Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här dagen har i alla fall börjat bra.
Sov helt ok. Har gått längre rastningsrunda med hundarna och klippt klor. Jag har också fått iväg en jobbansökan och sett att jag fick högsta betyg i senast avklarade kursen. Två sticklingar planterade och nu förbereder jag tidig lunch, därefter blir det jobb några timmar. Ska se om jag kan få iväg en till jobbansökan senare idag. Har en såpass bra grund i mitt CV och personliga brev att det går lätt att anpassa efter olika tjänster. Det knepiga är att alls hitta intressanta jobb...
 
Helt urlakad...

Vetrinärbesöket med min fina unghäst vart allt annat än positivt så nu håller jag på och bearbetar att jag måste ta bort honom. Mitt hjärta går sönder och min hjärna kan inte smälta det riktigt.

281206519_10158971277586819_2347023764153580223_n.jpg



Måste äta någonting snart har inte fått i mig något sen frukost. Orkar inte.. vill inte
Men nej 💔
 
Hörde att (P4 norbotten) att outbildade vikarier fick högre lön än erfarna undersköterskor! På riktigt?!? Fy fan...Och så undrar de varför utbildade lämnar vården...Jag drog gränsen när jag insåg att jag hade lön motsvarande vårdbiträde efter flera år med erfarenhet som undersköterska. Jag är just nu tacksam över att jag sadlade om även om det känns lite annorlunda att numera mäta trall och annat virke, räkna pengar, hantera kassasystem osv istället för att dela ut medicin, utföra omvårdnad, tvätta med mera 😅 men roligt har jag och är inte underbetald längre 😊.
 
Blev klar med veckans plugg igår morse. Tänk vad enkelt skolan blir när man tycker saker är lätt, dvs. roligt för min lilla autist-hjärna. Har börjat på nästa veckans inlämningsuppgift pga har tråkigt. :laugh: Sambon blev nog nästan lite tårögd av lycka att vi båda låg och programmerade i sängen vid läggdags efter att vi kommit hem ifrån ett bio-besök. Är nog inte lika frälst som sambon, men det här är helt klart att föredra över skyddsutrustning och maskiner som låter en massa.
 
Sitter och är lite fascinerad över att jag fått ihop en 20-sidig rapport på 2 dagar med 3 bilagor över ett examensarbete jag gjort på halvtid när flera av mina klasskamrater gjort sina examensarbeten på heltid och ändå fått hälften så mycket gjort som jag har.

Jag är nog inte så hopplös ändå som mina hjärnspöken säger. :up:
 
Sitter och är lite fascinerad över att jag fått ihop en 20-sidig rapport på 2 dagar med 3 bilagor över ett examensarbete jag gjort på halvtid när flera av mina klasskamrater gjort sina examensarbeten på heltid och ändå fått hälften så mycket gjort som jag har.

Jag är nog inte så hopplös ändå som mina hjärnspöken säger. :up:
Jag satt precis med lite samma känsla så här i slutet av uppsatsen. Hur fasiken har jag fått ihop så här mycket när det inte känns som att jag gjort någonting? :D
 
Sitter på uteplatsen och funderar hur jag ska få plats med allt när det är dags för chili, paprika, gurka, squash mfl att flytta ut.
Har ju möbler och ett körsbärsträd i kruka som också bor här.
Största problemet är att buskaget runtom klipper jag inte själv, så vill underlätta för dom också när dom kommer och ska klippa. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 337
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
674
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 420
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 661
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp