Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått återbesökstid med hästen hos veterinären imorgon. Tur min förkylning blivit betydligt bättre nu.
Men oron över hur det ska gå med hästen är stark. Försöker tänka på acceptans över att han är halt just nu och att det är okej. Att han är halt nu betyder inte att det inte blir bra. Finnas i nuet och inte föra över min oro till hästen.
Men det är svårt.
I stort sett alla hästar är halta någon gång ❤️ det kommer säkert bli bra igen.
 
Har just sagt hejdå till min favoritkollega och känner mig plötsligt väldigt ensam på min arbetsplats. Det har verkligen hänt mycket på jobbfronten de senaste 5 månaderna och jag tror inte riktigt att det kommit ikapp mig förrän nu. Har haft så mycket annat att tänka på att det vart lätt att skjuta det åt sidan, tänka "det hanterar jag i slutet maj". Och så plötsligt blev det slutet av maj, och här sitter jag. Känner mig tom, ängslig och lite ledsen, även om det kommer mycket positivt ur det här också. Men just nu måste jag nog tillåta mig att vara lite deppig en stund tror jag.

Nä, nu ska jag packa ihop och gå och sätta mig på en bänk med en glass, det lär inte bli något mer jobb gjort idag!
 
Tack för de orden. ❤
Håller med! De flesta hästar blir halta någon gång. Och det behöver inte betyda något för framtida hållbarhet. Min första ponny blev halt när han sparkade i väggen åt boxgranne innan vi fick byta box. Sedan aldrig mer förutom en hovböld och ett skärsår.
Han blev 30 år och reds tom lektion som 30 årig piggelin och fräsch häst.
Din kompis blir säkert bra och ni får mer tid ihop! :heart
 
Ta bort möblerna (spar ev en stol). Enda rimliga lösningen. Mer plantor till folket 🌱🌱💚🌱🌱
Lutar nog åt det. :rofl:
Är ju ändå nästan 8kvm så ska nog få ihop det på något vis. Gick ju förra året. Förutom att jag då hade gurkorna inne i köksfönstret och ingen squash eller bönor. Och inga palettblad som jag tänkte skulle få växa till sig utomhus...

Kanske blir som exet säger att jag får fråga hyresbolaget om jag kan "låna" lite gräsmatta utanför (så dom slipper klippa lika mycket gräs och inget annat.:angel:) om det fortsätter så här.
 
Håller med! De flesta hästar blir halta någon gång. Och det behöver inte betyda något för framtida hållbarhet. Min första ponny blev halt när han sparkade i väggen åt boxgranne innan vi fick byta box. Sedan aldrig mer förutom en hovböld och ett skärsår.
Han blev 30 år och reds tom lektion som 30 årig piggelin och fräsch häst.
Din kompis blir säkert bra och ni får mer tid ihop! :heart
Tack! ❤
Jag är sjukt bra på att oroa mig i förväg för vad som kan hända. Behöver bli lite sämre på det..
 
Lutar nog åt det. :rofl:
Är ju ändå nästan 8kvm så ska nog få ihop det på något vis. Gick ju förra året. Förutom att jag då hade gurkorna inne i köksfönstret och ingen squash eller bönor. Och inga palettblad som jag tänkte skulle få växa till sig utomhus...

Kanske blir som exet säger att jag får fråga hyresbolaget om jag kan "låna" lite gräsmatta utanför (så dom slipper klippa lika mycket gräs och inget annat.:angel:) om det fortsätter så här.
Ja, men du är ju en klok mänscha det hör jag klart och tydligt! Jag har redan fått ok från värden att annektera lite gräsmatta vid behov. Gräsmatta är ändå bara grön öken.

Ett alternativ är ju att gräva upp häcken så får du plats med dina bönor ändå. :idea: Bönhäck is the new black eller vad det nu heter.

Säg till om du har fler plantdilemman du behöver kreativa lösningar på. moahaha🧑‍🌾
 
Tack! ❤
Jag är sjukt bra på att oroa mig i förväg för vad som kan hända. Behöver bli lite sämre på det..
Jag som ändå jobbar med häst och mycket med just rehab tappar det totalt med mina egna hästar. 😂
Jag har ringt min veterinär och grinat och trott att hästen ska dö flera ggr. Hittade ponnyn blockhalt på betet och ringde vet och grät: ”Vad ska jag gööööra? Kan du komma nuuu?”.
Hon svarar lugnt med finländsk brytning: ”Haaar du kollat på beneeen om det finns sår? Har du kooollat om det är vaaarmt eller svullet någonstaaans?”
Jag blir knäpptyst och sen något förolämpad: ”Det är väl för fan klart jag har!”
”Jå-å, men man veet ju int när du blir så där!”
Hon känner mig för väl. Hästen hade en hovböld som var lite knepig att hitta. Men verkligen inget SÅ dramatiskt. 😂

En annan gång fick jag hjärnstillestånd och visste jag inte om jag vågade rida min andra häst IOM en liten svullnad. Jag såg ju såret och fattar ju eg att det var pga ett sår som var lite skitigt. Men ”näää.. tänk om det är en senskada och hästen måste avlivas!”. 🙄
En annan veterinär var iaf på gården och kollade och friskförklarade min häst från den dödliga senskadan han hade i 10 minuter. 🙄😂
Hon asgarvade åt mig. Jag förstår iom att jag tappar det så totalt. 😂

Dvs du är inte ensam om att oroa i onödan.
Håller tummarna för din fina prins! Det går nog bra! ❤️
 
Jag som ändå jobbar med häst och mycket med just rehab tappar det totalt med mina egna hästar. 😂
Jag har ringt min veterinär och grinat och trott att hästen ska dö flera ggr. Hittade ponnyn blockhalt på betet och ringde vet och grät: ”Vad ska jag gööööra? Kan du komma nuuu?”.
Hon svarar lugnt med finländsk brytning: ”Haaar du kollat på beneeen om det finns sår? Har du kooollat om det är vaaarmt eller svullet någonstaaans?”
Jag blir knäpptyst och sen något förolämpad: ”Det är väl för fan klart jag har!”
”Jå-å, men man veet ju int när du blir så där!”
Hon känner mig för väl. Hästen hade en hovböld som var lite knepig att hitta. Men verkligen inget SÅ dramatiskt. 😂

En annan gång fick jag hjärnstillestånd och visste jag inte om jag vågade rida min andra häst IOM en liten svullnad. Jag såg ju såret och fattar ju eg att det var pga ett sår som var lite skitigt. Men ”näää.. tänk om det är en senskada och hästen måste avlivas!”. 🙄
En annan veterinär var iaf på gården och kollade och friskförklarade min häst från den dödliga senskadan han hade i 10 minuter. 🙄😂
Hon asgarvade åt mig. Jag förstår iom att jag tappar det så totalt. 😂

Dvs du är inte ensam om att oroa i onödan.
Håller tummarna för din fina prins! Det går nog bra! ❤️
Jag har blivit enormt fjantig med honom sista tiden. Han ska promeneras vid hand nu och jag berömmer och hyllar honom högt och ger morötter för typ varje steg han tar.
Antagligen gör jag dock så mest för att peppa mig själv mer än hästen. 😅
 
Ja, men du är ju en klok mänscha det hör jag klart och tydligt! Jag har redan fått ok från värden att annektera lite gräsmatta vid behov. Gräsmatta är ändå bara grön öken.

Ett alternativ är ju att gräva upp häcken så får du plats med dina bönor ändå. :idea: Bönhäck is the new black eller vad det nu heter.

Säg till om du har fler plantdilemman du behöver kreativa lösningar på. moahaha🧑‍🌾
Helt klart. Här finns gott om problemlösare. Ropar på dig direkt när de är dags. :D

Lär nog dyka upp mer dilemman innan det här är över. Typ som var/hur ca 30 chiliplantor ska få plats bland allt annat.. :angel: Tur ena kollega har erbjudit sig redan. Och den andra får väl kanske några av farten precis som förra året (eller ja var hennes man jag lurade på dem först).:rofl:
 
Bra men intensiv dag.
Nu unnar jag mig en bättre kvällsmackan på café.
Ska på bröllop om två veckor och har varit inne i vår lokala butik och butiksägaren ska fundera lite på vad jag ska ha på mig.😊
4FAF9EA4-3599-496A-AA2E-B1D042C589FA.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
72 73 74
Svar
1 477
· Visningar
44 480
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
659
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 894
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 577
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp