Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemkommen efter besök på min lokala vinbar med kollegorna. Jag hade egentligen inte alls energi till något sådant idag, men det var den enda kvällen de andra kunde och det blev som vanligt väldigt trevligt ändå! Nu sitter jag uppkrupen i sängen och lyssnar på regnet som fullkomligen öser ner där ute, jag har knappt sett det regna såhär mycket förut! Det kommer riktiga sådana monsunskurar och jag är glad att jag kan sitta här inne och kura ☺️
 
Jag har varit i stora staden på vårdbesök, med mellanladning/övernattning hos vän som gav fantastisk mat och massa ompyssel. Sjukt nöjd över hur bra det gick att ta mig dit och hem, gått (!) till busshållplatser och grejer. Nöjd även över att nya (och snygga!!!) kompressionsstrumpbyxor är på väg. Från flatstickad tant-nude till kastanjebruna som ser ut som leggings! Och som inte gör ont förhoppningsvis.

Sedan ringde en så himla inspirerande vän som bygger skogsträdgård hemmavid och uppdaterade mig om växtligheten och sin nya delux-rengskördarkonstruktion med tre seriekopplade tusenliterstankar. Glad för henne och sorgsen för att jag inte gör sådant just nu.
 
Så sköööönt det var att landa i soffan när jag kom hem från jobbet ikväll efter en lång dag; jobbat 11-20 och innan dess fixade boxen åt pållan som fick vilodag och så åkte jag direkt från stallet då jag skulle ombesikta bilen också och tack vare att jag hade matlåda och allt flöt på hann jag det i lugn och ro 😊. Första timmen fick jag vara med på APT- himla bra för även mig som vikarie att få närvara på 😊.
Suckade lite igår när jag såg att bensinen var höjd igen när jag behövde tanka men idag tacksam då det ju var höjt ytterligare...Tur man tjänar så pass mycket bättre på ob i handeln att det lönar sig att arbeta 🙃. Så välbetald under kvällar och helger nu har jag aldrig varit i närheten av i vården! Tacksam också för att pärlan "dansade" genom ombesiktningen snabbt och lätt och det kan jag tacka bästa älsklingen för 🤩🥰. Nu sova! 🥱
 
Tittar lite på begagnade Mini Coopers, men funderar på om de är rätt bil för mig. Jag bryr mig inte så mycket(?) om de är roliga att köra, vill mera ha en stabil bil som helst inte låter så högt inuti - vilket verkar vara motsatsen till Minin :cautious:

Jag tycker mest att de är så coola :rofl::angel:
(Jag gillar körskolans bilar men de är ännu dyrare så jag känner att jag kan väl då lika gärna köpa något som jag vill ha :p)
 
Helt urlakad...

Vetrinärbesöket med min fina unghäst vart allt annat än positivt så nu håller jag på och bearbetar att jag måste ta bort honom. Mitt hjärta går sönder och min hjärna kan inte smälta det riktigt.

281206519_10158971277586819_2347023764153580223_n.jpg



Måste äta någonting snart har inte fått i mig något sen frukost. Orkar inte.. vill inte
Men så sorgligt och orättvist.😢
 
Står på perrongen och väntar på tåget för att åka tillbaka till konferensen. Förseningar idag med pga urspårningen i Mölndal igår. Hoppas verkligen jag hinner i tid, då den roligaste punkten på dagordningen ligger först 😅

Gjorde nog rätt i att åka hem oavsett, känner mig mycket mer harmonisk idag :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 282
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
673
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 383
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 655
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp