken typ, så gör man sannerligen inte har man ett avlönat arbete så ska man sköta det. jag är själv 20 år och har extraknäck, jag passar alltid tiden då jag hatar att komma försent, hällre en timme tidigare än 5 min försent. ^^
 
Sv: Vad ar acceptabelt?

Det jag reagerar på är att det enbart är 3km dit (visserligen beroende på vägtyp) och att hon har mage att försova sig när hon blir skjutsad?! 3km tar max 10minuter att cykla även i uppförsbacke. Tycker hon borde skärpa till sig och inse att hon har det bra

Hej!

Jag håller med dej i allt utom tiden att cykla.. Men jag cyklar ruskigt långsamt!!!

Till TS.

Det måste gå att hitta nån annan- om man försover sej sådär, verkar man ju inte bry sej särskilt, eller?

Jag har själv sömnproblem, men har ändå tagit mej upp till jobb/skola/häst i flera år, trots att jag vissa nätter inte sovit mer än några få timmar.

Du har ett makalöst tålamod- det hade inte jag haft. Jag kan förstå att du behöver hjälpen, men ändå... Se om du kan hitta nån annan.

/ Lavinia, som själv letar medryttare och vet hur svårt det är att hitta vettiga personer..
 
Sv: Vad ar acceptabelt?

Självklart är det individuellt ;) Har cyklat 5km med ca 75kg post på cykeln och då tog det 25minuter och efter fyra timmars cyklande så tog en km 10minuter att cykla. Snacka om att vara riktigt trött! Men det var lite extremt den gången
 
Sv: Vad ar acceptabelt?

Svarar till de flesta:

OK jag tror att det har sunkit in.. Hon kommer upp pa Lordag igen och skall vara har vid 9. Ja jag hamtar henne sedan det ar en del sno.. Men det ar om hon ar vaken nar jag ringer 830am..lol.. Vii far hoppas.. had samtal igen med henne om att vakna och hur viktigt det ar i ALLA situationer nar man har lovat ngt att komma i tid.. Som ngn sa, om planet avgar 9 kan man ju inte vara pa flygplatsen 9... da ar man forsent..

Detta far fungera, medans jag ocksa letar efter en "spareperson" att ha just om det skulle bli problem. Och optimistisk som jag ar, hoppas jag inte att jag behover...

Tack alla for svar... Nu stanger vi traden.
 
Sv: Vad ar acceptabelt?

Vad är BHS utbildad instructor inom stable management? Vad står BHS för?

Bara tvyngen att fråga...

British Horse Society, det betyder att jag har gatt igenom alla de phaser so behovs for att vara en instructor/larare?, i stablemanagement, alltsa alla phaser av hastvard som ar pa marken bortsett fran sjalva ridningen. Hur man tar hand o sin hast, vad som behovs for housing, care etc etc. Hagar, ja du vet.
Du kan checka ut pa www.BHS.co.uk tror jag det ar... har inte varit in pa lange lo.. just betalar in min arliga fee....

hoppy new year och sa stanger vi traden igen...
 

Liknande trådar

Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
17 216
Senast: 95johsv
·
Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 305
Senast: Huggorm
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 468
Senast: Raderad medlem 120709
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp