Bukefalos 28 år!

Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

IMG_20210528_174053_014.jpg
 
Testade köpa ICAs veganska nuggets och åt till middag. Kunde knappt äta dom då jag inbillade mig att de smakade kyckling. Iofs inte ätit kött på typ 20 år, men som jag minns att det smakade.
Kommer inte köpa dom igen.
 
Testade köpa ICAs veganska nuggets och åt till middag. Kunde knappt äta dom då jag inbillade mig att de smakade kyckling. Iofs inte ätit kött på typ 20 år, men som jag minns att det smakade.
Kommer inte köpa dom igen.
Det är så tudelat verkligen. Vill att de gör mer köttlika produkter så att fler äter veganskt, och vill samtidigt att de gör mer veganska produkter som smakar veganskt. De hade ju en jättegod vegansk pytt med bönor och blandade grönsaker, som ersattes med den som smakar kött:wtf:
 
Det är så tudelat verkligen. Vill att de gör mer köttlika produkter så att fler äter veganskt, och vill samtidigt att de gör mer veganska produkter som smakar veganskt. De hade ju en jättegod vegansk pytt med bönor och blandade grönsaker, som ersattes med den som smakar kött:wtf:
Verkligen!
Mamma som inte äter uteslutande vegetariskt, men stora delar av veckan gör det, gillade dom. Hemma byter hon numera ofta ut köttet i grytor och sånt mot hälsans kök filébitar då hon tycker de är goda och går att byta rakt av från kött. Så för sådana som henne har de ju verkligen en poäng, hon byter ut köttmåltider mot dito vegetariskt.

Jag äter dock hellre baljväxtbiffar om jag ska köpa färdiga eller göra.
 
Är förresten så fint med mamma. Innan har hon på rutin ätit kött och väldigt lite vegetariskt. Men på senaste tio åren har hennes kokkonst blommat ut och blivit mycket mer vegetarisk.
Så kul att kunna prata mat med henne, dela recept med varandra och laga mat tillsammans. Det har gjort mycket med vår relation, att vi även delar maten med varandra. ❤
 
Testade köpa ICAs veganska nuggets och åt till middag. Kunde knappt äta dom då jag inbillade mig att de smakade kyckling. Iofs inte ätit kött på typ 20 år, men som jag minns att det smakade.
Kommer inte köpa dom igen.
Min man som är köttätare känner ingen skillnad på dessa Nuggets och riktig kyckling.
Vidrigt om en frågar mig.
 
Skulle göra korv stroganoff....

Slutade med enbart en tallrik med pasta. Vete tusan hur jag rörde till det så illa att jag inte ville äta det.

Det räknas som en av de värsta vegetariska rätter jag lagat hittills :rofl:

Vego-korv och fel ingredensier i allsköns ordning tja.. blev allt annat än bra. Vart inte ens ätbart
 
Skulle göra korv stroganoff....

Slutade med enbart en tallrik med pasta. Vete tusan hur jag rörde till det så illa att jag inte ville äta det.

Det räknas som en av de värsta vegetariska rätter jag lagat hittills :rofl:

Vego-korv och fel ingredensier i allsköns ordning tja.. blev allt annat än bra. Vart inte ens ätbart
Låter iofs lite som min vegomat i tonåren, pasta med pasta. Ibland ketchup till. 😅
Skulle jag få i mig protein kokade jag ris tillsammans med röda linser. Torrt..
 
Skulle göra korv stroganoff....

Slutade med enbart en tallrik med pasta. Vete tusan hur jag rörde till det så illa att jag inte ville äta det.

Det räknas som en av de värsta vegetariska rätter jag lagat hittills :rofl:

Vego-korv och fel ingredensier i allsköns ordning tja.. blev allt annat än bra. Vart inte ens ätbart

Men hur gjorde du? :D jag ääälskar min stroganoff!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 175
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 986
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 978
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Hjälp! Mina hästar äter ombunkar!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp