Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Delvis kl

Vad tror ni om att lägga den på pizza..?

Svarar mig själv! Det funkade utmärkt i tunna strimlor :)

B5CDBB8F-7EBA-49CB-B881-2FA90E2BE22F.jpeg
 
Jag har senaste tiden levt på champinjongryt, champinjoner, dragon, persilja, syltlök, rött vin, tomat fick koka ihop länge. Serverar med ris/mathavre/quinoa och sallad. Blev mustigt och gott, bättre än med rödbetor!
 
Gjorde Zeinas halloumi pasta idag, rekommenderar verkligen! Dock skulle jag säga att dubbla vitlöken, minst ^^ sen saltade jag inte alls men körde i rikligt med grovmalen svartpeppar. 5 av 5!
 
Jag kör skafferirensning och är ändå imponerad över hur goda rätter jag får ihop. Mitt krydd-game har blivit riktigt bra:D Däremot har jag av någon anledning samlat på mig enorma mängder havregryn. Tror jag hela tiden trott att det varit slut hemma trots att jag har... Så, vad kan jag göra av havregryn som inte är gröt eller chokladbollar? Gärna något matigt, inte sött, men jag får väl bita i det sura (söta?) äpplet om det innebär att jag blir av med grynen.
 
Så, vad kan jag göra av havregryn som inte är gröt eller chokladbollar? Gärna något matigt, inte sött, men jag får väl bita i det sura (söta?) äpplet om det innebär att jag blir av med grynen.
Jag gillar att baka bröd med havregryn. Paj (alltså till skalet)? Bars (kan man ju göra hur osöta man vill)? Fast jag anser att man aldrig kan få för många chokladbollar :D
 
Jag kör skafferirensning och är ändå imponerad över hur goda rätter jag får ihop. Mitt krydd-game har blivit riktigt bra:D Däremot har jag av någon anledning samlat på mig enorma mängder havregryn. Tror jag hela tiden trott att det varit slut hemma trots att jag har... Så, vad kan jag göra av havregryn som inte är gröt eller chokladbollar? Gärna något matigt, inte sött, men jag får väl bita i det sura (söta?) äpplet om det innebär att jag blir av med grynen.
Jag har också massivt överskott av havregryn. Det enda jag förbrukar dem till är smulpajsdeg och havresoppa.
Brödbak är också bra (skålla eller lägg i blöt först) men varken det eller gröt har jag kunnat göra på länge nu.
 
Jag kör skafferirensning och är ändå imponerad över hur goda rätter jag får ihop. Mitt krydd-game har blivit riktigt bra:D Däremot har jag av någon anledning samlat på mig enorma mängder havregryn. Tror jag hela tiden trott att det varit slut hemma trots att jag har... Så, vad kan jag göra av havregryn som inte är gröt eller chokladbollar? Gärna något matigt, inte sött, men jag får väl bita i det sura (söta?) äpplet om det innebär att jag blir av med grynen.
Bröd, typ grötbröd eller bröd i långpanna. Vet dock inte hur det blir när man ska baka glutenfritt men borde finnas en del recept.

Overnight oats funkar med vanliga havregryn också.

Gör egen granola? Det är supergott och man kan ha i precis det man gillar (men lätt att bränna 😒 )

Det går att frysa in havregrynen också, för längre hållbarhet.
 
Jag gillar att baka bröd med havregryn. Paj (alltså till skalet)? Bars (kan man ju göra hur osöta man vill)? Fast jag anser att man aldrig kan få för många chokladbollar :D
Har googlat lite och bröd verkar inte så svårt, det ska jag testa. Paj var också smart! Bars har jag inte hittat recept på utan socker men fortsätter googla.

Och vi pratar ca 8 kg havregryn. Jag tror inte jag skulle kunna äta så många chokladbollar på ett år ens:laugh:
Jag har också massivt överskott av havregryn. Det enda jag förbrukar dem till är smulpajsdeg och havresoppa.
Brödbak är också bra (skålla eller lägg i blöt först) men varken det eller gröt har jag kunnat göra på länge nu.
Mm, smulpaj! Är ju bärsäsong nu med:D Havresoppa känns spontant som ett vattnigare alternativ till gröt:confused:
Bröd, typ grötbröd eller bröd i långpanna. Vet dock inte hur det blir när man ska baka glutenfritt men borde finnas en del recept.

Overnight oats funkar med vanliga havregryn också.

Gör egen granola? Det är supergott och man kan ha i precis det man gillar (men lätt att bränna 😒 )

Det går att frysa in havregrynen också, för längre hållbarhet.
En anledning att jag rensar är för att frysen är full med bär och jag behöver burkarna med havregryn till att lägga bär i:crazy: Men bröd och granola känna som att det går åt en del till! Overnight oats använder en väl typ lika mycket som till gröt? Jag gillar gröt men det går ju vara åt ett par dl åt gången.
 
Har googlat lite och bröd verkar inte så svårt, det ska jag testa. Paj var också smart! Bars har jag inte hittat recept på utan socker men fortsätter googla.

Och vi pratar ca 8 kg havregryn. Jag tror inte jag skulle kunna äta så många chokladbollar på ett år ens:laugh:

Mm, smulpaj! Är ju bärsäsong nu med:D Havresoppa känns spontant som ett vattnigare alternativ till gröt:confused:

En anledning att jag rensar är för att frysen är full med bär och jag behöver burkarna med havregryn till att lägga bär i:crazy: Men bröd och granola känna som att det går åt en del till! Overnight oats använder en väl typ lika mycket som till gröt? Jag gillar gröt men det går ju vara åt ett par dl åt gången.
Ja nej overnight oats slukar ju inte havregryn direkt 😄 om du inte gör en sats till en skolklass typ 🙈
Du har inga djur som gillar havregryn eller känner någon med djur? Tänkte om du verkligen behöver bli av med grynen fort. Mina marsvin älskar havregryn exempelvis!
 
Ja nej overnight oats slukar ju inte havregryn direkt 😄 om du inte gör en sats till en skolklass typ 🙈
Du har inga djur som gillar havregryn eller känner någon med djur? Tänkte om du verkligen behöver bli av med grynen fort. Mina marsvin älskar havregryn exempelvis!
Alltså, jag skulle ju faktiskt kunna ge lite till hästarna. Men de är så tjocka nu i betestider :o Kanske gör jag hästgodis av dem! Det behöver jag ju inte förvara inne hos mig i alla fall :)
 
Jag kör skafferirensning och är ändå imponerad över hur goda rätter jag får ihop. Mitt krydd-game har blivit riktigt bra:D Däremot har jag av någon anledning samlat på mig enorma mängder havregryn. Tror jag hela tiden trott att det varit slut hemma trots att jag har... Så, vad kan jag göra av havregryn som inte är gröt eller chokladbollar? Gärna något matigt, inte sött, men jag får väl bita i det sura (söta?) äpplet om det innebär att jag blir av med grynen.
Det brukar väll ingå i massor av vegobiffar? Sen gillar ju jag stekt gröt, vet inte om du provat det. Jag tycker det smakar lite som pannkaka. Man kan såklart baka på det med, mixa det så det blir havremjöl och baka på det på det viset.
 
Det brukar väll ingå i massor av vegobiffar? Sen gillar ju jag stekt gröt, vet inte om du provat det. Jag tycker det smakar lite som pannkaka. Man kan såklart baka på det med, mixa det så det blir havremjöl och baka på det på det viset.
Gör det? Jag har i och för sig inte gjort särskilt mycket vegobiffar men har aldrig sett det! Ska googla och kolla recept. Havremjöl har jag redan så det hjälper tyvärr inte så mkt. Ser framför mig en framtid där jag bara äter havrebröd till Jul:sorry:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 952
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 161
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 904
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp