Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Hittade tandoorinuggets på Coop, till det bulgur kokt med gurkmeja, sallad, rödkålen jag lade in igår, sojabönor och kall limesås.
20210305_190940.jpg
 
Lyckades göra en god sås på torkad sojafärs igen idag. En tesked kanel, lite vinäger och en skvätt olivolja gör verkligen så att smaken rundas av fint :)
 
Jag börjar bli en queen of smoothies!

Halv banan
1 äpple
Spenat
Oatleys chokladdryck
Vanilj yoghurt
1 tsk kakao
1 msk Renee Voltaires nöt creme (var tvungen att provsmaka en del så att den inte hunnit blivit dålig sedan sist :cautious: )
1 msk Renee Voltairs hampa protein

Sådär lagom nyttig och onyttig samtidigt. SJUKT god.
 
En annan favorit är,
Frysta hallon
Halv banan
Vanilj yoghurt (ett eller två ord?)
Spenat
1 tsk kokosfett
1 msk R.V. hampa protein

Ibland gör jag en med allt,
Vanilj yoghurt
Hampa protein
Citron
Apelsin
Äpple
Päron
Spenat
Grönkål
Ingefära

Äter det till frukost och det kickar igång en direkt.
 
Ska på gastroskopi i veckan då min mage sagt upp sig och de misstänker något otrevligt.. Hur som helst. Tiden är kl 10.30 och jag får inte äta något på sex timmar innan och väntetiden där kan visst bli lång.
Ohållbart för mig. Så planen är att äta något kl 04.30 och sedan gå och lägga mig igen.

Vad borde jag äta som magen ändå kan smälta hyfsat snabbt, men som man håller sig mätt på länge?
Veganskt såklart.
 
Ska på gastroskopi i veckan då min mage sagt upp sig och de misstänker något otrevligt.. Hur som helst. Tiden är kl 10.30 och jag får inte äta något på sex timmar innan och väntetiden där kan visst bli lång.
Ohållbart för mig. Så planen är att äta något kl 04.30 och sedan gå och lägga mig igen.

Vad borde jag äta som magen ändå kan smälta hyfsat snabbt, men som man håller sig mätt på länge?
Veganskt såklart.
Något flytande, en smoothie med extra fibrer. Hade inte vågat äta något fast, tråkigt (och jobbigt!) att behöva göra om gastroskopin för att det finns matrester i magen.
Jag har gjort det två gånger och klarade mig bra utan att äta, vilket jag först var tveksam till eftersom jag vanligtvis äter väldigt ofta och ofta går runt hungrig.
 
Något flytande, en smoothie med extra fibrer. Hade inte vågat äta något fast, tråkigt (och jobbigt!) att behöva göra om gastroskopin för att det finns matrester i magen.
Jag har gjort det två gånger och klarade mig bra utan att äta, vilket jag först var tveksam till eftersom jag vanligtvis äter väldigt ofta och ofta går runt hungrig.
Tack för tipset!

En period blev jag sövd på förmiddagen några dagar i veckan och jag minns hur hungrig jag var då. Men då låg jag inne, så det var lättare. Nu måste jag ta mig till sjukhuset och sånt. Mår väldigt illa när jag blir hungrig..
 
Tack för tipset!

En period blev jag sövd på förmiddagen några dagar i veckan och jag minns hur hungrig jag var då. Men då låg jag inne, så det var lättare. Nu måste jag ta mig till sjukhuset och sånt. Mår väldigt illa när jag blir hungrig..
Man ska tydligen undvika frön och dylikt som jag förstått det, och det är väldigt viktigt att det gått minst 6 timmar. Du får heller inte dricka vatten eller någon annan vätska.

Jobbar ”granne” med en endoskopimottagning och det är så många gånger jag hört patienter som inte gjort som man ska och måste bokas om.

Du vet säkert detta men många verkar slarva med att läsa kallelsen och det är ju svårt att få nya tider :heart

Tips på mat har jag tyvärr inte...
 
Man ska tydligen undvika frön och dylikt som jag förstått det, och det är väldigt viktigt att det gått minst 6 timmar. Du får heller inte dricka vatten eller någon annan vätska.

Jobbar ”granne” med en endoskopimottagning och det är så många gånger jag hört patienter som inte gjort som man ska och måste bokas om.

Du vet säkert detta men många verkar slarva med att läsa kallelsen och det är ju svårt att få nya tider :heart

Tips på mat har jag tyvärr inte...
Tack för svar!
Herregud, hur ska det gå..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 922
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 522
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 894
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp