Bukefalos 28 år!

Vad får er att se en film?

Vad som får mig att INTE välja en film, är om det görs massiv reklam för filmen. Då går den bort för mig.

Jag är storkonsument av film och mina val handlar om humör, ibland väljer jag efter genre, ibland väljer jag efter skådisar. Har mycket svårt för att se film på språk jag inte behärskar, avskyr att se på film och vara beroende av textning.
 
Jag gillar brittiska och danska filmer så jag går oftast på ursprungsland, därefter skådisar eller regissör. Älskar deckare, thriller, komedi och drama. Avskyr skräck och action.

När jag var yngre såg jag oerhört mycket socialrealistiskt a la Ken Loach, men efter 20 år som socialarbetare orkar jag inte med sånt längre, då ser jag hellre en lättsam komedi, så länge den är dansk eller brittisk. Komedier från andra länder roar mig inte.
 
Om du får med mörka skogar, mord och gärna något övernaturligt mysterium så kommer jag att se den. Alla dagar i veckan. Det mesta med dova skogar förresten oavsett om det är en dramaserie, true crime eller skräck.

Jul? Kommer se den dessvärre oavsett kvalitet.

En vacker gammal byggnad? Kommer se den och blänga på huset.
 
Innan begreppet streama kom till världen så hamnade jag (vi) oftare på filmer som vi inte skulle ha valt pga att den läggs ut som drama. Jag väljer aktivt bort allt med drama...
Men numer blir jag istället överraskad av helt okända (nya) skådisar och filmer som jag inte har valt, eftersom jag gärna tittar tillsammans med junioren och de filmer som h*n har valt. Det är bra!

Jag vill bli underhållen 9 ggr av 10, då väljer man sånt som action, actionkomedi, thriller, i viss mån skräck. Men sen spelar nog vissa skådisar och ressigörer in, jag har mina favoriter ;)
 
Definitivt inte utifrån Netflix beskrivningar, förtjänar nästan medalj i att få filmer att verka urtråkiga.
Netflix är verkligen URUSEL på att skriva lockande.

Kl
Starka kvinnliga karaktärer.
Ibland pga bra trailer, men tycker att vissa trailers avslöjar för mycket.
 
Genre oftast. Dras till all skräck och sådant som är mörkt, skrämmande och mystiskt i princip.

Kan ibland se drama eller så om det fått riktigt bra betyg alternativt någon som känner mig och min smak rekommenderar det. Undviker komedier och romantik så mycket jag kan.

Jag brukade se sjukt mycket film men på senare år har det bytts ut mot serier.
 
Skräck är absolut inget för mig. Spåren efter när min tjugo år äldre syster satt barnvakt och tog med filmer som vi skulle titta på finns fortfarande kvar.... :cautious:

Bara tur att jag "bara" fick en aversion mot skräckisar av det :rofl:
 

Liknande trådar

Tjatter Har du någon film som du har sett för länge sedan men glömt bort och nästan trott att du har drömt den. Jag börjar. Hjälp! Jag är en...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 920
Senast: alazzi
·
Fritid Min dotter fyller 13 år på lördag och hon önskar en hemmabio kväll med hela familjen. Hon vill helst se en skräckfilm säger hon men med...
2
Svar
33
· Visningar
1 259
Senast: Sel
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
653
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 190
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp