Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Men hur gjorde du? :D jag ääälskar min stroganoff!
Jag väntade på att sambon skulle komma hem med de rätta ingredienserna.... Otålig som jag är orkade jag inte vänta utan tänkte att nä men det här blir bra. Smakade konstigt jag la till lite mer och det gjorde inte saken bättre sen la jag till lite till och tja till slut så stod jag där med något jag absolut inte ville äta :rofl:

Sambon åt och tyckte det var helt ok., smakade lite konstigt sa han men ätbart :rofl:
 
Vegofärsbiffar med indisk kryddning och sallad med bönor och bulgur. Biffarna blev lite starka då jag råkade krydda för mycket, men blev goda ändå. 🙂
20210602_181533.jpg
 
Testat vegansk, gf ”kyckling”. Vegan butcher och om ni gillar ost som har lager som mozzarella men ändå inte smälter är den helt rätt. Vill ni ha annat blir ni besviken…. Blev jättegott i en indisk curry, bra ersättning. Kommer dock inte köpa själv pga sojabaserad men kul att testa när veganska vännen tar med!
 
Hur gör en med tofun för att få fetasmaken? Violifes tror jag inte finns där jag bor tyvärr
Det blir ju förstås inte riktigt som fetaost. Men jag som åt mer av den där apetina eller vad den heter (som ser ut som fetaost men mildare) tyckte ändå vanlig feta var för stark. Googla fetaost tofu och liknande, finns många recept. Både enklare och mer avancerade. Ett exempel: https://www.vegomagasinet.se/vegansk-fetaost/

"Marinerad tofu" är mindre jobb och jag tycker den kan ersätta fetaost i mycket.
 
Det blir ju förstås inte riktigt som fetaost. Men jag som åt mer av den där apetina eller vad den heter (som ser ut som fetaost men mildare) tyckte ändå vanlig feta var för stark. Googla fetaost tofu och liknande, finns många recept. Både enklare och mer avancerade. Ett exempel: https://www.vegomagasinet.se/vegansk-fetaost/

"Marinerad tofu" är mindre jobb och jag tycker den kan ersätta fetaost i mycket.
Jag gillar inte fetaost, men det där receptet lät ju gott! 🙂
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 961
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 608
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 198
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 905
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp